Την ώρα που οι κυβερνήσεις κάνουν bullying στο καταναλωτικό κοινό προκειμένου να αναπτυχθεί η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, έρχεται το VW Tiguan 2.0 TDI των 200 ίππων, να μας θυμίσει ότι, οι θερμικοί κινητήρες και δη οι πετρελαιοκινητήρες δεν είπαν ακόμα την τελευταία τους λέξη.

Αφορμή για αυτό το άρθρο, η εβδομαδιαία συμβίωσή μας με το ανανεωμένο Tiguan, με 2λιτρο diesel κινητήρα, κίνηση στους 4 τροχούς (4 Motion) και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (7 σχέσεων). Το συγκεκριμένο όχημα εκτός της αντικειμενικά επιβλητικής του παρουσίας (το Tiguan έχει μεγαλώσει πολύ σε σχέση με την πρώτη έκδοση, είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό καθώς διαθέτει το εμφανισιακό πακέτο R-Line.

Εμφάνιση – Εσωτερικό

Το ανανεωμένο Tiguan δανείζεται διάφορα στοιχεία από την 8η γενιά Golf, όπως τα LED φώτα (προαιρετικά με προβολείς LED Matrix IQ.Light), τον νέο εμπρός προφυλακτήρα με τους μεγάλους αεραγωγούς και την ξανασχεδιασμένη μεγαλύτερη γρίλια της μάσκας, ενώ η έκδοση R-Line δίνει σπορτίφ διάσταση στο μεσαιομεγάλο SUV τόσο με περιφερειακές του αμαξώματος λεπτομέρειες, όσο και με τις 19 ιντσών ζάντες.

Το εσωτερικό παραμένει γοτθικά σοβαρό και στιβαρό, με εκσυγχρονισμένα στοιχεία και πλούσιο εξοπλισμό. Με σύγχρονο αλλά συντηρητικό διάκοσμο, πολυλειτουργικό τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής πολυμέσων και το σύστημα IQ.Drive της VW (υποβοήθηση του οδηγού), έχει κορυφαία ποιότητα υλικών συναρμογής και τις σπορτίφ λεπτομέρειες της έκδοσης R-Line που κάνουν πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα.

Η εργονομία δύσκολα θα βρει επικριτές, η ορατότητα πάσχει ελάχιστα λόγω των πίσω «υποστυλωμάτων» (C – pillar) και οι χώροι παρέχουν άνεση σε 5 ενήλικες, με τα συρόμενα πίσω καθίσματα να διαμορφώνουν τον χώρο αποσκευών από 520 έως 615 λίτρα, με την ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας στο πάτωμα.

Η θέση οδήγησης είναι πολυρυθμιζόμενη, με πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ το εξελιγμένο infotainment και τα κουμπιά στο τιμόνι, κάνουν πιο εύκολη την ζωή του οδηγού, αν και μερικές φορές ενεργοποιούνται χωρίς την θέληση του οδηγού εξ αιτίας των κινήσεων που κάνουν οι αντίχειρες την ώρα που ο τελευταίος στρίβει το τιμόνι. Επιπλέον, όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δεν διαπιστώσαμε κάποια ουσιαστική έλλειψη εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας που την θεωρούμε απαραίτητη λόγω του ύψους του πίσω παρμπρίζ.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το Tiguan της δοκιμής μας φοράει τον 2λιτρο TDI κινητήρα της VW, που χρησιμοποιεί διπλό σύστημα κατάλυσης ρύπων (για ελαχιστοποίηση των οξειδίων του αζώτου). Πρόκειται για την κορυφαία diesel έκδοση με απόδοση 200 ίππων και μέγιστη ροπή 400 Nm, από τις μόλις 1.750 έως και τις 3.500 στροφές. Το έργο του κινητήρα μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων μεταφέρεται μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4 Motion στους τέσσερις μεγάλους τροχούς, με τρόπο που να αποφεύγονται τα σπιναρίσματα.

Ο συνδυασμός κρίνεται τουλάχιστον επιτυχημένος καθώς τα 1.715 κιλά βάρους του εντυπωσιακού SUV επιταχύνονται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7.5΄΄ και φτάνει στην τελική ταχύτητα των 216 χλμ/ώρα. Το τράβηγμα από χαμηλά και η μεγάλη τιμή της διαθέσιμης ροπής συντελούν στην οικονομία καυσίμου που με συντηρητική οδήγηση μπορεί να πέσει (στον μικτό κύκλο) οριακά και κάτω από τα 7,5 λίτρα / 100 χλμ, ενώ συνήθως (με πιο ελεύθερη οδήγηση) είναι κοντά στα 7,9 λίτρα. Φυσικά, η κατανάλωση είναι ανάλογη και με την επιλογή του οδηγού από τα διαθέσιμα 5 οδηγικά προφίλ (eco, comfort, normal, sport & individual), ενώ η αυτονομία σχετικά εύκολα θα φτάσει τα 700+ χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ο κινητήρας που δεν είναι από τους πλέον ήσυχους diesel της αγοράς, δεν ενοχλεί τους επιβάτες χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά «τραγουδάει» από χαμηλά και στο Kick down (πάτημα του γκαζιού στο πάτωμα) εκτοξεύει κυριολεκτικά το βαρύ αμάξωμα ακόμα και όταν η ρύθμιση λειτουργίας του κινητήρα είναι στο προφίλ eco. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να εκθέσει τον οδηγό είναι μέχρι τις 1.700 στροφές όπου εμφανίζεται απρόθυμος, αλλά η δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων από paddles στο τιμόνι, δίνει στον οδηγό την δυνατότητα διόρθωσης αυτής της απροθυμίας.

