Ιταλία και Βρετανία δεν είναι άγνωστες μεταξύ τους όταν μιλάμε για σπορ κουπέ.

Μπορεί η γνωστότερη συνεργασία να είναι η μακροχρόνια σχέση μεταξύ Aston Martin και Zagato, μερικές δεκαετίες πρωτύτερα όμως το ίδιο έκαναν οι Jaguar και Bertone.

Σε έναν μοναδικό σχεδιασμό μάλιστα που θα επηρέαζε καθοριστικά ακόμα και τη Lamborghini Espada!

Η Jaguar Pirana του 1967 ήταν ένα σχεδιαστικό πείραμα, μια παντρειά της εμβληματικής E-Type με το μακρύ και χαμηλό bodywork της Bertone, βγαλμένη μάλιστα από το πενάκι του θρυλικού Marcello Gandini.

Η Pirana απέρριπτε το σπαρτιατικό εσωτερικό της πανάλαφρης και αγωνιστικής E-Type, θέλοντας να δώσει έμφαση στην πολυτέλεια.

Το κουπέ ήταν μάλιστα μια παραγγελία της βρετανικής εφημερίδας «Daily Telegraph» και ήταν έτοιμο πάνω στην ώρα για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου εκείνης της χρονιάς.

Η Pirana θα γνώριζε ουκ ολίγες τροποποιήσεις και βελτιώσεις στα χρόνια που θα έρχονταν, μιας και από το 1968, όταν κυκλοφόρησε η Espada, ο Gandini λοξοκοίταζε στη Lamborghini ψάχνοντας έμπνευση για τη διθέσια εκδοχή, αλλά και την κατοπινή 2+2 GT της Pirana.

Καμιά τους ωστόσο δεν είχε τη χάρη και την πρωτοπορία της πρώτης και αυθεντικής. Μια τέτοια βγαίνει τον Αύγουστο σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στην Καλιφόρνια και αναμένεται να πιάσει πολλές δεκάδες χιλιάδες…