Βενζίνη, diesel, υγραέριο ή φυσικό αέριο;

Δες τελικά ποιο καύσιμο σε συμφέρει και γιατί


AUTO
10:00
24/06/2019
Βενζίνη, diesel, υγραέριο ή φυσικό αέριο;
11
loading

Πολλά ακούγονται και γράφονται το τελευταίο διάστημα για τα καύσιμα, τις τιμές τους και τις περιβαλλοντικές συνέπειές τους.

Ποια είναι όμως η αλήθεια και τι τελικά συμφέρει τους οδηγούς των αυτοκινήτων;

Το θρίλερ με την τιμή της βενζίνης

Η βενζίνη ως το πιο δημοφιλές καύσιμο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα χάνει μέρα με την ήμερα μερίδιο της αγοράς της, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων και της  «τσουχτερής» τιμής  που έφτασε τα υψηλοτέρα επίπεδα όλων των εποχών το τελευταίο διάστημα, παραμένοντας μέχρι και σήμερα στο 1,60 ευρώ/lt στην Αττική.

Σε σύγκριση με το diesel, βεβαίως, υπερτερεί ως προς κάποια σημεία, όπως το υψηλότερο ενεργειακό δυναμικό, την καλύτερη αίσθηση στην σπορ οδήγηση και την απόδοση στους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, ωστόσο η δυσφορία που προκαλεί στην τσέπη των οδηγών την καθιστούν απρόσιτη και καθόλου ελκυστική ως επιλογή καυσίμου, πλέον.

Το diesel και τα χαράτσια

Απαγορεύσεις στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών, που καταφθάνουν άμεσα και στην Ελλάδα και επιπλέον φορολογία, αποτελούν μερικούς μόνο από τους λόγους που το δημοφιλέστερο καύσιμο στην Ευρώπη, αποφεύγεται ολοένα και περισσότερο από τους σύγχρονους οδηγούς.

Με βάση τα πρώτα στοιχεία των προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, διαπιστώνεται ότι μόνο ένας στους πέντε οδηγούς στην Ελλάδα ζητάει να αγοράσει ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο.

Σίγουρα το diesel έναντι της βενζίνης έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης και της καλύτερης τιμής ανά λίτρο, δεν παύει όμως μακροπρόθεσμα να γίνεται πολύ πιο κοστοβόρο, αφού το 2020 προβλέπεται η τιμή του diesel να έχει αυξηθεί, θα εφαρμόζονται απαγορεύσεις και επιπλέον φορολογία και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, καθώς τα αυτοκίνητά τους θα πωλούνται σε χαμηλές τιμές.

Η έντονη στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα

Υγραέριο

Είναι πλέον γνωστό πως η υγραεριοκίνηση αποτελεί μία από τις φθηνότερες και πλέον αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης που έχουν επιλέξει έως σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες με στόχο τη μείωση των εξόδων τους.

Το υγραέριο είναι έως και 20% πιο οικονομικό από το Diesel και έως 50% πιο οικονομικό από την βενζίνη.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα οχήματα με υγραέριο έχουν πλέον αυξημένη μεταπωλητική αξία, καθώς είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά για τον αγοραστή τους.

Πέραν της τεράστιας οικονομίας που προσφέρει, το υγραέριο είναι πολύ ελκυστικό για τους οδηγούς,  τόσο λόγω της μικρής επένδυσης που απαιτείται για την μετατροπή του οχήματος, όσο και λόγω της ανάπτυξης του δικτύου διανομής του σε όλη την Ελλάδα.

Σχετικά με τη συντήρηση - ή και  την επιδιόρθωση πιθανής βλάβης-  όταν αφορά σε ένα όχημα diesel είναι περισσότερο περίπλοκη και κοστοβόρα.

Εν αντιθέσει, τα υγραεριοκίνητα οχήματα, λόγω της  καθαρότητας του καυσίμου τους είναι πολύ πιο οικονομικά στη συντήρησή τους.

Όσο για το περιβάλλον, το υγραέριο κίνησης έχει 70% λιγότερες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 60% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Οι βενζινο/ντιζελοκινητήρες από την άλλη, εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους, ιδιαίτερα σοβαρούς και άμεσα επιβλαβείς.

Φυσικό αέριο

Το φυσικό αέριο αντίστοιχα, είναι σήμερα το πιο οικονομικό καύσιμο. Έως 25% πιο οικονομικό από το Diesel και ως 60% πιο οικονομικό σε σχέση με την βενζίνη!

Είναι σημαντικό επίσης  να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη και 1,3 λίτρα πετρέλαιο.

Το κέρδος για κάθε οδηγό φυσικά, εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως αλλά είναι βέβαιο ότι με το υγραέριο και το φυσικό αέριο μπορεί να εξοικονομεί ένα αρκετά μεγάλο ποσό κάθε χρόνο.

Μειονέκτημα βεβαίως αποτελεί το ζήτημα του μικρού δικτύου τροφοδοσίας, που ίσως είναι και ο σημαντικότερος λόγος που το CNG δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί ακόμη ευρέως στη χώρα μας.

Πέραν όλων των άλλων, το φυσικό αέριο είναι και το πιο φιλικό καύσιμο για το περιβάλλον, με τις εκπομπές ρύπων του να είναι οι χαμηλότερες όλων των καυσίμων της αγοράς και τους υδρογονάνθρακες έως και 80% λιγότερους από αυτούς του diesel!

