Η τέταρτη σύγχρονη εκδοχή της Ανάβασης Διονύσου, την οποία καθιερώνει και στις μέρες μας η «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής», ήταν ίσως και η καλύτερη: χιλιάδες θεατές στην Πεντέλη, λαμπρός καιρός, εξαιρετικές συμμετοχές και συγκλονιστικές μάχες, συνέθεσαν το σημερινό «σκηνικό» του αγώνα που άνοιξε την αυλαία του Valvoline Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2019.

Ανάμεσα στις εξαιρετικές επιδόσεις της πλειοψηφίας των αγωνιζόμενων, συγκαταλέγεται και το ρεκόρ χρόνου 2:13.67 που πέτυχε ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus ST170) στον δρόμο για τη νίκη στη Formula Saloon, η κυριαρχία του Πάνου Κύρκου (Mitsubishi Lancer EvoIX) και του Μιχάλη Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth) στις κατηγορίες Ν και Α, όπως και του Γιώργου Κατσαρού (Ford Escort Mk1 RS1600) στα Ιστορικά, η μάχη της Ε που βρήκε νικητή τον Διονύση Τροβά (BMW M3), και φυσικά οι συναρπαστικές μονομαχίες στα εκατοστά του δευτερολέπτου του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda, με νικητή τον Στάθη Κουκέα.

Με εξαίρεση ορισμένες χρονοτριβές λόγω μηχανικών προβλημάτων, που πάντως ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με τις δοκιμές του Σαββάτου, η Ανάβαση Διονύσου 2019 κύλησε και φέτος χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ η τελετή απονομής των νικητών, σε μια κίνηση με ισχυρό συμβολισμό, φιλοξενήθηκε από τον Ναυτικό Όμιλο του Ματίου.

Στη Formula Saloon, την κατηγορία των ισχυρότερων αυτοκινήτων, ο Μ. Ηλιόπουλος, κατάφερε να καλύψει την διαφορά των 55 εκατοστών του δευτερολέπτου με την οποία τον είχε κερδίσει -στο πρώτο πέρασμα- ο «Samino», με την πανέμορφη Lamborghini Huracan Super Trofeo και πήρε και τη νίκη στην κατηγορία. Στην FST2 ο Γιώργος Περατινός (VW Golf 2.0) κυριάρχησε όλο το διήμερο, για να πάρει μια σχετικά εύκολη νίκη.

Το ίδιο ισχύει και για τον Πάνο Κύρκο στην κατηγορία Ν, που κέρδισε και τα τέσσερα ανεβάσματα του διημέρου, ενώ στο βάθρο της κατηγορίας τον ακολούθησε ο «Αμερικάνος» και ο Διονύσης Γιαννούλης, νικητής της Ν3. Στον υπέροχο συναγωνισμό των, κατά κύριο λόγο νεαρών, οδηγών της Ν2, νικητής βγήκε στο τέλος ο Δημήτρης Μπρίλλης (Peugeot 106 S16).

Ανάλογες μάχες έγιναν και στα μικρά κυβικά της κατηγορίας Α, στην οποία ο Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo VTS) κερδίζοντας την Α6 ακολούθησε τον Μιχάλη Ευθυμίου και τον Ανδρέα Ντόφη (Mitsubishi Lancer EvoVI / A8) στο βάθρο! Αρκετά κοντά στον Ρέκκα βρέθηκε και ο Γιώργος Αναδιώτης (Renault Clio Sport 2.0 / πρώτος Α7), καθώς και στα δύο ανεβάσματα χωρίστηκαν από ακριβώς 24 εκατοστά του δευτερολέπτου!

Όσο για την κατηγορία Ε, εκεί η μάχη μεταξύ του Διονύση Τροβά και του Κωνσταντίνου Ντόφη (Ford Escort RS2000 / E11) κράτησε μέχρι τέλους και χρειάστηκε μια οριακή επίδοση του πρώτου στο β’ σκέλος για να κερδίσει τελικά με διαφορά 1,89 δευτερολέπτων. Η διαφορά των δύο στο πρώτο ανέβασμα ήταν 9 δέκατα, υπέρ του Ντόφη. Τρίτος και τέταρτος στο δεύτερο ανέβασμα (καθώς και στην τελική κατάταξη) ήταν οι Παντελής Βασιλειάδης (Citroen AX Sport 1.6 / Ε11) και Αθανάσιος Φάσσας (Peugeot 106 S16), καθώς ο τελευταίος κέρδισε τη μάχη της Κλάσης Ε10.

Επίσης, στον πιο απρόβλεπτο θεσμό, αυτό των ίδιων αυτοκινήτων, Skoda Fabia 1.2 TSI, της κατηγορίας του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda, ο Στάθης Κουκέας κέρδισε και τους δύο αγώνες (κάθε σκέλος μετρά σαν ξεχωριστός αγώνας του θεσμού) και τέθηκε επικεφαλής της βαθμολογίας. Πίσω του, όμως, έγινε κάτι αναπάντεχο: ο Κώστας Γιαννίκος, που ήταν πρώτος στο θεσμό των Νέων στον πρώτο αγώνα, μοιράστηκε ακριβώς αυτή τη διάκριση με τον Σπύρο Γαλεράκη στον δεύτερο αγώνα, καθώς οι δύο έκαναν τον ίδιο ακριβώς χρόνο (2:53.32).

Τέλος, η μάχη των Ιστορικών έφερε και φέτος στο Διόνυσο την «υπογραφή» του Γιώργου Κατσαρού, που έκανε στο μπάκετ του εντυπωσιακού Ford Escort Mk1 RS1600 χρόνους μέσα στη δεκάδα των καλύτερων επιδόσεων της ημέρας. Ο οδηγός του Σωματείου ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. κέρδισε την κατηγορία εμπρός από τους Γιάννη Τσαλαματά και Γιάννη Κατσικά, με δύο Ford Escort Mk2 RS2000.

Νίκος Τσάδαρης