Από την πλευρά του το κιβώτιο είναι γρήγορο στις αλλαγές, με άψογη κλιμάκωση και σωστή χαρτογράφηση, αλλά μπερδεύεται κάπως στις χωμάτινες διαδρομές όπου ο οδηγός πρέπει να είναι με τα δάκτυλα στα paddles προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες δυνατότητες του κινητήριου συνόλου σε συνδυασμό με την τετρακίνηση.

Από την θέση του οδηγού

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC), τα οποία ρυθμίζονται ανάλογα με τα προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης (Driving Profile Selection), ενώ διαθέτει και ειδικά προγράμματα για εκτός δρόμου οδήγηση (4Motion Active Control). Κατά τα λοιπά, εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, δίνουν σταθερό πάτημα στο βαρύ και στιβαρό αμάξωμα. Όμως οι τροχοί 19 ιντσών της έκδοσης R-Line, κάπου χαλούν την …συνταγή και περνούν τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου σχεδόν ατόφιες στην καμπίνα.

Από την άλλη, η δύναμη του κινητήρα και η μεγάλη ροπή από χαμηλά, ελέγχονται απόλυτα από την τετρακίνηση 4Motion, που δεν επιτρέπει ούτε το ελάχιστο σπινάρισμα, με αποτέλεσμα ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και στο χωρίς μέτρο πάτημα του γκαζιού.

Ταυτόχρονα η πολύ σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει κλίσεις του αμαξώματος και σε συνδυασμό με την άψογη λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης παρέχουν σταθερή τροχιά ακόμα και σε γρήγορες στροφές, μαζί με δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στον οδηγό. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στον ανοικτό δρόμο, όπου η σταθερότητα και η ευθυβολία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του 2λιτρου Tiguan, αλλά η μέτρια αεροδυναμική του απόδοση δημιουργούν αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ το χαμηλό προφίλ των ελαστικών είναι σε βάρος της ποιότητας κύλισης.

Με άλλα λόγια, το γερμανικό SUV καταπίνει και ιδιαίτερα οικονομικά μεγάλες αποστάσεις, αλλά δεν έχει την άνεση που συνήθως αποζητούν οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας. Βέβαια, η βελτίωση είναι εύκολη, αφού η επιλογή ζαντών 18 ιντσών με υψηλότερο προφίλ ελαστικών, σίγουρα βελτιώνει αισθητά την κατάσταση. Πάντως, οι δυνατότητες ρύθμισης της ανάρτησης δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να βελτιώσει δραστικά την άνεση, αρκεί ακόμα και στην άσφαλτο (ειδικά στους άθλιους δρόμους των πόλεων) να κινείται με την επιλογή off road ή και extreme off road.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο χώμα, όπου η σφιχτή ανάρτηση ταρακουνάει ενοχλητικά τους επιβάτες αν δεν γίνει η ρύθμιση στον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης, ενώ το χαμηλό προφίλ (45άρια) των ελαστικών τα εκθέτει ιδιαίτερα στους πλευρικούς κινδύνους και ευτυχώς που υπάρχει ρεζέρβα έστω και ασφαλείας. Βέβαια η ύπαρξη διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης και ειδικά οι επιλογές off road και off road extreme, δίνουν πολύ μεγάλες δυνατότητες στο τετρακίνητο SUV, που μπορούν να γίνουν εντυπωσιακές με τα κατάλληλα ελαστικά.

Κατά τα λοιπά, φώτα και φρένα είναι υπεράνω κριτικής, με την ακαμψία του αμαξώματος να φτάνει το άριστα καθώς το βαρύ όχημα δείχνει σε κάθε περίπτωση ένα κομμάτι και δεν κάνει ούτε τσικ ακόμα και σε κακοτράχαλες διαδρομές.

Δια ταύτα

Το φρεσκαρισμένο Tiguan στην έκδοση με τον μεγαλύτερης απόδοσης πετρελαιοκινητήρα είναι ένα αυτοκίνητο μεγάλων δυνατοτήτων και μεγάλων αποστάσεων, με έμφαση στην ποιότητα, την πολυτέλεια, τους χώρους, τις επιδόσεις και την οικονομία (diesel & πάλι diesel). Προσωπικά θα προτιμούσαμε μια πιο απλή έκδοση, ή για να ακριβολογούμε ακριβώς αυτό της δοκιμής, με 18άρες ζάντες και πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης.

Συνολικά πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που έχει ένα …θεματάκι στην τιμή (από 47.350 ευρώ), αλλά δεν είναι αυτό που θα αποτρέψει μια πιθανή επιλογή του, καθώς μάλιστα οι premium ανταγωνιστές του (τους οποίους στοχεύει) κοστίζουν τσουχτερά περισσότερο.

Υπέρ

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα υλικών – κατασκευής
  • Χώροι – Πρακτικότητα
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Προγράμματα οδήγησης

Κατά

  • Θόρυβος κινητήρα
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.511 Χ 1.859 Χ 1.684 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.678 χλστ
  • Βάρος: 1.725 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 58 λίτρα
  • Χώρος αποσκευών: 615 / 1655 λτ
  • Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, diesel, turbo, 1.968 κ.εκ.
  • Ισχύς: 200 ίπποι / 3.600 – 4.100 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 400 Nm / 1.750 – 3.500
  • Μετάδοση: Στους 4 τροχούς (4Motion)
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (DSG-7)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
  • Τροχοί: 255/45/19
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,5 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7,5΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 216 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 7,9 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP)171,0 gr/km
  • Τέλη κυκλοφορίας: 145 ευρώ
  • Τιμή από 47.350 ευρώ
TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.