Για το 5ης γενιάς Renault Clio έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως, καταλήγοντας ότι, είναι από τα κορυφαία super mini μοντέλα της αγοράς και το καλύτερο με διαφορά από καταβολής του μοντέλου (1990).

Αυτή την φορά επανερχόμαστε οδηγώντας την υβριδική του έκδοση, βασισμένη στην σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B, με τα διακριτικά Hybrid E-Tech, τεχνολογία που προέρχεται από την εμπειρία της Γαλλικής μάρκας στους αγώνες της Formula E (ηλεκτρικά μονοθέσια).

Renault-Clio

Κινητήρας με στοιχεία από Formula E

Η έκδοση Hybrid E-Tech της Renault συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική τους απόδοση φτάνει τους 140 ίππους (91 ίπποι/5.600 σ.α.λ. και ροπή 144 Nm στις 3.200 ο βενζινοκινητήρας / 49 ίπποι και 205 Nm ο ηλεκτροκινητήρας).
Όμως, εκτός από τον παραπάνω ηλεκτροκινητήρα που συμμετέχει στην κίνηση, το Clio Hybrid E-Tech, έχει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα που φροντίζει για τις εκκινήσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, για να σταθεροποιεί τις αλλαγές από τον ηλεκτροκινητήρα στο βενζινοκινητήρα και τούμπαλιν, αλλά και για την ανάκτηση ενέργειας στην φάση της επιβράδυνσης.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται είναι κάτω από το πορτ μπαγκάζ χωρίς να μειώνει τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών, που έχει χώρο και για ρεζέρβα ασφαλείας. Όσον αφορά την συμβατική μπαταρία 12V, αυτή τροφοδοτεί τις περιφερειακές ηλεκτρικές λειτουργίες όπως τα φώτα, οι καθαριστήρες, κ.ά.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς, ένα αυτόματο κιβώτιο (Multi modes) ταχυτήτων, που εκτός από τις γνωστές θέσεις (P, R, N, D), έχει και την θέση Β στην οποία ενισχύεται η ανάκτηση κινητικής ενέργειας και δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να οδηγεί (ειδικά μέσα στην πόλη) με ένα πεντάλ -αυτό του γκαζιού- που κάθε φορά που το αφήνει λειτουργεί σαν φρένο, γεμίζοντας ταυτόχρονα την μπαταρία.

Renault-Clio

Το κινητήριο σύνολο σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο (καμιά σχέση με τα ράθυμα CVT), δίνουν αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στο 1.323 κιλών αμάξωμα, με τα 0-100 σε 9.9΄΄, τα 400 μέτρα από στάση σε 17,5 δλ., το χιλιόμετρο σε 31 δλ. και την τελική ταχύτητα στα 180 χλμ/ώρα (με ηλεκτρονικό κόφτη).

Όμως η είδηση έρχεται από την κατανάλωση που στην διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε από 4 έως 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ δεν ξεπέρασε ποτέ τα 7 λίτρα, ακόμα και με το προφίλ Sport (υπάρχουν και τα My Sense & Normal) του κινητήρα.

Από την θέση του οδηγού

Έχοντας ήδη πολλές εμπειρίες από υβριδικά μοντέλα, θεωρούμε πως αυτό το Clio ξεχωρίζει και ίσως είναι η πλέον ρεαλιστική λύση για την συγκεκριμένη εποχή, όπου το bullying υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μόνο υποψίες προκαλεί.

Renault-Clio

Το ξεκίνημα εντυπωσιάζει από τον ήχο της …σιωπής, καθώς το υβριδικό Clio ξεκινάει πάντα αμιγώς ηλεκτρικά (στο προφίλ Sport, το ξεκίνημα γίνεται ηλεκτρικά, αλλά μετά τα 10 χλμ./ώρα περνάει αυτόματα σε υβριδική λειτουργία), ενώ στην συνέχεια ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει τον καλύτερο τρόπο λειτουργίας κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου. Όταν οι απαιτήσεις του οδηγού αυξηθούν (πάτημα γκαζιού), πρώτο βιολί γίνεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, συνεπικουρούμενος από τον ηλεκτροκινητήρα ούτως ώστε να αποδοθεί η μέγιστη ισχύς.

Επίσης, στις περιπτώσεις που το όχημα ρολάρει (εφόσον υπάρχουν αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία), η κίνηση γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ σε κάθε φάση επιβράδυνσης έχουμε ανάκτηση ενέργειας που είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν ο επιλογέας του κιβωτίου βρίσκεται στην θέση Β. Στην θέση αυτή, ακόμα και ο πλέον αυστηρός κριτής ξεχνά τα ταμπούρα των πίσω φρένων, καθώς το βαρύ όχημα φρενάρει εξαιρετικά μόνο με το άφημα του γκαζιού και θα περάσουν πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μέχρι να χρειαστούν αλλαγή τα υλικά τριβής.

Σε γενικές γραμμές πάντως, η συμβίωση με το υβριδικό Clio είναι αποθέωση της υβριδικής τεχνολογίας, ενώ η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την άριστη λειτουργία της ανάρτησης επαναπροσδιορίζουν τον ορισμό της άνεσης στην μετακίνηση εντός και εκτός πόλης. Μοναδικές παραφωνίες η αργή και αποκομμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και ο κούφιος ήχος που παράγουν οι πόρτες στο κλείσιμο.

Δια ταύτα

Renault-Clio

Το νέο Clio στην υβριδική του έκδοση με τεχνολογία από την ηλεκτρική Φόρμουλα (όπου η μάρκα γνωρίζει μεγάλες επιτυχίες), ανεβάζει πολύ ψηλά τα δεδομένα της κατηγορίας των super mini μοντέλων. Με σύγχρονη αισθητική, υψηλή ποιότητα, κορυφαία εκμετάλλευση χώρων, 5άστερη ασφάλεια στο Euro NCAP και το καλύτερο υβριδικό σύστημα που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα, είναι ένα σύγχρονο φιλικό στο περιβάλλον και ταυτόχρονα ρεαλιστικό όχημα για εντός και εκτός πόλης μετακινήσεις. Από την άλλη ένα όχημα της κατηγορίας του στην τιμή από 24.540 ευρώ
και ακόμα περισσότερο στα 26.730 ευρώ της έκδοσης Dynamic που οδηγήσαμε, είναι ακριβό, ακόμα κι αν με πολλές ανοχές θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις κατάλληλο για «μικρή οικογένεια».

Βέβαια, η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση (8 χρόνια για την μπαταρία), μαζί με την 12χρονη αντισκωριακή εγγύηση (3ετής εγγύηση βαφής) και τα 3 χρόνια δωρεάν Οδικής βοήθειας, απαλύνουν κάπως τον «πόνο» της τιμής κτήσης, αλλά και πάλι το μοντέλο αρχίζει να συμφέρει μόνο όταν κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο, λόγω της πολύ μικρής κατανάλωσης καυσίμου.

Υπέρ

  • Υβριδικός κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης/άνεση ανάρτησης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία

Κατά

  • Τιμή
  • Χωρίς αίσθηση σύστημα διεύθυνσης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.050 Χ 1.798 Χ 1.440 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.583 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 391 / 1096 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 39 λτ
  • Βάρος: 1.323 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598 κ.εκ. + ηλεκτροκινητήρας 49 ίππων
  • Συνδυαστική Ισχύς: 140 ίπποι
  • Συνδυαστική Ροπή (Nm @ σαλ): 349
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, Multi modes
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 205/45/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.9΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 4,5 λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 96,0 – 114,0 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 24.540 (δοκιμής) 26.730 ευρώ.