Μια ακόμα από τις εμβληματικές διοργανώσεις του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ιστορικών Αυτοκινήτων (Σ.Ι.Σ.Α.) ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Πρόκειται για το Rally Legends 2023 που ουσιαστικά είναι η συνέχεια του «Classic Rally Acropolis» η διοργάνωση του οποίου έγινε για πρώτη φορά το 1999 από το πλέον δραστήριο και καινοτόμο Σωματείο που ασχολείται με διοργανώσεις για το ιστορικό αυτοκίνητο.

Ο αγώνας ήταν διήμερος με διαδρομές στα πανέμορφα και «αμόλυντα» από τον …πολιτισμό βουνά της Στερεάς Ελλάδας εκεί όπου το Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα πήρε το προσωνύμιο το «Σαφάρι της Ευρώπης» και η διάκριση σε αυτό έγινε ζητούμενο για όλους τους κορυφαίους ράλιμεν του κόσμου και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Στην φετινή εκδήλωση που απέκτησε μεγαλύτερο συντελεστή δυσκολίας λόγω των καιρικών συνθηκών της δεύτερης ημέρας, δήλωσαν συμμετοχή 77 πληρώματα με αυτοκίνητα ηλικίας από 30 έως 57 ετών με στόχο να περάσουν με δοκιμασίες ακριβείας από θρυλικές διαδρομές (συνολικού μήκους 560 χιλιομέτρων), όπου αγωνιζόμενοι-θρύλοι του παρελθόντος χάραξαν την αγωνιστική ιστορία της χώρας μας.

Με αφετηρία την Πρωταπριλιά από το ΟΑΚΑ και ουσιαστική εκκίνηση τη Λειβαδιά τα πληρώματα ακολούθησαν στην πρώτη ημέρα τη διαδρομή Μόδι, Καλλίδρομος, Ξυλικοί, Χάνι Ζαγκανά, Πανουργιάς, Συκέα, Κάλλιο, Πενταγιοί, Αρτοτίνα και Γραμμένη Οξιά για ανασυγκρότηση. Στη συνέχεια μέσω Αρτοτίνας, Πενταγιών, Κόκκινου και Αγίας Ευθυμίας οι αγωνιζόμενοι έφθασαν στην Ιτέα για διανυκτέρευση. Την Κυριακή 2/4 έγινε η εκκίνηση της δεύτερης μέρας από τη μαρίνα της Ιτέας προς Προσήλιο, Βίνιανη, «51», Πανουργιά, Στρώμη και Αθανάσιο Διάκο για ανασυγκρότηση. Η συνέχεια μέσω Καστριώτισας, Πυρών, Καλοσκοπής, Οινοχωρίου, Χάνι Ζαγκανά και Σουβάλας οδήγησαν τα αυτοκίνητα προς τον τερματισμό & την απονομή επάθλων που έγινε στην Αμφίκλεια, με την παρουσία των τοπικών αρχών.

Τελικοί νικητές οι Γεωργουσόπουλος – Κοντοπός με VW Golf GTI του 1978, μετά από σκληρή μάχη με τους Κατοχιανό – Χρηστακέα (Ford Fiesta 1981) και τους Λάγγα – Πετρογιάννη που οδηγούσαν μια Alfa Romeo 75 του 1986.

Στην κατηγορία Youngtimer-GT νίκησαν οι Πιταράκης/Μελανίτης/Ford Escort RS2000, με δεύτερους τους Μουρίκη/Κ. Δημακαρέα/Subaru Impreza και τρίτους τους Φλώρο/Κομποθανάση/Renault Clio.

Στηv κατηγορία Classique νικητές ήταν οι Λυμπερόπουλος/Γιαννιώτη/Mercedes 250S, με δεύτερους τους Νασόπουλο/Καουτσκή/Peugeot 504 και τρίτους τους Σκυριώτη/Ντινούλη/ Mercedes 200.

Τέλος, στην κατηγορία Touring Trophy νίκησαν οι Κυρανάς/Ευσταθίου/Subaru Legacy, με δεύτερους τους Λαγάκη/ Τσαλίκη/Subaru Legacy και τρίτους τους Τρίκαρδο/Γεωργικοπούλου/Porsche 944.

Νικητές όμως ήταν και τα 60 πληρώματα που έφθασαν στον τερματισμό καθώς απόλαυσαν την οδήγηση σε ορεινούς γεμάτους στροφές και απίστευτης ομορφιάς περιβάλλοντα χώρο δρόμους, μιας «άγνωστης» Ελλάδας που ελάχιστοι γνωρίζουν.

Η συνέχεια για τους λάτρεις της περιπέτειας με αυτοκίνητο αναμένεται τον Οκτώβριο με την ακόμα πιο δύσκολη δοκιμασία που ακούσει στο όνομα «24 Ώρες» και αποτελεί την κορυφαία διοργάνωση του Σ.Ι.Σ.Α. Μέχρι τότε υπομονή και προετοιμασία γιατί τα παλιά αυτοκίνητα έχουν ψυχή και αν δεν τα φροντίζεις με αγάπη δεν σου δίνουν τη χαρά της οδήγησης σε ανάλογης δυσκολίας διοργανώσεις.