Με τα πολύ μικρά μοντέλα να εξαφανίζονται (λόγω αυστηρότατων προστίμων για ρύπους) από την Ευρώπη, οι επιλογές του κοινού στην μικρότερη κατηγορία της αυτοκίνησης  περιορίζονται. Ελάχιστα είναι πλέον τα αυτοκίνητα πόλης με συμβατικούς κινητήρες που θα παραμείνουν στην αγορά και ένα από αυτά είναι το ανανεωμένο πρόσφατα Space Star της Mitsubishi που αποτελεί μια καλή πρόταση για μετακινήσεις σε πόλεις, προσφέροντας πρακτικούς χώρους, ευελιξία και ευκολία οδήγησης.

Σχεδίαση – Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Το Space Star λοιπόν, είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που με μήκος 3.845 χλστ (αύξηση κατά 50 χλστ σε σχέση με το μοντέλο του 2016) και κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, έχει υποστεί σοβαρές αισθητικές αλλαγές με ολική επανασχεδίαση του εμπρός τμήματος, αλλά και επεμβάσεις στον εντυπωσιακό πίσω προφυλακτήρα και στα πίσω φώτα. Οι σχεδιαστικές επεμβάσεις βελτίωσαν και τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,27), με αποτέλεσμα τις καλύτερες επιδόσεις και τον μειωμένο αεροδυναμικό θόρυβο. Εμπλουτισμένη είναι και η γκάμα χρωμάτων με την οποία διατίθεται το μακρόστενο και σχετικά ψηλό αμάξωμα, οι χώροι του οποίου χωρούν άνετα 4 άτομα (τα 5 είναι μόνο στην θεωρία), μαζί με έως 235 λίτρα αποσκευών (φθάνει τα 912 με δίπλωμα των πίσω καθισμάτων). Πάντως οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκέστατο ύψος για τα κεφάλια τους, ενώ ένας 5ος θα μπορούσε να γίνει ανεκτός μόνο σε μικρές μετακινήσεις.

Στο συντηρητικό αλλά πρακτικό (πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα) εσωτερικό, επικρατεί το δόγμα «σεμνά και ταπεινά», με προσεγμένη κατασκευή, σκληρά αλλά υποσχόμενα αντοχή πλαστικά και αλλαγές σε επενδύσεις καθισμάτων και θυρών, που χαρίζουν φρεσκάδα. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι απρόσκοπτη και η εργονομία κοντά στο άριστα, με εξαίρεση την θέση του οδηγού που είναι μεν ψηλή, αλλά αποδεικνύεται εντελώς άβολη και με λίγες δυνατότητες βελτίωσης, καθώς η πλάτη ρυθμίζεται σκαλωτά και το τιμόνι δεν ρυθμίζεται ως προς το μέσα-έξω. Στα συν εδώ, οι ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος ζώνες ασφαλείας.

Στο ταμπλό δεσπόζει η νέα μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 7΄΄ του Smartphone-Link Display Audio (SDA), η οποία εξυπηρετεί την ψυχαγωγία και την ενημέρωση του οδηγού με δυνατότητα σύνδεσης σε Apple CarPlay και Android Auto ή Bluetooth. Επίσης, τα βασικά όργανα στο κεντρικό πάνελ έχουν γίνει πιο ευανάγνωστα, με μια μικρή ψηφιακή οθόνη στη βάση τους που δίνει πληροφορίες για στοιχεία της διαδρομής.

Ο πλήρης βασικός -στάνταρ- εξοπλισμός του Space Star 1.2 περιλαμβάνει ESP με hill holder, αυτόματο φρενάρισμα έναντι κινδύνου, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop. Σαν μόνη έλλειψη καταγράφουμε την ρεζέρβα, κάτι που όμως σε ένα απολύτως αστικό όχημα δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Επιπλέον, με την ανανέωση προστέθηκαν στην λίστα του εξοπλισμού σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, και υποβοήθησης του οδηγού.

Κινητήρας – Κιβώτιο

«Καρδιά» του ιαπωνικού super mini, ο 3κύλινδρος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.2 με απόδοση 80 ίππων/6.000 σαλ και μέγιστη ροπή 108 Nm/4.000 σαλ. Το έργο του κινητήρα (MIVEC – Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) και δυνατότητα τριών επιλογών για τον οδηγό (Drive, DriveS & Low).

Ο συνδυασμός έχει να «αντιμετωπίσει» τα 905 κιλά βάρους της κατασκευής και δεν τα πάει καθόλου άσχημα, καθώς οι προκαθορισμένες εικονικές σχέσεις του κιβωτίου και η ελαστικότητα του κινητήρα, δίνουν ζωντάνια και σβελτάδα που θα μπορούσε να τα βγάλει πέρα και εκτός πόλης. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 13.5΄΄ (0.9΄΄ πιο αργά από την χειροκίνητη έκδοση κιβωτίου) και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ/ώρα, αλλά είναι οι ρεπρίζ (ενδιάμεσες επιταχύνσεις) αυτές που ικανοποιούν τον χρήστη (ειδικά όταν ο επιλογέας βρίσκεται στην θέση Ds).

