Ήταν ένας αγώνας γεμάτος εναλλαγές, εκπλήξεις και δυσκολίες, όπως συνήθως. Ο 8ωρος αντοχής στην πίστα Suzuka της Ιαπωνίας κατέληξε σε νίκη της Honda και της ομάδας Honda FCC TSR με οδηγούς το γνωστό Jonathan Rea (οδηγό της Honda στο παγκόσμιο Superbike), τον Kosuke Akiyoshi και τον Tadayuki Okada.

Είναι η 25η νίκη του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών στις «8 Ώρες της Suzuka», όπου ακόμα έχει αποσπάσει 36 δεύτερες και 45 τρίτες θέσεις.

Η ομάδα του Rea τερμάτισε 4 γύρους μπροστά από τη δεύτερη, την Toho Racing, επίσης με Honda. Με οδηγούς τους Yamaguchi, Takahashi (της Moto2) και Teshima, καταφέρνοντας τον άθλο της με το να αποφύγει τα προβλήματα.

Τρίτη ήταν η πολύπειρη Yamaha GMT 94 των David Checa (αδερφός του πρωταθλητή WSBK Carlos Checa) και Kenny Foray, ενώ τέταρτη ήταν η πρώτη ομάδα με μοτοσυκλέτα Suzuki, όχι όμως η αναμενόμενη.

Δεν ήταν η επίσημη ομάδα της Yoshimura – Suzuki, αλλά εκείνη της Moto Map Supply, με οδηγούς τους Konno και Tsuda. Η επίσημη Yoshimura Suzuki Racing Team με το GSX-R1000RR των Camier, Aoki και Waters εγκατέλειψε από τεχνικά προβλήματα.

Παρά το πρόβλημα τροφοδοσίας στην αρχή του αγώνα, ο Rea οδήγησε εξαιρετικά και κατάφερε να προσθέσει τον τίτλο του νικητή της Suzuka στη συλλογή του. Πρώτη φορά έτρεξε εκεί το 2010, τερματίζοντας 3ος.

«Είμαι πανευτυχής που κερδίζω έναν τόσο μεγάλο αγώνα», είπε. «Η προσπάθεια των Kosuke Akiyoshi και Tady Okada, της Honda και όλης της ομάδας F.C.C. TSR ήταν κορυφαία. Ο Kosuke οδήγησε πολύ, πολύ γρήγορα και ο Tady μου πρόσφερε πολλές ανεκτίμητες πληροφορίες. Τους ευχαριστώ και τους δύο θερμά».

Στη Suzuka όλοι οι ντόπιοι τρέχουν βέβαια με ελαστικά της Bridgestone. Έτσι τη σημαία της Michelin που κανονικά εξοπλίζει όλες τις μοτοσυκλέτες του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής, ανέμισε μόνον η ομάδα GMT 94.

Η μεγαλύτερη απογοήτευση του αγώνα ήρθε για τον Tommy Hill, πρωτοπόρου φέτος του αγγλικού πρωταθλήματος Superbike. Ήλπιζε να διεκδικήσει τη νίκη με συν-αναβάτες τους Noriyuki Haga και Katsuyuki Nakasuga, αφού στα δοκιμαστικά κατάφεραν να πάρουν την pole position για την ομάδα τους, τη Monster Energy Yamaha YART.

Ωστόσο ο Nakasuga έβαλε τέλος στα όνειρά τους νωρίς, όταν λίγο μετά την εκκίνηση έπεσε και τσάκισε τη μοτοσυκλέτα. Ο Hill κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μετά από πολύωρη επισκευή, αλλά η βλάβη ήταν εκτεταμένη και λίγους γύρους αργότερα εγκατέλειψε.

Η ομάδα Honda TT Legends με τους «γερόλυκους» του ΙΟΜΤΤ (Isle of Man) Cameron Donald, Jon McGuinness και Jason O’Halloran τερμάτισε 10η Γενικής, αλλά 3η ανάμεσα στους «επισκέπτες» από το παγκόσμιο αντοχής (EWC).

Συνολικά στις 6 από τις 10 πρώτες θέσεις τερμάτισαν Honda, σε μια χρονιά που σημαδεύει τα 20α γενέθλια του επαναστατικού Fireblade.

Μετά τον αγώνα της Ιαπωνίας, πρώτη στη βαθμολογία είναι η ομάδα SERT -Suzuki Endurance Racing Team France (με αναβάτες τους Philippe και Delhalle) με 60 βαθμούς έναντι των 55 της ομάδας British Honda TT Legends (Donald, McGuinness και O’Halloran).