Μια σειρά νέων μέτρων, με  στόχο τον περιορισμό κατά 50% του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εξήγγειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που καλύπτει την περίοδο 2011-2020 και το οποίο επικεντρώνεται σε ζητήματα όπως ο καθορισμός αυστηρότερων προτύπων ασφαλείας των οχημάτων, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών και η ενίσχυση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.

«Κάθε μέρα, στους δρόμους της Ευρώπης πεθαίνουν εκατό συνάνθρωποί μας. Από το 2001 έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουμε επιτύχει να σώσουμε σχεδόν 80.000 ζωές. Όμως ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών εξαιτίας ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών μας παραμένει απαράδεκτος. Εξετάζουμε τί είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι πολίτες, πού τα οδηγούν και πώς τα οδηγούν, και θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους μέχρι το 2020», δήλωσε ο Siim Kallas αρμόδιος επίτροπος της Ε.Ε. για θέματα μεταφορών, παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία της Κομισιόν.

Ειδικότερα στο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνονται οι εξής επτά στρατηγικοί στόχοι:

Βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης

Κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων

Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών με σκοπό την κατασκευή «ευφυών» οχημάτων

Ενίσχυση των κανόνων χορήγησης αδειών και της εκπαίδευσης των οδηγών

Βελτίωση της επιβολής του νόμου

Μείωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων

Ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσικλετιστών

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής για το 2009, η Ελλάδα, αν και εμφάνισε μείωση κατά 23% σε σχέση με το 2001, κατέχει αρνητική πρωτιά μαζί με τη Ρουμανία στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, με 130 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων.

Στον αντίποδα για το συγκεκριμένο διάστημα, βρίσκονται η Γερμανία και η Μάλτα με 51 νεκρούς ανά εκατ./κατοίκων, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. ανέρχεται στους 69 θανάτους για το 2009, μέγεθος που αντιστοιχεί σε μείωση 36% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2001 οπότε και ξεκίνησε το πρώτο σκέλος του προγράμματος της Ε.Ε για την οδική ασφάλεια.