Η ελαστικότητα του κινητήρα και η ευστροφία του από χαμηλά, θεωρητικά ευνοούν την κατανάλωση, όμως η μέση τιμή (6,7 λίτρα) που είδαμε στο Space Star της δοκιμής μας δεν ήταν αυτή που περιμέναμε, γεγονός που κυρίως οφείλεται στο κιβώτιο που δεν αφήνει τις στροφές να πέσουν, όσο ο οδηγός έχει το πόδι πατημένο στο γκάζι. Η τιμή αυτή αφορά μικτή κατανάλωση (εντός και εκτός πόλης), ενώ σε μεμονωμένες μετρήσεις εντός πόλης και χωρίς ιδιαίτερη βιασύνη, η τιμή έπεσε κοντά στα 6 λίτρα, χάρη και στην καλή λειτουργία του συστήματος start/stop. Αντίστοιχα με την κατανάλωση που ανεβαίνει κάθετα εκτός πόλης, το ίδιο συμβαίνει και με τον θόρυβο του κινητήρα, που όσο ανεβαίνουν οι στροφές, τόσο ανεβαίνουν τα db, έως ότου φθάσουν να γίνουν ενοχλητικά και μέσα στην μέτριας ηχομόνωσης καμπίνα.

Από την θέση του οδηγού

Aπό τα πρώτα χιλιόμετρα γίνεται φανερό ότι το γεροδεμένο μικρό και εντυπωσιακά ευέλικτο (κύκλος στροφής 9,2 μ.) Mitsubishi είναι ένα αυστηρά αυτοκίνητο πόλης, που θα τα καταφέρει και εκτός, αλλά για λίγο και κοντά. Ευκολοοδήγητο (αν βέβαια βρεις το μπουτόν εκκίνησης στα αριστερά του κεντρικού πάνελ), σβέλτο, γεροδεμένο, χωρίς να κάνει «τσικ» από το αμάξωμα ή τα μηχανικά μέρη, το ανανεωμένο Space Star, είναι αυτό που εύκολα θα χαρακτηρίζαμε «αυτοκίνητο πόλης για μια ζωή».

Ο ελαστικός κινητήρας, σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο, ευνοεί τις μετακινήσεις με χαμηλές στροφές, γεγονός που αυξάνει την άνεση, μειώνοντας ταυτόχρονα τον θόρυβο και την κατανάλωση. Έτσι οι μετακινήσεις εντός πόλης γίνονται ξεκούραστες και το παρκάρισμα παύει να είναι σπαζοκεφαλιά. Πλέον αυτού, ο πολυεπίπεδος χώρος αποσκευών διευκολύνει την μεταφορά αντικειμένων, αλλά η 5η πόρτα έχει μικρό άνοιγμα.

Η οδική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη, με υποστροφικές τάσεις στην πίεση και μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, κάτι που όμως δεν αποτελεί πρόβλημα εντός του αστικού δικτύου. Επίσης βελτιωμένη αίσθηση έχει το βαρύτερο πλέον τιμόνι, που πάντως δίνει προτεραιότητα στην άνεση, παρά στην ακρίβεια. Αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα, που παρά τα ταμπούρα πίσω δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ελέγχου του μικρού σε βάρους αμαξώματος, αν και μερικές φορές ενεργοποιείται εύκολα το ABS, κάτι που κυρίως οφείλεται στις –όχι συχνές- αναπηδήσεις του ημιάκαμπτου άξονα πίσω.

Κατά τα λοιπά, ο οδηγός ενοχλείται μόνο από την θέση οδήγησης που δεν διαθέτει και καλή πλευρική στήριξη, αλλά έχει πολλά πλεονεκτήματα να απολαύσει, ανάμεσα στα οποία ο πλούσιος εξοπλισμός, τα δυνατά φώτα, η άπλετη ορατότητα, το σίγουρο πέρασμα από τα κακοτράχαλα σημεία του δρόμου και γενικά την αίσθηση «δεν σπάω, δεν χαλάω», που ανά πάσα στιγμή σου δίνει αυτό το μικρό μεταφορικό μέσο.

Δια ταύτα

Όμορφο, με προτεραιότητες στην πρακτικότητα, στην άνεση, στην αντοχή και στην ασφάλεια, το ανανεωμένο Space Star είναι ένα από τα ελάχιστα πλέον «αυθεντικά» αυτοκίνητα πόλης που μπορούμε να επιλέξουμε. Είναι ένα όχημα που -εν ανάγκη- θα βγει και από την πόλη, αλλά δεν είναι εκεί το γήπεδό του, παρά το ότι ο κινητήρας μπορεί να τα καταφέρει.

Ερωτηματικά στην επιλογή του, δημιουργεί κυρίως η τιμή, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας που είναι σχεδόν στα 15.500 ευρώ, αλλά πολλά από αυτά τα χρήματα δικαιολογούνται τόσο από τον 1,2 λτ κινητήρα, όσο και από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Η λύση εδώ, ακούει στην έκδοση Entry με κινητήρα 999 κ.εκ. και χειροκίνητο κιβώτιο, με λιγότερο εξοπλισμό και τιμή κάτι λίγο παραπάνω από 10.500 ευρώ.

Υπέρ

– Εμφάνιση

– Χώροι

– Ποιότητα κατασκευής

– Άνεση – Πρακτικότητα

– Ελαστικότητα κινητήρα

– Ευελιξία – ευκολία οδήγησης

– Εξοπλισμός

Κατά

– Θέση οδήγησης

– Κλίση στις στροφές

– Θόρυβος κινητήρα στην πίεση

– Κατανάλωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, επιβατικό

Διαστάσεις: 3.845 Χ 1.665 Χ 1.505 χλστ

Μεταξόνιο: 2.450 χλστ

Χώρος αποσκευών: 235 / 912 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 35 λτ

Βάρος: 905 κιλά

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.193 κ.εκ.

Ισχύς: 80 ίπποι / 6.000 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 108 / 4.000

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο (CVT) συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 175/55/15

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής 9,2 μ

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 13,5΄΄

Τελική ταχύτητα: 173 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,7 λτ

Εκπομπές CO2 (WLTP): 127 γρ/χλμ

Τιμή βασικής έκδοσης:  από 10.640 € (1.2 INTENSE CVT – 15.650 €)

Νίκος Τσάδαρης