Θύμα της πανδημίας Covid-19, η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσε πτώση 52,3% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με την πτώση που καταγράφηκε όμως να είναι κατά τι μικρότερη σε σχέση με τον Απρίλιο χάρη στην επανέναρξη των οικονομιών πολλών χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι καταχωρήσεις νέων οχημάτων είχε μειωθεί κατά 55,1% τον Μάρτιο στην ΕΕ και στη συνέχεια τον Απρίλιο κατά 76,3%.

Οι πωλήσεις του ομίλου Renault (στον οποίο ανήκουν η Dacia, η Lada και η Alpine) σημείωσαν πτώση 52.5% και αυτές του PSA (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhaul, DS) κατά 56,4%, ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA).

Συνολικά πουλήθηκαν μόνο 581.161 νέα ιδιωτικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έναντι 1.217.259 τον Μάιο του 2019. Στην Ισπανία σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση (-72,7%), ενώ η Γαλλία (-50,3%), η Ιταλία (-49,6%) και η Γερμανία (-49,5%) επωφελήθηκαν από την έναρξη της χαλάρωσης του lockdown.

Τους πέντε πρώτους μήνες του έτους η πτώση στην αγορά αυτοκινήτων έφτασε το 41,5%.

Αν και τον Ιούνιο αναμένεται ανάκαμψη, οι απώλειες που σημειώθηκαν από τον Μάρτιο ως τον Μάιο δεν εκτιμάται ότι θα αναπληρωθούν μέσα στο 2020.

Η εταιρεία Alix Partners εκτιμά ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο σύνολο του έτους θα παρουσιάσουν πτώση 32%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover ανακοίνωσε χθες Τρίτη την κατάργηση 1.100 προσωρινών θέσεων εργασίας στη Βρετανία και απώλειες στα κέρδη της προ φόρων ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η Renault αναμένεται να καταργήσει 15.000 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τον Γερμανό ειδικό Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, διευθυντή του Center Automotive Research (CAR), η παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία πρόκειται να σημειώσει πτώση 26% φέτος και να μειωθεί κατά 3,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το χαμηλότερο επίπεδο εδώ και 44 χρόνια.

Η τεράστια αυτή μείωση ενδέχεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να προκαλέσει την απώλεια 100.000 θέσεων εργασίας στη χώρα.