Η νέα Mercedes GLC είναι η επιτομή της μοντέρνας, σπορτίφ πολυτέλειας, όντας το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας SUV της Mercedes-Benz. Αυτό υπογραμμίζει με την πρώτη ματιά η σχεδίασή της και η ποιότητα του  εσωτερικού χώρου.

Η νέα GLC διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο, είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό. Το plug-in υβριδικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP) που το καθιστά ιδανικό για καθημερινή κυρίως ηλεκτρική οδήγηση. Επίσης, η GLC κινείται άνετα σε κάθε έδαφος (τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου) και εντυπωσιάζει με την άνεση και την ευελιξία της. Το νέο σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα κάνει την οδήγησή του μοντέλου πολύ πιο ευκίνητη και ασφαλή. Εκτός δρόμου, εντυπωσιάζει με πολυάριθμα χαρακτηριστικά όπως το σύστημα 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου στα μοντέλα plug-in, η οθόνη off-road και το «διαφανές καπό».

Η GLC με την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και «ευφυής»,με την υψηλής ευκρίνειας εικόνα στην οθόνη του οδηγού και την κεντρική οθόνη να διευκολύνουν τον έλεγχο τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης.

Σχεδίαση

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τη γραμμή Avant Garde εξωτερικού με το πακέτο Χρωμίου με πλαίσια παραθύρων χρωμίου και μια νέα τεχνική προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου. Χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο της είναι το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, με προβολείς που ενσωματώνονται απευθείας στη μάσκα ψυγείου και τη νέα μάσκα ψυγείου.

Άλλα χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι επίπεδες ζάντες18 έως 20 ιντσών. Τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων έχουν εσωτερικό με τρισδιάστατη σχεδίαση και τονίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, όπου υπάρχει και μια τεχνική προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, στην οποία ενσωματώνονται οι επίσης χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό οργάνων είναι σαφώς διαρθρωμένο. Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον πλούσιο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2cm) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού, ενώ η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις.

Η πρωτοποριακή σχεδίαση των καθισμάτων παίζει με τις επίπεδες και καμπύλες επιφάνειες, ενώ τα προσκέφαλα και η καλυμμένη σύνδεσή τους με την πλάτη του καθίσματος έχουν επανασχεδιαστεί.

Οι βασικές διαστάσεις της νέας GLC δίνουν έμφαση στην δυναμική και επιβλητική εμφάνιση του SUV. Με μήκος 4.716χλστ, είναι 60χλστ μακρύτερη και 4χλστ χαμηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6χλστ μπροστά (τώρα:1627χλστ) και 23χλστ πίσω (τώρα:1640χλστ). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων. Το πλάτος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890χλστ.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επωφελείται από τον μακρύτερο πίσω πρόβολο και αυξάνεται σημαντικά στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο). Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται το πίσω καπό Easy-Pack, το οποίο ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Στην πλέον ευνοϊκή αεροδυναμική διαμόρφωση, ο συντελεστής οπισθέλκουσας της GLC είναι μόλις Cd=0,29, βελτιωμένος κατά δύο δέκατα από το προηγούμενο μοντέλο (Cd=0,31).

Κινητήρες

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά 4κύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100kW, ροπή στρέψης 440Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξολοκλήρου ηλεκτρικά. Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα. Το Battery Hold και το Electric.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.

Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60kW.

Η νέα GLC είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα σε συνδυασμό με την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι έως 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 80 εκατοστά στα 11,0 μέτρα. Σε ταχύτητες κάτω από 60χλμ/ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ κατά την στάθμευση έως και 4,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά «κονταίνει» και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Με ταχύτητα 60χλμ/ώρα και άνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς κατά έως 4,5 μοίρες.

Το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει νέες και εξελιγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση.

Τέλος, η νέα GLC έχει επίσης σχεδιαστεί σαφώς για οδήγηση εκτός δρόμου και έχει εξοπλιστε κατάλληλα με διάφορα νέα χαρακτηριστικά και συστήματα. Ο βασικός της εξοπλισμός περιλαμβάνει πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation). Στο πρόγραμμα οδήγησης off-road, η GLC με κάμερα 360 μοιρών προσφέρει ένα «διαφανές καπό» (προαιρετικός εξοπλισμός).

Το μεσαίου μεγέθους SUV θα παράγεται αρχικά στη Γερμανία στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και, αργότερα, στο Sindelfingen. Η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο του Πεκίνου (Κίνα) έχει επίσης προγραμματιστεί για το τρέχον έτος.

Οι μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά μοντέλα παρέχονται από το εργοστάσιο μπαταριών Brühl της Mercedes-Benz στο πλαίσιο της μονάδας παραγωγής Untertürkheim.

Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα  66.500€ (GLC 200 4MATIC) και κορυφώνονται στα 87.750€ (GLC 400 e 4MATIC).