Η Mini προχωρά στο μέλλον με επανευθυγράμμιση της γκάμας μοντέλων της, εστιάζοντας κυρίως στις τεχνολογίες συστημάτων κίνησης, στις κατηγορίες οχημάτων και στις υπηρεσίες του μέλλοντος. Στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής, βρίσκεται η επέκταση της ηλεκτροκίνησης, η αυξημένη δέσμευση στις κατηγορίες crossover και πολυτελείς compact και η ενίσχυση της θέσης της μάρκας στην αγορά της Κίνας.

Είκοσι χρόνια μετά την πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς Mini, περίπου τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Οξφόρδης και έχουν παραδοθεί σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Από αυτά περίπου το 40% ανήκουν στην έκδοση Countryman, ενώ τα σπορ John Cooper Works αποτελούν περίπου το 5% επί των συνολικών πωλήσεων και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Το 2008, η τέως βρετανική μάρκα υπήρξε πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης στο BMW Group, καθώς το Mini E κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και χρησιμοποιήθηκε για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, για την συλλογή πολύτιμων πληροφοριών σχετικά με τη χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας.

Μόνο με το Countryman Plug-in Hybrid, τα ηλεκτροκίνητα Mini είχαν ποσοστό συνολικών πωλήσεων, ενώ μετά το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Mini, η τιμή αυτή έχει διπλασιαστεί στο 10% επί όλων των νέων ταξινομήσεων της μάρκας. Έτσι, στο μέλλον, η εταιρία θα προσφέρει τη δυνατότητα «καθαρών» μετακινήσεων σε πελάτες ανά τον κόσμο, με μία πλήρως εξηλεκτρισμένη οικογένεια μοντέλων. Την ίδια στιγμή, θα συνεχίσει να προσφέρει αποδοτικούς βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, που παραμένουν ιδανική λύση για target groups και περιοχές των οποίων οι ανάγκες δεν καλύπτονται ακόμα από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Η μελλοντική βασική γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα περιλαμβάνει το 3θυρο Mini, ένα νέο μοντέλο crossover στη μικρή κατηγορία και ένα compact crossover. Τα μικρά μοντέλα της μάρκας και το compact crossover θα διατίθενται επίσης με δυνατότητα επιλογής από συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δίπλα στο επιτυχημένο Countryman θα προστεθεί ένα ακόμα μοντέλο crossover για τη μικρή κατηγορία, που θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η επόμενη γενιά του Countryman θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ώστε να ικανοποιούνται οι διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών σε όλο τον κόσμο.

Τέλος, καθώς η παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα συνεχίζει να αυξάνεται δυναμικά (περίπου το 10% της παραγωγής νέων οχημάτων έχει προορισμό την Κίνα), η Mini σύντομα θα αλλάξει το status της και από μία μάρκα εισαγόμενων προϊόντων, θα εξελιχθεί σε προμηθευτή οχημάτων τοπικής παραγωγής. Έτσι, με βάση μία νέα αρχιτεκτονική, που δημιουργήθηκε εξαρχής για την υποστήριξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παράγονται στην Κίνα από το 2023, σε συνεργασία με τον τοπικό κατασκευαστή Great Wall Motor. Αυτό το εγχείρημα θα επιτρέψει στη μάρκα να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων στην Κίνα και στις παγκόσμιες αγορές. Η συνεργασία με τον Κινέζο εταίρο θα βασιστεί σε μία ξεκάθαρη αρχή: Η παραγωγή ακολουθεί τη ζήτηση της αγοράς. Με την τοπική παραγωγή οχημάτων, η Mini θα εξυπηρετήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη Κινεζική αγορά αυτοκινήτου, διατηρώντας σταθερή την παραγωγή της στις υπόλοιπες περιοχές.

Νίκος Τσάδαρης