Μόλις λίγους μήνες αφότου κυκλοφόρησαν οι νέες M3 Sedan και M4 Coupé, η BMW προσθέτει δύο ακόμα εκδόσεις στη γκάμα της, προσφέροντας για πρώτη φορά το σύστημα τετρακίνησης M xDrive με τα σπορ μοντέλα της πολυτελούς μεσαίας κατηγορίας. Η ακριβής μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς χαρίζει νέα δυναμική στις M3 Competition Sedan με M xDrive και M4 Competition Coupé με M xDrive.

Η δύναμη του εν σειρά 6κύλινδρου κινητήρα 510 ίππων των νέων μοντέλων μεταδίδεται μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Το σύστημα AWD που είναι ειδικά σχεδιασμένο για οχήματα M κατανέμει τη ροπή εμπρός / πίσω ανάλογα με τις απαιτήσεις, αυξάνοντας την ευελιξία, την κατευθυντική ευστάθεια, την ελκτική πρόσφυση, αλλά και τη συμπεριφορά σε αγωνιστικές συνθήκες.

Το λανσάρισμα της BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και της BMW M4 Competition Coupé με M xDrive είναι προγραμματισμένο για τον Ιούλιο του 2021.

M xDrive και Active M Differential

Ο ειδικά ρυθμισμένος έλεγχος μετάδοσης ισχύος του συστήματος M xDrive ήδη αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση αντί της κλασικής πίσω κίνησης για πολλά μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Η τετρακίνηση συνδυάζεται με το Active M Differential, το οποίο εξασφαλίζει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αυτό βοηθά στη μεταφορά της ροπής στο δρόμο χωρίς μείωση της επιτάχυνσης, κυρίως όταν το αυτοκίνητο πιέζεται δυνατά ή η πρόσφυση στη μία πλευρά είναι μειωμένη.

Τα συστήματα M xDrive και Active M Differential συνοδεύονται από ειδικό έλεγχο πρόσφυσης Μ, ενώ συνεργάζονται με το Dynamic Stability Control (DSC), ώστε να διασφαλίζεται ακριβής αλληλεπίδραση ανάλογα με τις συνθήκες. Σαφής στόχος εδώ είναι η δημιουργία μιας εξαιρετικά δυναμικής οδηγικής εμπειρίας που συνδυάζει τη γνώριμη αίσθηση Μ με την αυξημένη ελκτική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια.

Το σύστημα M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο τετρακίνησης για ομαλή, προσαρμοζόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Η παροχή λαδιού στον πολύδισκο συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί για αποδοτική λειτουργία του μηχανισμού μεταβλητού διαχωρισμού ισχύος ακόμα και σε σκληρές συνθήκες αγωνιστικής οδήγησης. Με τη μετάδοση ισχύος στα εμπρός και πίσω διαφορικά επιφορτίζονται ειδικά κατασκευασμένοι άξονες για τις M3 Competition Sedan με M xDrive και M4 Competition Coupé με M xDrive.

Ομοίως εξατομικευμένα είναι και τα ημιαξόνια στους τροχούς. Το σύστημα AWD είναι ρυθμισμένο ώστε να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον πίσω άξονα κατά το κλασικό στυλ Μ. Υπό κανονικές συνθήκες, η κινητήρια ισχύς διοχετεύεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, με τους εμπρός τροχούς να εμπλέκονται μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο.

Το κιβώτιο τετρακίνησης διαθέτει μία ειδική μονάδα ελέγχου και ενσωματωμένο σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών. Αυτό επιτρέπει την αντιστάθμιση των όποιων διαφορών στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών πολύ γρήγορα και χωρίς να απαιτείται εμπλοκή του κεντρικού συστήματος ελέγχου DSC. Από αυτό προκύπτουν αναβαθμισμένες επιδόσεις AWD που ενισχύουν τον θρυλικό χαρακτήρα των μοντέλων Μ σε σπορ συνθήκες οδήγησης, όπως η επιτάχυνση στις στροφές και τα ελεγχόμενα ντριφταρίσματα.

Οι βελτιώσεις στην ελκτική πρόσφυση, την σταθερότητα, την ευελιξία και το δυναμισμό που επιτυγχάνονται με τον συνδυασμό του M xDrive με το Active M Differential μεταφράζονται επίσης σε εξαιρετικούς χρόνους επιτάχυνσης. Η M3 Competition Sedan με M xDrive και η M4 Competition Coupé με M xDrive χρειάζονται και οι δύο μόλις 3,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι είναι κατά 0,4 δευτερόλεπτα ταχύτερες στο σπριντ από τις αντίστοιχες πισωκίνητες (RWD) εκδόσεις.

Η μεταφορά ισχύος στο δρόμο στα δυο μοντέλα πραγματοποιείται μέσω στάνταρ τροχών Μ ελαφρού κράματος διαμέτρου 19″ στον εμπρός άξονα και 20″ στον πίσω άξονα. Οι σφυρήλατες ζάντες σε σχέδιο twin-spoke με φινίρισμα Jet Black εφοδιάζονται με ελαστικά 275/35 R19 μπροστά και 285/30 R20 πίσω. Ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά για πίστα με τις ίδιες διαστάσεις διατίθενται προαιρετικά.

Η τεχνολογία AWD στις νέες σπορ BMW συμπληρώνεται από έναν εμπρός άξονα με γόνατα και διπλούς συνδέσμους που έχει επανασχεδιαστεί γι’ αυτά τα μοντέλα και φέρει ειδικά προσαρμοσμένη γεωμετρία και λόγο υποπολλαπλασιασμού κρεμαγιέρας. Αυτές οι εκτενείς ειδικές μετατροπές για το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζουν ότι τόσο οι -υφιστάμενες- αμιγώς πισωκίνητες εκδόσεις όσο και οι νέες αντίστοιχες εκδόσεις M xDrive ξεχωρίζουν. Τα τετρακίνητα μοντέλα ωφελούνται επίσης από μία ειδικά προσαρμοσμένη έκδοση του συστήματος παροχής λαδιού του κινητήρα που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις

Το M xDrive επιτρέπει επίσης στον οδηγό να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του συστήματος τετρακίνησης και τις επιδόσεις ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις προσωπικές προτιμήσεις του. Η επιθυμητή ρύθμιση μπορεί να επιλέγεται από το μενού Setup του λειτουργικού συστήματος Μ, με τρία διαφορετικά προγράμματα μετάδοσης. Στην προκαθορισμένη ρύθμιση 4WD, το σύστημα ADW προσφέρει μέγιστη ελκτική πρόσφυση και ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά διατηρώντας συγχρόνως την αυξημένη μεταφορά ισχύος στον πίσω άξονα σε όλες τις περιπτώσεις. Με την ενεργοποίηση του 4WD Sport mode ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στους πίσω τροχούς ακόμα και σε ακραίες σπορ οδηγικές συνθήκες με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ευελιξία.

Η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων που είναι τόσο χαρακτηριστική στα μοντέλα Μ επιτρέπει επίσης την εκτέλεση ελεγχόμενων ντριφτ. Οι οδηγοί μπορούν να απενεργοποιήσουν το σύστημα DSC τελείως και να ενεργοποιήσουν το 2WD mode, όπου η κινητήρια ισχύς κατανέμεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Με το προαιρετικό M Traction Control, η ελκτική ισχύς μπορεί να προσαρμόζεται άριστα σε τρία στάδια σε αυτή τη ρύθμιση όπως και στα RWD μοντέλα. Αυτό το είδος μετάδοσης ισχύος χωρίς παρέμβαση από τα συστήματα ελέγχου πλαισίου για τη σταθεροποίηση του οχήματος επιτρέπει στους έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν μία «καθαρόαιμη» εμπειρία και να βελτιώνουν τις ικανότητες τους με τη βοήθεια του προαιρετικού M Drift Analyser.

Οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίζουν και να αποθηκεύουν το επιθυμητό τους M xDrive mode στο πλαίσιο των δύο ανεξάρτητων M1 και M2 προγραμμάτων, μαζί με τις ρυθμίσεις για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, την απόκριση των αμορτισέρ, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης, το σύστημα φρένων και λοιπές παραμέτρους. Κάθε διάταξη μπορεί να ανακτάται άμεσα οποιαδήποτε στιγμή, πατώντας ένα από τα δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι.

Νίκος Τσάδαρης

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast.gr. Ακολουθήστε το Newsbeast.gr σε Instagram, Facebook και Twitter.