Η επαγωγική φόρτιση είναι -όπως όλα δείχνουν- το μέλλον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι η διαδικασία που απαλλάσσει τον οδηγό/ ιδιοκτήτη από την τυπική φόρτιση με τα καλώδια, τους μετασχηματιστές και όλα τα συμπαραμαρτούντα.

Η BMW μετά το λανσάρισμα των δύο ηλεκτρικών της μοντέλων, εξελίσσει το σύστημα της επαγωγικής φόρτισης που θα απλοποιήσει ακόμα πιο πολύ τη συμβίωση με τα ηλεκτρικά μοντέλα. Τα συστήματα για επαγωγική φόρτιση μπαταριών υψηλής τάσης είναι το επόμενο βήμα και για τη BMW είναι μεσοπρόθεσμος στόχος η παραγωγή αξιόπιστων, ανθεκτικών και πρακτικών λύσεων για επαγωγική φόρτιση.

Οι κατασκευαστές Daimler και BMW Group υπέγραψαν συμφωνία για την από κοινού εξέλιξη και εφαρμογή μιας τυποποιημένης τεχνολογίας για την επαγωγική φόρτιση ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.

Το σύστημα αποτελείται από δύο εξαρτήματα: ένα δευτερεύον πηνίο στο πάτωμα του οχήματος και μία πλάκα με το πρωτεύον πηνίο κάτω από το αυτοκίνητο, για παράδειγμα στο δάπεδο του γκαράζ. Η διάταξη των πηνίων και κατά συνέπεια η κατανομή του πεδίου βασίζεται σε μία σχεδίαση εμπνευσμένη από το κυκλικό σχήμα τους το οποίο προσφέρει πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η συμπαγής και ελαφριά δομή με αποδοτική χωρική πυκνότητα του μαγνητικού πεδίου.

Η ηλεκτρική ενέργεια μεταδίδεται μέσω ενός εναλλασσόμενου μαγνητικού πεδίου που παράγεται μεταξύ των πηνίων, χωρίς επαφή και καλώδια φόρτισης, με ρυθμό φόρτισης 3.6 kW. Με δείκτη απόδοσης πάνω από 90%, αυτή η μέθοδος επιτρέπει την αποδοτική φόρτιση των μπαταριών υψηλής τάσης με άνεση και ασφάλεια.

Ένας ακόμα στόχος εξέλιξης είναι η ελαχιστοποίηση του χρόνου φόρτισης για μετάδοση ενέργειας χωρίς επαφή. Με ρυθμό φόρτισης 3,6 kilowatts, οι μπαταρίες υψηλής τάσης σε πολλά plug-in υβριδικά οχήματα φορτίζονται πλήρως σε λιγότερο από τρεις ώρες.

Απαιτούνται κάτω από δύο ώρες για τη φόρτιση του BMW i8 σε ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο πίνακα επαγωγικής φόρτισης.

Για τις ανάγκες των μεγαλύτερων μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, τα μελλοντικά τεχνολογικά πρότυπα προβλέπουν επίσης δυνατότητα αύξησης του ρυθμού φόρτισης στα 7 kW. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία του BMW i3 μπορεί να φορτιστεί πλήρως κατά τη διάρκεια της νύχτας χρησιμοποιώντας το επαγωγικό σύστημα.

Πηγή: gocar.gr