Το νέο Opel Astra (6η γενιά) προέκυψε στους Ελληνικούς δρόμους στα μέσα της προηγούμενης χρονιάς και είναι η πρώτη έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου μετά την ένταξη της μάρκας στον όμιλο Stellantis.

Η στήλη, εκτός από τις πολλές αναφορές στο νέο Astra, βρέθηκε για ημέρες στο τιμόνι ενός Astra 1,2 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) και τον κορυφαίο εξοπλισμό της έκδοσης ultimate που διευκολύνει τη ζωή των επιβατών, αλλά εκτοξεύει το κόστος.

Από την πρώτη επαφή είναι φανερό ότι, η συγχώνευση είναι προς όφελος του μοντέλου και κατά συνέπεια των καταναλωτών, ειδικά σε τομείς όπως η θέση οδήγησης, η οδική συμπεριφορά και ο εσωτερικός διάκοσμος, ενώ φαίνεται ότι διατηρούνται η παραδοσιακή γερμανική ποιότητα, η ακαμψία του αμαξώματος και η συντηρητική (πολλές φορές διαχρονική) σχεδίαση.

Ευρύχωρο με άριστη θέση οδήγησης

Το νέο Astra είναι χτισμένο πάνω στην 3η γενιά της πλατφόρμας EMP2, όπως και το Peugeot 308, κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό από την υπέροχη θέση οδήγησης. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, έχει καλή περιμετρική ορατότητα, βλέπει χωρίς περιορισμούς τα όργανα του καντράν και το μόνο που χρειάζεται είναι λίγος χρόνος εξοικείωσης με τα χειριστήρια.

Η οθόνη αφής πολυμέσων απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής, αλλά διαθέτει οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς σε επίπεδο προβολής ή συνδεσιμότητας. Σημαντικό θεωρούμε το ότι, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.

Εξαιρετική είναι η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα, καθώς τα εμπρός που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά, φέρουν πιστοποίηση AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), με την άριστη εργονομία τους εξασφαλίζουν ιδιαίτερη άνεση. Ο οδηγός υποστηρίζεται από σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, που περιλαμβάνουν από το head-up display μέχρι το ημιαυτόματο Intelli-Drive 2.0 και την κάμερα 360 μοιρών Intelli-Vision.

Το χαμηλωμένο αμάξωμα έχει περισσότερους χώρους συγκριτικά με τον προκάτοχό του, οι πίσω επιβάτες μπορεί να είναι (με κάπους συμβιβασμούς) έως και τρεις, έχοντας ταυτόχρονα εύκολη πρόσβαση. Τέλος, ο πρακτικός χώρος αποσκευών του (με προσαρμοζόμενο πάτωμα) διαθέτει χωρητικότητα 422 λίτρων, που με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.339 λίτρα.

Μικρός, αλλά ικανός

Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 130 ίππους είναι εύστροφος και τόσο ελαστικός, που προσφέρει επαρκή δύναμη για να κινήσει άνετα τα σχεδόν 1300 κιλά του αμαξώματος, με ροπή από χαμηλά και ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7”, τελική 210 χλμ/ώρα) εξασφαλίζοντας ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την δυνατότητα γρήγορης οδήγησης.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του 8 σχέσεων αυτόματου κιβωτίου με γρήγορες και ομαλές αλλαγές, κάτι που περιορίζει την κάπως τσιμπημένη κατανάλωση. Η τελευταία με ήρεμη οδήγηση και πολύ χρήση του προφίλ eco (υπάρχει ακόμα normal & sport), κρατήθηκε στη διάρκεια της δοκιμής μας στα 7,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ, τιμή που σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ (52 λίτρα) εξασφαλίζει επαρκή αυτονομία για ταξίδια.

Όσο για το θόρυβο, αυτός προδίδει την 3κύλινδρη αρχιτεχτονική του κινητήρα όντας τραχύς, αλλά με ελάχιστους κραδασμούς.

