Η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε το ηλεκτρικό eActros για βαριές διανομές μικρών αποστάσεων. Με το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό παραγωγής η φημισμένη μάρκα εγκαινιάζει μια νέα εποχή για οδικές μεταφορές εμπορευμάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Tο βασικό μοντέλο του eActros προβλέπεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής του Wörtham Rhein (Γερμανία) το φθινόπωρο του 2021. Τα συμπεράσματα από τον «στόλο καινοτομίας eActros», που ξεκίνησε το 2018, και οι τακτικές ανταλλαγές απόψεων με τους πελάτες, ενσωματώθηκαν στη διαδικασία ανάπτυξης του μοντέλου παραγωγής. Παράλληλα, δοκιμασμένα χαρακτηριστικά όπως το Mirror Cam και το Multimedia Cockpit Interactive συμπεριλήφθηκαν στον βασικό εξοπλισμό.

Η μπαταρία του eActros αποτελείται από τριπλή ή τετραπλή συστοιχία μπαταριών με ενεργειακή χωρητικότητα περίπου 105 kWh η καθεμία. Η μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 420 kWh προσφέρει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα.

Η μονάδα μετάδοσης κίνησης είναι ένας άκαμπτος ηλεκτρικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχώς 449 ίππους ισχύος και κορυφαία απόδοση 544 ίππων. Επιπλέον, εάν το όχημα οδηγείται ιδιαιτέρως προνοητικά, μπορεί να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια (κατά την πέδηση) που επανατροφοδοτεί τις μπαταρίες και είναι ξανά διαθέσιμη προς χρήση από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Οι δύο ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν συνεχή απόδοση ισχύος με υψηλή ροπή εκκίνησης. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή στρέψης από τους ηλεκτροκινητήρες (οι οποίοι συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων), εξασφαλίζει στον οδηγό περισσότερη ξεκούραση και άνεση από ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό. Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα κατά την αλλαγή κατεύθυνσης. Στην λειτουργία πλήρους φορτίου, ο θόρυβος για τους οδηγούς μέσα στην καμπίνα είναι μειωμένος κατά 10 dB, φτάνοντας έτσι σχεδόν στο μισό της αντιληπτής έντασης θορύβου. Χάρη στη χαμηλή στάθμη θορύβου, είναι εφικτές και οι νυχτερινές παραδόσεις. Επίσης, σε αντίθεση με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό, οι κραδασμοί είναι αισθητά λιγότεροι.

Το eActros φορτίζεται με έως 160 kW: Όταν συνδέεται σε έναν κανονικό σταθμό φόρτισης 400A DC, οι τρεις συστοιχίες μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20 έως το 80 τοις εκατό.

Τέλος, τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού και συστήματα που εξοπλίζουν το eActros προσφέρουν υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας για όλους. Μεταξύ άλλων, ο οδηγός έχει την δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη διακοπή υψηλής τάσης ανά πάσα στιγμή μέσα στην καμπίνα. Στο μεταξύ, για να διασφαλιστεί ότι οι άλλοι χρήστες του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες, μπορούν να αντιληφθούν ευκολότερα το όχημα, το eActros παραδίδεται με εργοστασιακό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος (AVAS). Επιπλέον, το SideguardAssist, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, φροντίζει για επιπλέον ασφάλεια όταν το όχημα αλλάζει κατεύθυνση.

Άλλο ένα σύστημα υποβοήθησης του βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 5ης γενιάς με αναγνώριση πεζών, που έχει την δυνατότητα να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου σύγκρουσης τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους.

Αρχικά, το μοντέλο παραγωγής του eActros θα είναι διαθέσιμο στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Δανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία. Θα ακολουθήσουν κι άλλες αγορές.

Νίκος Τσάδαρης

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.