Το Opel Corsa προετοιμάζεται πυρετωδώς για το λανσάρισμά του το φθινόπωρο. Το νέο μοντέλο δημιουργήθηκε με τη βοήθεια των πλέον σύγχρονων, εξελιγμένων και  αποδοτικών μεθόδων εικονικής εξέλιξης και τώρα είναι η στιγμή για τους μηχανικούς της μάρκας να το δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες στις δικές τους «παιδικές χαρές».

Από τον Ιανουάριο οι μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων (πλαισίου, κινητήρα, ηλεκτρονικών, φωτισμού) εκμεταλλεύονται τον μακρύ αρκτικό χειμώνα της Σουηδικής Λαπωνίας για εντατικές δοκιμές σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, σε παγωμένες λίμνες και δρόμους καλυμμένους με χιόνι. Ταυτόχρονα οχήματα προ-παραγωγής δοκιμάζονται σε ειδικές πίστες στο Κέντρο Δοκιμών του Rodgau-Dudenhofen, ενώ στα εργαστήρια στο Rüsselsheim υποβάλλονται σε εκτενείς ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.

Οι πελάτες μπορούν να περιμένουν ένα διασκεδαστικό και αποδοτικό Corsa. Χάρη στη χρήση υλικών χαμηλού βάρους (lightweight engineering), η  νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, είναι 10% ελαφρύτερη από την προκάτοχό της. Η ρύθμιση του πλαισίου επιτυγχάνει την γνωστή ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και άνεσης, παρότι το νέο μοντέλο είναι αισθητά πιο δυναμικό από τον προκάτοχό του. Η Opel θα προσφέρει επίσης το Corsa για πρώτη φορά σε ηλεκτροκίνητη έκδοση (με μπαταρία), ταυτόχρονα με την έναρξη παραγγελιών για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Χειμερινές δοκιμές

Όπως κάνουν για δεκαετίες τώρα, οι μηχανικοί δοκίμασαν τη νέα γενιά Corsa για αρκετούς μήνες στη Σουηδική Λαπωνία, περίπου 40 χλμ. νότια του Αρκτικού Κύκλου. Μεταξύ άλλων, ειδικοί από το τμήμα ελέγχων πλαισίου έχουν ρυθμίσει τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, πρόσφυσης και αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS), σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση, σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος που φτάνουν τους -30 βαθμούς Κελσίου.

Ο σκοπός των δοκιμών αυτών σε ακραίες συνθήκες είναι να επιβεβαιωθεί η αξιόπιστη λειτουργία των ανωτέρω συστημάτων, σε πάγο, χιόνι, λάσπη ή άσφαλτο και σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με το εκάστοτε οδόστρωμα, ώστε να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο ασφάλειας, άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Που σταματά η οδηγική απόλαυση και που ξεκινά η παρέμβαση του συστήματος ελέγχου ευστάθειας?  Στον Αρκτικό Κύκλο, οι συνθήκες για αυτές τις ρυθμίσεις είναι οι πλέον κατάλληλες. Οι μηχανικοί μέσα από ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών στις ειδικές πίστες βελτιστοποιούν συνεχώς τα συστήματα ελέγχου.

Οι δοκιμές με καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα στη Λαπωνία, σε δημόσιους δρόμους ξεκίνησαν αμέσως μετά τις εορτές των Χριστουγέννων. Από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτιο, ο πάγος στις παγωμένες λίμνες ήταν πάχους περίπου ενός μέτρου, γεγονός που επιτρέπει να κινούνται πάνω σε αυτές τα αυτοκίνητα δοκιμών, τα εκχιονιστικά μηχανήματα και τα φορτηγά ψεκασμού νερού. Οι πολικές νύχτες μεγάλης διάρκειας, δίνουν τη δυνατότητα για εκτεταμένες δοκιμές των συστημάτων φωτισμού και ειδικότερα της τεχνολογίας Adaptive IntelliLux LED που διατίθεται για πρώτη φορά στην κατηγορία του Corsa.

Το κλίμα και το ευρύτερο περιβάλλον της Βόρειας Σουηδίας έκαναν εφικτό τον ακριβή προσδιορισμό και τη βελτιστοποίηση της αντιθαμβωτικής δέσμης των προβολέων και τη λειτουργία συνεχούς προσαρμογής της, σύμφωνα με τις κρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποκόπτονται αυτόματα τα προπορευόμενα, αλλά και τα αντιθέτως διερχόμενα οχήματα από τη φωτιζόμενη περιοχή. Η αντανάκλαση ελαχιστοποιείται και οι οδηγοί απολαμβάνουν βέλτιστη ορατότητα, για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Δοκιμές με υψηλές ταχύτητες

Κατά τη διάρκεια των νυχτερινών test drive στην οβάλ πίστα, στην πίστα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος (πλαγιολίσθηση) και στην πίστα ελέγχου άνεσης του Κέντρου Δοκιμών στο Rodgau-Dudenhofen, οι μηχανικοί αξιολογούν επίσης την αποτελεσματικότητα των προβολέων του νέου μοντέλου, ενώ οι μεγάλες ευθείες, προσομοιάζουν την κίνηση στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας (autobahn).

Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί συναρτήσει της ταχύτητας και έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ακρίβεια, προοδευτική συσσώρευση δύναμης διεύθυνσης και καλή ανατροφοδότηση της πληροφορίας. Τα αμορτισέρ είναι σχεδιασμένα για να αντιδρούν άμεσα στη παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος ή σε αλλαγή κατεύθυνσης. Τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτά τα τεστ έπρεπε να πληρούν υψηλά πρότυπα ευστάθειας κατά την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας και στη διάρκεια φρεναρίσματος.

Το νέο Corsa πρέπει να παραμένει ελεγχόμενο ακόμα και σε ταχύτητες υψηλότερες των 140 χλμ/ώρα, ενώ απαγορεύεται να παρουσιάσει τάσεις υπερστροφής κατά το φρενάρισμα. Το αμάξωμα δοκιμάζεται επίσης με υψηλές ταχύτητες στην οβάλ πίστα, όπου δεν επιτρέπεται η εμφάνιση οποιουδήποτε κραδασμού ή θορύβου από κάποιο εξάρτημα.

Μετά την ολοκλήρωση όλων των δοκιμών για την autobahn, το Corsa εμβαπτίζεται σε νερό, σε διάφορα βάθη, ξεκινώντας από 25εκ. τουλάχιστον. Το αυτοκίνητο δημιουργεί ένα κύμα εμπρός, αλλά δεν επιτρέπεται να εισέλθει νερό σε αυτό κατά οποιονδήποτε τρόπο. Ο κινητήρας δεν πρέπει να «εισπνέει» καθόλου νερό, το ηλεκτρικό σύστημα και όλα τα εξαρτήματα πρέπει να παραμένουν προστατευμένα από το κύμα. Το κάτω κάλυμμα του κινητήρα ειδικότερα, παρά την υψηλή πίεση εξ αιτίας του νερού, δεν πρέπει να δυσλειτουργεί.

Δοκιμή Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας

Καθώς τα πρωτότυπα οχήματα και τα οχήματα προ-παραγωγής οδηγούνται στον παγωμένο βορρά, στο Dudenhofen και σε διάφορα άλλα μυστικά σημεία εντός και εκτός Γερμανίας, πραγματοποιούνται σειρές τεστ σε διατάξεις δοκιμής και σε εργαστήρια.  Δοκιμές ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας (EMC) για παράδειγμα, επαναλαμβάνονται σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης. Αυτές εξασφαλίζουν ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν επηρεάζονται από παρεμβολές.

Στο παρελθόν, η μόνη απαίτηση ήταν να μην υπάρχουν διακοπές ή παράσιτα στην ραδιοφωνική λήψη εξ αιτίας του εναλλάκτη, της ανάφλεξης, των καθαριστήρων παρμπρίζ ή παρόμοιων συστημάτων. Στην εποχή μας, η διαδικασία είναι πολύ πιο περίπλοκη. Ο εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει συστήματα ασφαλείας όπως το ESP, πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης όπως οι προβολείς matrix καθώς και ολόκληρο το σύστημα infotainment.

Σε θάλαμο ειδικών προδιαγραφών στο εργαστήριο EMC του Rüsselsheim, η ομάδα μηχανικών δοκιμάζει την αντοχή των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου στις ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές μέσω των καλωδίων ή και ασύρματα. Το αυτοκίνητο δοκιμών εκτίθεται σε πηγές που καλύπτουν μεγάλο εύρος συχνοτήτων. Η ειδική απορροφητική επένδυση στους τοίχους απορροφά τις εκπομπές, ώστε να μην ανακλώνται ανεξέλεγκτα στο θάλαμο.

Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί αποκτούν ακριβή και αξιόπιστα δεδομένα. Το αυτοκίνητο παίρνει το πράσινο φως, μόνον όταν όλα τα συστήματά του έχουν αποδειχτεί απρόσβλητα σε ηλεκτρομαγνητικές εκπομπές. Το νέο Corsa έχει ήδη περάσει με επιτυχία τις δοκιμές. Τα ηλεκτρονικά του συστήματα προστατεύονται άριστα από παρεμβολές.

Νίκος Τσάδαρης