Το πιο σπορ Astra ever

Αναμφίβολα πρόκειται για το καλύτερο Astra που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Δεν είναι μόνο η τέλεια θέση οδήγησης, ούτε η στιβαρότητα του πλαισίου, ή το ακριβές/σβέλτο τιμόνι, η οδική συμπεριφορά, τα άριστα φρένα και το υποδειγματικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο.

Είναι η αίσθηση του ιδανικού συνδυασμού της Γερμανικής ποιότητας κατασκευής, με την Γαλλική φινέτσα και τον προσανατολισμό στην ικανοποίηση του οδηγού. Στα θετικά προστίθεται και η επάρκεια του κινητήρα μαζί με την άψογη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, η κλιμάκωση του οποίου αποδεικνύεται ιδανική για το συνδυασμό.

Πολύ καλό κράτημα, προβλέψιμη συμπεριφορά, δυνατά φρένα και υποδειγματικό (για πρώτη φορά σε Astra) τιμόνι είναι τα δυνατά χαρτιά του μοντέλου, ενώ κερασάκι το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων Intelli-Lux LED Pixel (με 168 στοιχεία LED) που κάνουν τη νύχτα μέρα. Η σφιχτή, με μικρές διαδρομές ανάρτηση φαίνεται να έχει μικρότερες διαδρομές και, χωρίς να είναι αισθητά πιο σφιχτή, αναδεικνύει περισσότερο τη στιβαρότητα της κατασκευής και σαφώς είναι ικανή να εξυπηρετήσει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους 130 ίππους της συγκεκριμένης έκδοσης. Η εν γένει συμπεριφορά είναι ουδέτερη, αλλά όταν ο οδηγός το παρακάνει το Astra θα υποστρέψει αναγκάζοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου άμεσα.

Βέβαια, τίποτα δεν προσφέρεται χωρίς κόστος και έτσι η ξερή συμπεριφορά που εντείνεται από τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, μαζί με «χτυπήματα» που κροταλίζουν σε απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, δεν είναι ότι καλύτερο για ένα επιβατικό της οικογενειακής κατηγορίας. Στα ψεγάδια της κατασκευής ο θόρυβος του κινητήρα ειδικά την ώρα που από τις χαμηλές στροφές πιέζεται να ανέβει γρήγορα στην κλίμακα του στροφομέτρου. Τέλος, – μόνιμη επωδός τα τελευταία χρόνια- αντί ρεζέρβας υπάρχει μόνο κιτ επισκευής ελαστικών, εφόδιο που στις περισσότερες των περιπτώσεων αδυνατεί να δώσει λύση.

Δια ταύτα

Το πληρέστερο Astra από καταβολής μοντέλου σίγουρα στοχεύει σε ευρύτερο κοινό από αυτό που το προτιμούσε μέχρι τώρα, ενώ ρίχνει το γάντι της οδηγικής ευχαρίστησης στους Γάλλους εξ αγχιστείας συγγενείς του (Citroen, Peugeot). Όμορφο, σύγχρονο, ποιοτικό, ευρύχωρο, με σβέλτες επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό και οδηγοκεντρική σχεδίαση έχει πεδίο δόξης λαμπρό εμπρός του, ειδικά στις φθηνότερες εκδόσεις (από 24.900 ευρώ), αν και η ακριβή έκδοση που δοκιμάσαμε σε μια άλλη χώρα σίγουρα θα άξιζε την επένδυση.

Υπέρ

  • Σύγχρονη σχεδίαση
  • Κινητήρας-επιδόσεις
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά – Τιμόνι
  • Φρένα
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Άνεση
  • Τιμή έκδοσης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μικρομεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.374×1.860×1.441 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.675 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 442 / 1339 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 52 λτ
  • Βάρος: 1.296 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, turbo, 1.199 κ.εκ.
  • Ισχύς: 130 ίπποι/5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 230/1.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 225/40/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,5 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,7΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 7,7 λτ/100 χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 130,0
  • Τιμή: από 24.900 ευρώ (έκδοση δοκιμής περίπου 40.000 ευρώ)