Επιδεινώθηκαν εκ νέου, κατά το 2012, τα παραγωγικά μεγέθη της βιομηχανίας μηχανοκίνητων οχημάτων, η παραγωγή της οποίας το 2011 είχε υποχωρήσει, σε σχέση με το 2010, κατά 30,2%.

Ως αποτέλεσμα της νέας μείωσης ο όγκος της παραγωγής του κλάδου περιορίστηκε τον χρόνο που πέρασε σε επίπεδα κατώτερα από τα αντίστοιχα του έτους 2005 κατά 57,5%. Παράλληλα, σημειώθηκε σημαντική περαιτέρω μείωση των παραγγελιών, γεγονός που προδικάζει ασθενή παραγωγική δραστηριότητα και κατά τους πρώτους μήνες του 2013.

Η συνολική παραγωγή μηχανοκίνητων οχημάτων, ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων στη χώρα μας το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2012 ήταν μειωμένη, σε σύγκριση με το δωδεκάμηνο του 2011, κατά 14,7%.
Η παραγωγική δραστηριότητα του κλάδου κινήθηκε καθοδικά τους οκτώ από τους δώδεκα μήνες του 2012.

Η εξέλιξη του όγκου παραγωγής του κλάδου το 2012 ανά μήνα, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2011, έχει ως εξής: -13,0% τον Ιανουάριο (+14,9% τον ίδιο μήνα του 2011), +58,0% τον Φεβρουάριο (-24,0%), -47,1% τον Μάρτιο (+19,9%), +139,3% τον Απρίλιο (-48,7%), +57,1% τον Μάιο (-46,9%), +25,7% τον Ιούνιο (-40,1%), -52,5% τον Ιούλιο (+28,9%), -19,2% τον Αύγουστο (+27,5%), -16,1% τον Σεπτέμβριο (+28,7%), -35,2% τον Οκτώβριο (-22,1%), -41,1% τον Νοέμβριο (-18,4%) και -19,7% τον Δεκέμβριο (-76,5%).

Όπως προκύπτει από επεξεργασία στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, που αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2011, στο διάστημα αυτό αυξήθηκε η παραγωγή των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων κατά 61,2%. Συγχρόνως, όμως, μειώθηκε η παραγωγή των μερών και εξαρτημάτων για μηχανοκίνητα οχήματα, όπως προφυλακτήρες, φρένα, κιβώτια ταχυτήτων, κατά 33,3%, των εμπορευματοκιβωτίων που είναι ειδικά σχεδιασμένα για να μεταφέρονται από ένα ή περισσότερα μεταφορικά μέσα κατά 80,5%, των μερών και εξαρτημάτων αμαξωμάτων αυτοκινήτων, περιλαμβανομένων των θαλάμων οδήγησης, κατά 31,3%.

Επίσης, μειώθηκε η παραγωγή των μηχανοκίνητων οχημάτων για τη μεταφορά δέκα ή περισσότερων επιβατών κατά 99,8%, των μηχανοκίνητων οχημάτων ειδικής χρήσης, όπως τα πυροσβεστικά οχήματα και οι μπετονιέρες, κατά 69,3% και των αμαξωμάτων για μηχανοκίνητα οχήματα κατά 33,8%.

Στο δωδεκάμηνο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου 2012 ο κύκλος εργασιών του κλάδου μειώθηκε, σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο, κατά 13,5% (2011/2010: -24,5%).

Η μέση αύξηση των τιμών των προϊόντων του το 2012 ήταν 1,4%. Τα έσοδά του, που το 2005 αποτελούσαν μόλις το 0,5% των συνολικών εσόδων του βιομηχανικού τομέα, το 2012 ήταν κατά 58,3% χαμηλότερα από τα έσοδα που είχε παρουσιάσει το έτος 2005. Σε σύγκριση με το έτος 2005, οι τιμές των προϊόντων του κλάδου ήταν κατά 11,95% υψηλότερες από εκείνες του έτους 2005.

Τα έσοδά του κινήθηκαν καθοδικά τους οκτώ από τους δώδεκα μήνες του 2012. Η εξέλιξη των εσόδων του το 2012 ανά μήνα, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2011, έχει ως εξής: -1,1% τον Ιανουάριο (+25,7% τον ίδιο μήνα του 2011), +63,9% τον Φεβρουάριο (-15,9%), -25,5% τον Μάρτιο (+12,6%), +39,0% τον Απρίλιο (-11,4%), +12,0% τον Μάιο (-29,9%), +3,9% τον Ιούνιο (-40,0%), -29,6% τον Ιούλιο (-4,8%), -41,8% τον Αύγουστο (+35,6%), -8,5% τον Σεπτέμβριο (+71,1%), -33,5% τον Οκτώβριο (-17,5%), -28,9% τον Νοέμβριο (-33,8%) και -41,3% τον Δεκέμβριο (-68,9%).

Οι εξελίξεις αυτές συνοδεύτηκαν από μείωση των νέων παραγγελιών. Πιο συγκεκριμένα οι νέες παραγγελίες του κλάδου το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2012 ήταν μειωμένες κατά 15,1%, σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο (2011/2010: -11,3%).

Οι νέες παραγγελίες του κινήθηκαν καθοδικά τους έντεκα από τους δώδεκα μήνες του 2012. Η εξέλιξη των νέων παραγγελιών του το 2012 ανά μήνα, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2011, έχει ως εξής: -35,7% τον Ιανουάριο (+73,8% τον Ιανουάριο του 2011), -43,5% τον Φεβρουάριο (+44,7%), -39,3% τον Μάρτιο (-7,2%), -30,9% τον Απρίλιο (+16,7%), -40,0% τον Μάιο (-6,0%), +21,1% τον Ιούνιο (-33,0%), -48,3% τον Ιούλιο (-35,0%), -36,2% τον Αύγουστο (+37,0%), -55,8% τον Σεπτέμβριο (+24,3%), -20,4% τον Οκτώβριο (-28,1%), -1,9% τον Νοέμβριο (-48,7%) και -12,1% τον Δεκέμβριο (-34,2%).

Συγχρόνως, από το τρίτο τρίμηνο του 2011 ως το ίδιο τρίμηνο του 2012 οι θέσεις εργασίας στη βιομηχανία μηχανοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 1.006. Οι απασχολούμενοι περιορίστηκαν από 3.151 άτομα σε 2.145 άτομα, με ποσοστιαία μείωση των θέσεων εργασίας κατά 31,9%. .

Η συνολική παραγωγή του κλάδου των μεταφορικών μέσων το 2005 αντιστοιχούσε, κατά την ΕΛΣΤΑΤ, σε μόλις 0,8% της συνολικής παραγωγής της ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας.