Η νέα εποχή του αυτοκινήτου είναι εδώ. Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει ήδη στη ζωή μας με σκοπό να την κάνει καλύτερη: πιο οικονομική, πιο καθαρή, με λιγότερους θορύβους και περισσότερη ποιότητα.

Η κίνηση των αυτοκινήτων με ηλεκτρισμό δεν είναι κάτι καινούργιο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήδη, από τις αρχές του περασμένου αιώνα (1905), σποραδικά παρουσιάζονταν οχήματα με ηλεκτροκινητήρες που όμως τελικά έμεναν στο περιθώριο, κυρίως εξαιτίας των περιορισμών που έθεταν οι μπαταρίες.

Ανάμεσα στις προσπάθειες αυτές και αυτή του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή που στις αρχές της δεκαετίας του ’70 κατασκεύαζε στα ναυπηγεία της Σύρου το Enfield 8000, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με σημαντικές δυνατότητες που όμως τελικά παρήχθη σε λίγες μονάδες.

Τα χρόνια πέρασαν, οι προσπάθειες σε ολόκληρο τον πλανήτη δεν σταμάτησαν. Αντίθετα, πολλαπλασιάζονταν όσο εξελίσσονταν και οι μπαταρίες. Όλα αυτά μέχρι το Φθινόπωρο του 2015, όταν το διαβόητο Dieselgate επιτάχυνε τις εξελίξεις. Αποτέλεσμα; Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές παρουσιάζουν νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, τα πιο πρόσφατα των οποίων σπάζουν το «φράγμα» της πόλης, καθώς η εξέλιξη της τεχνολογίας επιτρέπει εκατοντάδες χιλιόμετρα αυτονομίας με μια φόρτιση.

Αυτονομία

Αυτό είναι το κλειδί στην υπόθεση ηλεκτροκίνηση και κατ’ επέκταση στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, ειδικά μέσα στις πόλεις. Με την αυτονομία διαρκώς αυξανόμενη, οι καταναλωτές θα στραφούν σταδιακά στα ηλεκτρικά οχήματα, με προφανή οφέλη τόσο ατομικά, όσο και για το κοινωνικό σύνολο.

Η επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ωφελεί το περιβάλλον και μειώνει το κόστος λειτουργίας. Ειδικά για το περιβάλλον, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων και θορύβου, θα αναβαθμίσουν ποικιλοτρόπως την ποιότητα ζωής, αναβαθμίζοντας συνολικά της πόλεις που δεκαετίες τώρα στενάζουν κάτω από σύννεφα ρύπων και το διαρκές βουητό των θερμικών κινητήρων και ιδιαίτερα των πετρελαιοκίνητων.

Από την πλευρά του ο χρήστης ηλεκτροκίνητου οχήματος, απολαμβάνει τόσο την άνεση, όσο και τις άμεσες επιδόσεις, την ώρα που ελαχιστοποιεί το κόστος χρήσης του οχήματος του. Ένα κόστος που δεν αφορά μόνο την δαπάνη για το «καύσιμο», αλλά και τις σχεδόν μηδενικές δαπάνες συντήρησης του ηλεκτροκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης ακολουθεί αυτή των κομπιούτερ και η συνισταμένη τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, δείχνει την επικράτηση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε λιγότερο από μία δεκαετία από σήμερα. Την πρόβλεψη επιβεβαιώνει η ραγδαία αύξηση πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμα και μέσα στην πανδημία, τάση που ισχύει και στην χώρα μας.

Η ελληνική κυβέρνηση πήρε γρήγορα το «μήνυμα» και ανταποκρίθηκε άμεσα μέσω των συναρμόδιων υπουργείων. Οι συντονισμένες ενέργειες των υπουργών Κώστα Αχ. Καραμανλή (Υπουργείο Μεταφορών), Κωστή Χατζηδάκη (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) και Άδωνι Γεωργιάδη (Υπουργείο Ανάπτυξης) θα φέρουν την ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα του Έλληνα οδηγού, συμβάλλοντας άμεσα στην απορρύπανση των βεβαρυμμένων πόλεων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και την προστασία της υγείας των Ελλήνων πολιτών.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» εκτόξευσε στο τετραπλάσιο τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων -αλλά και ηλεκτρικών δικύκλων- στην χώρα μας, ενώ τα «προνόμια» του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, μαζί με τις ενέργειες για την ραγδαία βελτίωση των υποδομών, ωθούν την χώρα στο ανακτά αρκετό από το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών στην υπόθεση ηλεκτροκίνηση.

Οι προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ…

Η νέα εποχή έχει ήδη ξεκινήσει.