Η τελευταία έκδοση της 4ης γενιάς του Seat Leon, το Leon plug-in hybrid, είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, διαθέσιμο τόσο στη πεντάθυρη όσο και στη Sports tourer έκδοσή του.

To Leone hybrid που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στη Βαρκελώνη, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μαρτορέλ, συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI 110 kW, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, για παραγωγή συνδυαστικής ισχύος 204 ίππων και 350 Nm ροπής και διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh. Η μονάδα TSI 1,4 λίτρων χρησιμοποιεί την τεχνολογία υπερσυμπιεστή και άμεση έγχυση για μεγιστοποίηση της απόδοσης, ενώ η διάμετρος και η διαδρομή της 74,5 και 80,0 αντίστοιχα και ο λόγος συμπίεσης 10,0/1 βοηθούν την ομαλή λειτουργία της μονάδας.

Ο κινητήρας καύσης έχει διαμορφωθεί ειδικά για να λειτουργεί τέλεια στην υβριδική ρύθμιση plug-in. Συνδεδεμένο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, το σύστημα μπορεί να εναλλάσσεται άμεσα μεταξύ των διαφορετικών τρόπων οδήγησης. Η παροχή ισχύος είναι ομαλή ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του οχήματος. Και ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής πρόωσης, η παροχή ισχύος σε λειτουργία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα έρχεται ακαριαία, παρέχοντας μια ξεχωριστή δυναμική.

Η plug-in υβριδική έκδοση παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως και 64 χλμ. (WLTP) χρησιμοποιώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του οχήματος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Όταν υπάρχει η ανάγκη οδήγησης για μεγαλύτερη απόσταση, το Leon e-HYBRID προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης του βενζινοκινητήρα, ώστε να φτάσει τα 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του συστήματος και μπορεί να επιλέξει να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, εξοικονομώντας την για καταστάσεις όπου απαιτείται οδήγηση μηδενικών εκπομπών. Και όταν η μπαταρία εξαντλείται, το σύστημα μετάδοσης κίνησης επιστρέφει σε υβριδική λειτουργία. Μόλις πλησιάσετε σε μια πηγή τροφοδοσίας, η μπαταρία μπορεί να συνδεθεί και να αναπληρωθεί σε μόλις 3 ώρες και 40 λεπτά χρησιμοποιώντας φορτιστή 3,6 kW (Wallbox) ή λιγότερο από 6 ώρες χρησιμοποιώντας φορτιστή 2,3 kW.

Το Leon e-hybrid χρησιμοποιεί τεχνολογία αυτόματης μετάδοσης DSG για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Το κιβώτιο έξι ταχυτήτων επωφελείται τώρα από την τεχνολογία shift-by-wire έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην συνδέεται μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την αλλαγή. Λόγω της ηλεκτρικής ενέργειας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται μεταξύ 25-30 γρ./χλμ., ενώ το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόλις μεταξύ 1,1-1,3 λίτρων καυσίμου για κάθε 100 χλμ. (WLTP).

To βάρος (1.614 κιλά στην 5θυρη έκδοση και 1.658 κιλά στην έκδοση Sportstourer) είναι ισορροπημένο μεταξύ του εμπρός και πίσω μέρους του οχήματος. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας και το PCU ενώ στο πίσω μέρος βρίσκεται η μπαταρία ιόντων λιθίου και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Το μοντέλο ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία (όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη).

Η μονάδα μεταβαίνει σε υβριδική λειτουργία εάν η ενεργειακή ικανότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ή εάν η ταχύτητα αυξηθεί πάνω από 140 χλμ./ώρα. Στην υβριδική λειτουργία, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης, να την αυξήσει ή να τη μειώσει σε ένα καθορισμένο επίπεδο. Αυτό καθιστά δυνατή την οδήγηση σε αστική περιοχή αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και με μηδενικές εκπομπές.

Η φόρτιση του Leon e-Hybrid είναι εξαιρετικά απλή. Η τεχνολογία wallbox, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν το όχημα με ρυθμό έως και 3,6 kW, θα διατίθεται σε διάφορες παραλλαγές, καθεμία από τις οποίες θα προσφέρει διαφορετικά επίπεδα συνδεσιμότητας.

Η πεντάθυρη έκδοση έχει μήκος 4.368 χλστ., πλάτος 1.799 χλστ. και ύψος 1.460 χλστ., ενώ η έκδοση Sportstourer έχει μήκος 4.642 χλστ., πλάτος 1.799 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ. Το μεταξόνιο και των δύο ανέρχεται στα 2.682 χλστ. Δεδομένου ότι η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο πίσω μέρος, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στην πεντάθυρη παραλλαγή είναι 270 λίτρα, ενώ στην Sportstourer φτάνει τα 470 λίτρα.

Ο συντελεστής αεροδυναμικής του Leon έχει βελτιωθεί κατά περίπου 8% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά βοηθώντας το να μεγιστοποιήσει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητά του. Τέλος, οι νέοι τροχοί 18″ Aero έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το υβριδικό Leon (διατίθενται επίσης και με την υπόλοιπη γκάμα κινητήρων).

Στο εσωτερικό κύριος πρωταγωνιστής είναι η κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας 10″ και το ψηφιακό cockpit 10,25″, τα οποία στην υβριδική έκδοση διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Η οθόνη ψυχαγωγίας περιλαμβάνει επίσης, αναγνώριση χειρονομίας και μείωση του αριθμού των φυσικών κουμπιών που απαιτούνται. Στην υβριδική έκδοση επίσης, οι οδηγοί μπορούν πλέον να διαχειριστούν την διαδικασία φόρτισης εξ αποστάσεως μέσω του e-Manager, καθώς και να ελέγξουν τον κλιματισμό από το smartphone τους.

Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες (τιμή από 25.751 ευρώ) στην ελληνική αγορά και για την περίοδο του λανσαρίσματος θα ισχύσει ειδικό προωθητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της «πράσινης» κινητικότητας, με όφελος -2.500 ευρώ για όλες τις εκδόσεις.

Νίκος Τσάδαρης