Χειμερινές δοκιμές για το BMW iNEXT

Το μέλλον της τεχνολογίας δοκιμάζεται στον αρκτικό κύκλο


AUTO
0:24
12/02/2019
Χειμερινές δοκιμές για το BMW iNEXT
6
loading

Η «τεχνολογική ναυαρχίδα» της BMW, το iNEXT, ολοκληρώνει τον πρώτο κύκλο δοκιμών ηλεκτροκινητήρα, πλαισίου και αναρτήσεων σε ακραίες καιρικές συνθήκες στο χειμερινό κέντρο δοκιμών του Arjeplog.

Το χειμερινό κέντρο δοκιμών του BMW Group στην πόλη Arjeplog της Σουηδίας είναι το σκηνικό στο οποίo διεξάγονται οι δοκιμές του αυτοκινήτου, οι οποίες αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση, τον έλεγχο και την εναρμόνιση όλων των εξαρτημάτων του κινητήριου συνόλου, του πλαισίου και της ανάρτησης σε ακραίες καιρικές και οδικές συνθήκες. Όντας 100% ηλεκτροκίνητο, το iNEXT φτιάχτηκε για να ικανοποιεί τις ατομικές ανάγκες μετακίνησης με ιδιαίτερα βιώσιμο τρόπο. Συνδυάζει μάλιστα τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και της έξυπνης συνδεσιμότητας για να χαρίζει στους επιβάτες της μία νέα διάσταση στην έννοια της οδηγικής ευχαρίστησης.

Η έκδοση παραγωγής του iNEXT θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Dingolfing από το 2021. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του Γερμανικού Group διαθέτει όλα τα στοιχεία – κλειδιά του μέλλοντος όπως ορίζονται στη στρατηγική Number One & Next της εταιρίας, δηλαδή τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, συνδεσιμότητας, ηλεκτροκίνησης και
προηγμένες υπηρεσίες αυτοκινήτου.

Η καινοτόμα τεχνολογία του πρωτότυπου εστιάζει πάνω απ’ όλα στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του ανθρώπου. Έχοντας τη μορφή ενός μοντέρνου Sports Activity Vehicle (SAV) επαναπροσδιορίζει με πρωτοποριακό τρόπο την απόλαυση στην οδήγηση που αποτελεί τον φιλοσοφικό πυρήνα της μάρκας, διαθέτοντας 100% ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, έξυπνο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς και δική του τεχνολογία ανάρτησης. Αυτήν την εποχή, όλα τα εξαρτήματα του iNEXT περνούν για πρώτη φορά από φάση χειμερινών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στον πολικό κύκλο. Το εντατικό πρόγραμμα δοκιμών, το οποίο είναι ανάλογο των δοκιμών στις οποίες υποβάλλονται όλα τα μοντέλα της μάρκας με συμβατικούς κινητήρες, δείχνει πόσο ώριμη είναι η τεχνολογία ηλεκτροκίνησης που έχει αναπτύξει το Group και καθιστά το iNEXT σύμβολο μετάβασης σε μία νέα εποχή για την απόλαυση στην οδήγηση.

Οι δοκιμές των παραλλαγμένων iNEXT γίνονται σε χιονισμένες διαδρομές και παγωμένες λίμνες, εκεί όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες και η πολύ χαμηλή πρόσφυση κυριαρχούν. Το πολικό ψύχος αποτελεί από μόνο του πρόκληση προπαντός για τον ηλεκτροκινητήρα, τις μπαταρίες υψηλής τάσης και το σύστημα ψύξης του. Οι μηχανικοί δοκιμών δίνουν επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας eDrive: αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο ακραίες θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν επιδρούν στη φόρτιση των μπαταριών, στη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος στον κινητήρα και στην παροχή ενέργειας στο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ μελετούν και την απόκριση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.

Τα συστήματα μετάδοσης της ισχύος και ανάρτησης υποβάλλονται επίσης σε επίπονες δοκιμές που δεν έχουν καμία σχέση με τις συνήθεις καθημερινές συνθήκες στην πόλη. Σε παγωμένες επιφάνειες μέσα σε κλειστές στην κυκλοφορία διαδρομές, η ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων δοκιμάζεται ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Για τους τεχνικούς αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορούν να αναλύσουν τη συνεργασία του συστήματος μετάδοσης σε όλους τους τροχούς - το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου - με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control). Στη συνέχεια, μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τις ρυθμίσεις σε επαναλαμβανόμενες συνθήκες.

Όπως ακριβώς συμβαίνει με την απόδοση των φρένων, η ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού πρέπει να προσαρμόζεται με ακρίβεια στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Οι δρόμοι γύρω από το Arjeplog αποτελούν ιδανικό πεδίο για τέτοιου είδους δοκιμές και το iNEXT υποβάλλεται σε δοκιμές σε όλο το φάσμα οδηγικών προκλήσεων δυναμικής συμπεριφοράς, σε χωμάτινους δρόμους με χιόνι, σε στεγνή άσφαλτο, καθώς και σε εξαιρετικά ολισθηρές παγωμένες επιφάνειες.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar ΧΜΧΜ

    Lexus δεν εχω παρει και μαλλον δε θα παρω ποτε.Παροτι το θεωρω αρκετα αξιολογο αυτοκινητο.Εχω ομως ενα Χ5 τελευταιας γενιας και με ικανοποιει απολυτα και για τους λογους που το εχω παρει.Jeep εχω οδηγησει πολλες φορες φιλων.Δεν εχει ικανοποιησει ομως κανενα μοντελο τις προσωπικες μου απαιτησεις.Ζικο αληθεια τι αυτοκινητο οδηγεις;

    1. avatar Ζικο

      Ολα καλα ειναι αν δεν εχεις μετρο συγκρισης. Τα Jeep ειναι φτιαγμενα κυριως για off road. ακομα και τα πιο γιαλαντζι τα καινουργια μοντελακια της fiat.
      Jeep Wrangler Tj 4.0L (Δεν ειναι το καθημερινο αυτοκινητο!) Για καθημερινο αυτοκινητο εχω κανονικο ΙΧ. Τα SUV που αναφερεστε εχουν καποιες ικανοτητες αλλα δεν ειναι ουτε ΙΧ ουτε Off Road καθαρα, οποτε κανουν λιγο απο ολα αλλα τιποτα ικανοποιητικα. Και τα δυο που εχω κανει το καθενα την δουλεια του τελεια και εκτος ανταγωνισμου στον τομεα τους και κοστιζου πολυ λιγοτερο απο ενα Χ5 ή ενα Lexus. Και στο θεμα των ικανοτητων εχει να κανει κατα ποσον εισαι και εσυ διατεθειμενος να το χωσης στα σκ@τα. Η καθε γρατζουνια κοστιζει και ποναει. Αν τωρα το πηρες για την ασφαλτο μονο για να εχεις μπουγιο αυτο ειναι αλλου παπα ευαγγελιο. Αν θελεις παντως παμε μια βολτα στο βουνο να γνωριστουμε κιολας και αν καταφερεις να ακολουθησης τοτε... πασο!
      Και κατι για να ξερεις σε σχεση με τα οχηματα δρομου και εκτος δρομου. Τα οχηματα δρομου τα παιρνεις και τα φερνεις στα μετρα σου. Τα οχηματα εκτος δρομου καθε κατηγοριας ειναι ειδικα οχηματα και οταν τα παιρνεις δεν τα φερνεις στα μετρα σου. Απλα ζης με τις ιδιαιτεροτητες τους οποιες και αν ειναι.

  2. avatar ΟΣΑ ΔΕΝ

    ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΖΙΚΟ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ...ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΕΡΝΟΥΜΕ

  3. avatar Giorgis

    Ελπίζω να λύσουν σύντομα το πρόβλημα της αρκετά μικρότερης αυτονομίας στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες με τις νεότερες τεχνολογίες μπαταριών. Προς το παρόν, ένας τρόπος είναι η θέρμανση των μπαταριών που κοστίζει επίσης λίγο από την αυτονομία. Ένας άλλος είναι η οδήγηση χωρίς συχνές στάσεις που αφήνουν το όχημα να κρυώσει. Επίσης, η προθέρμανση της καμπίνας του αυτοκινήτου όσο αυτό βρίσκεται ακόμη στην πρίζα φόρτισης είναι ένας άλλος τρόπος γιατί η κατανάλωση θέρμανσης από πολύ χαμηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλη. Όπως τα θερμικά, έτσι και τα ηλεκτρικά έχουν τις δικές τους παραξενιές.

  4. avatar Ένα είναι το απόλυτο τζιπ

    Lexus RX F Sport!

    1. avatar Ζικο

      Δεν ειναι τζιπ!!! Ειναι Lexus (μπλιαχ)... Μην τα μπερδευης. Αν το πηρες για τζιπ εχασες. Ενα απλο SUV ειναι και τιποτα παραπανω. Αν σ'αρεση η χλιδα να πηγαινης στην ασφαλτο βλεποντας τους αλλους απο ψηλα, αντε και καμια φορα, αμα εχεις οιστρο σε κανενα πατημενο χωματοδρομο (αλλα, εκει πανε και τα απλα αυτοκινητα), τοτε καλο ειναι αλλα υπερβολικα ακριβο. Το ιδιο ισχυει και με τα BMW. Ολα εχουν καποιες δυνατοτητες. Αλλα τζιπ (Jeep) δεν ειναι. Ακομα και οι δημοσιογραφοι προσεχουν στην χρηση της λεξης τζιπ. Αναθεμα αν ξερουν οι περισσοτεροι γιατι τα παιρνουνε. Για φιγουρα κυριως!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει