Για πάνω από 100 χρόνια, τα οχήματα της Ford διαγωνίζονται στο θρυλικό Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) που διεξάγεται λίγο έξω από το Colorado Springs του Κολοράντο. Για το 2023, το οποίο σηματοδοτεί την 101η έκδοση της διοργάνωσης, η Ford Performance θα δώσει το παρών με το αμιγώς ηλεκτρικό Super Van 4.

Στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη το 1916, ένα Ford Model T πέρασε τη γραμμή του τερματισμού σε ύψος 4.302 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας σε χρόνο 28 λεπτών και 3 δευτερολέπτων.

Το Super Van 4 έχει στόχο να συνεχίσει την παράδοση της μάρκας, σημειώνοντας ταυτόχρονα ένα χρόνο χαμηλότερο κατά πολλά λεπτά σε σχέση με τον αντίστοιχο του Model T.

Στις 101 διοργανώσεις του PPIHC, τα οχήματα της Αμερικάνικης εταιρίας έδωσαν δυναμικό παρών με μια ποικιλία μοντέλων, από το Model T το 1916 έως και τη σύγχρονη γενιά της Mustang, συμπεριλαμβανομένης μιας Mustang Shelby GT500SE της Shelby American το 2022. Όλα αυτά τα χρόνια, αρκετοί εμβληματικοί οδηγοί έχουν διαγωνιστεί με αυτοκίνητα της Ford στη θρυλική ανάβαση – από τους Curtis Tanner και Parnelli Jones στην κατηγορία stock, οι οποίοι κατέρριψαν το ρεκόρ τη δεκαετία του 1960, μέχρι τον αείμνηστο Ken Block που ανέβηκε το βουνό με το Hoonicorn για τη σειρά Climbkhana.

Για το 2023, το Super Van 4 θα οδηγήσει ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κάτοχος του ρεκόρ στο PPIHC, Romain Dumas, ο οποίος, μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων επιτευγμάτων, είναι επίσης τρεις φορές νικητής στο Le Mans αλλά και κάτοχος αρκετών ρεκόρ σε πίστες με ηλεκτρικά οχήματα.

Αυτή θα είναι η ένατη παρουσία του Romain Dumas στο Pikes Peak International Hill Climb, o οποίος συμμετείχε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο αγώνα το 2012.

Το SuperVan 4, το οποίο αποτελεί καρπό της συνεργασίας των Ford Performance και STARD, διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που τροφοδοτείται από μια υψηλής απόδοσης μπαταρία 50 kWh. Την ίδια στιγμή, συνδυάζει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με carbon αμάξωμα, roll cage εγκεκριμένο από τη FIA και ρυθμιζόμενη αναγεννητική πέδηση. Το όχημα αποτελεί την πιο πρόσφατη δημιουργία των τμημάτων EV & R&D της STARD που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Ford Performance στα πλαίσια μιας πενταετούς σχέσης των δύο πλευρών.

Κατά τη διάρκεια της εξελίχθηκαν από κοινού πολλά ακόμα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα υψηλών επιδόσεων, όπως αυτό που συναντάμε στο Fiesta ERX, το οποίο συμμετείχε στην πρώτη σειρά αγώνων rallycross για ηλεκτρικά οχήματα που πιστοποιήθηκε από τη FIA.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν πριν τον αγώνα που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Ιουνίου 2023.