Λόγω όλων των παραπάνω κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που φέρει, το υγραέριο και το φυσικό αέριο αποτελούν πλέον αδιαμφισβήτητα την πιο συμφέρουσα επιλογή των οδηγών που κινούνταν μέχρι χθες με βενζίνη ή diesel.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ανταποκρινόμενες στις νέες απαιτήσεις της αγοράς επενδύουν συνεχώς στη τεχνολογία των εναλλακτικών καυσίμων, παράγοντας αυτοκίνητα με φυσικό αέριο ή υγραέριο.

Τα πιο γνωστά μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών κυκλοφορούν πλέον και σε LPG-CNG εκδόσεις, ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν τη εμφάνισή τους στη διεθνή αγορά.

Φυσικά, όσοι ιδιοκτήτες  δεν έχουν τη δυνατότητα για αγορά νέου αυτοκινήτου, εξίσου αποδοτική λύση τους προσφέρει και η μετατροπή του υπάρχοντος οχήματός τους σε υγραέριο!

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει μόνο να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του εγκαταστάτη, στην ποιότητα και την αξιοπιστία του.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

11
σχόλια
  1. avatar laz

    Τα ηλεκτρικά τα ξεχνάμε.... ότι αυτονομία και να έχουν...δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσεις σε "ηλεκτράδικο" κατά το βενζινάδικο και σε 10 λεπτά να φύγεις γεμάτος.
    Τα φυσικού αερίου ή υγραερίου είναι Οκ αν βρίσκεις διαθέσιμο σταθμό ανεφοδιασμού παντού ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ εγγύηση ότι δεν θα ακριβύνει ξαφνικά. Γιατί με κατανάλωση ανα χιλιόμετρο ανάλογη της βενζίνης μόνο λόγω τιμής συμφέρει. Και η τιμή εξαρτάται κατά πολύ από τους φόρους. Άρα για τα προσεχή χρόνια μάλλον μόνο diesel....

  2. avatar ΝΙΚ68

    Εχω και βενζινη και πετρελαιο στα ιδια κιβικα.το 4,8 στο πετρελαιο ανα 100χλμ για νορμαλ οδηγησηειναι κοντα, στην βενζινη το 6,10 στα 100χλμ ειναι πολυ μακρυα το αντιστοιχο που εχω δει γιατι ειναι παρομοια αυτοκινητα, και με ιδιο στυλ οδηγησης ειναι 8-9.Σε αξια μου βγαινει σχεδον η μιση τιμη στο πετρελαιο Δεν γνωριζω πως κανετε τις μετρησεις, για τα υπολοιπα καυσιμα δεν εχω αποψη.

  3. avatar Gassss

    [...] καμία σχέση... Το Diesel είναι το ποιο οικονομικό, με πολύ κοντά του το φυσικό αέριο... Πείτε μου εάν υπάρχει φυσικό αέριο να καίει 3,6 λίτρα στα 100 χιλ, σε εθνική οδό, με ταχύτητα 120 χιλ την ώρα,

    1. avatar tsintzi

      Ένα αυτοκίνητο δεν είναι πιο οικονομικό επειδή έχει χαμηλότερη κατανάλωση.
      Το θέμα είναι πόσα λεφτά δίνεις για να διανύσει την ίδια απόσταση. Εσύ με κατανάλωση 3.6 με diesel δίνεις (3.6Χ1.35=4.86€/100χλμ) με φυσικό αέριο και κατανάλωση 5/100χλμ (5Χ0.89=4.45€). Άρα?

    2. avatar κοκος 3

      HONDA CIVIC 1.8 μοντέλο 2007, μετατροπή σε φυσικό αέριο με πάνω από 100.000 με αυτό, κατανάλωση μέσα σε πόλη (Λάρισα) 350 χλμ με 11 κιλά φ.α, αυτό σημαίνει 100χλμ/3,14κιλά, δηλαδή είχε κόστος 3,14Χ0,89 (όπως λέει το άρθρο) =2,79 ευρόπουλα στα 100 χιλιόμετρα....
      με το ντίζελ θα ήθελε 1,39Χ3,6=4,9 ευρόπουλα...

      1. avatar tsintzi

        Πες μου ένα diesel που έχει κατανάλωση 3.6λ/100χλμ μέσα σε πόλη ? Στην εθνική με 90χλμ/ωρα μπορεί, αλλά μέσα σε πόλη ούτε για αστείο!

  4. avatar Νικόλαος Κ.

    Πιθανότατα ο αρθρογράφος δεν έχει σχέση με το προϊόν που λέγεται αυτοκίνητο.Στα 30+ χρόνια επαγγελματικής ενασχόλησης στον κλάδο πωλήσεων / επισκευής αυτοκινήτων είναι μακράν το χειρότερο άρθρο που έχω διαβάσει.
    Από που να ξεκινήσει κανείς , όλο το κείμενο βρίθει από ανακρίβειες...
    Το σημείο που μ έπιασαν τα γέλια είναι η παράγραφος "Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα οχήματα με υγραέριο έχουν πλέον αυξημένη μεταπωλητική αξία, καθώς είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά για τον αγοραστή τους."....άσχετος ......

  5. avatar Jimmo

    Για τα ηλεκτρικά κουβέντα έτσι?

    1. avatar Giorgis

      Προφανώς ξέχασαν να γράψουν ότι επίσημος υποστηρικτής του άρθρου είναι εταιρίες ορυκτών καυσίμων.

      1. avatar Αντε καλά

        Τι λέει ο τίτλος;Οεο;
        Βενζίνη, diesel, υγραέριο ή φυσικό αέριο;
        Δες τελικά ποιο καύσιμο σε συμφέρει και γιατί.
        Διάβασες πουθενά για ηλεκτρικό ή δεν διάβασες γενικότερα...

  6. avatar HELLENIC VANAGON

    Λάθος...

    The Plasma Era

    The Syncro Heresy

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει