Δίνοντας χαρά στους συμπατριώτες του, ο γερμανός (με ιταλικές ρίζες) Sandro Cortese έφερε τη Red Bull KTM Ajo του πρώτη στη γραμμή τερματισμού του αγώνα στο Sachsenring. Νικώντας στον 8 γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ο Cortese ξαναπαίρνει την πρωτοπορία στη βαθμολογία με 18 βαθμούς από τον Vinales.

Ο Cortese ξεκίνησε από την 4η θέση και κατάφερε να γράψει ιστορία, καθώς είναι ο πρώτος Γερμανός που κερδίζει στην πίστα αυτή αφότου επέστρεψε στα Grand Prix το 1998.

Ωστόσο στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα κινούνταν ανάμεσα στους τελευταίους της πρώτης δεκάδας. Δέκα γύρους πριν το τέλος ανέβασε ρυθμό και έφτασε μπροστά. Στο Parc Ferme μετά τον αγώνα δήλωσε ότι η νίκη στο GP της πατρίδας του ήταν ένα «απίστευτο συναίσθημα».

Λίγο πριν την εκκίνηση, επισκέφτηκε την πίστα μια δυνατή μπόρα. Η Διεύθυνση του αγώνα αποφάσισε να καθυστερήσει λίγο τον αγώνα και οι ομάδες έτρεξαν να βρουν καταφύγιο στα pitbox.

Όταν η βροχή σταμάτησε, άφησε αρκετές λιμνούλες με νερό στην επιφάνεια της πίστας, με τις οποίες έπρεπε να ρυθμίσουν τις γραμμές τους οι αναβάτες. Πάντως 5 γύρους μετά την εκκίνηση του αγώνα ο ουρανός καθάρισε και οι συνθήκες βελτιώθηκαν.

Το πρώτο βάθρο του πήρε ο Alexis Masbou (Caretta Technology Honda) με τη δεύτερη θέση του. Δήλωσε κατόπιν ότι «η επιτυχία οφείλεται στο ότι ένιωθα πολύ καλά στη μοτοσυκλέτα» αλλά και ότι «ο Sandro ήταν λίγο πιο γρήγορος».

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Luis Salom (RW Racing GP Kalex KTM). Ο αυστραλός Jack Miller οδήγησε καλά από την αρχή και τερμάτισε 4ος πίσω από το Salom. Εκμεταλλευόμενος τη γνώση της πίστας από τη συμμετοχή του στο γερμανικό πρωτάθλημα 125cc πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα.

Ο Efren Vazquez διέσχισε επιτυχώς τη μάζα των αναβατών για να τερματίσει 5ος, ενώ τον ακολούθησε ο Zulfahmi Khairuddin (AirAsia-Sic-Ajo KTM). Ηρωικά αγωνίστηκε ο Faubel (Mapfre Aspar) καθώς αναγκάστηκε να ξεκινήσει από την pit lane επειδή του έσβησε η μοτοσυκλέτα στη σχάρα εκκίνησης.

Η έκτακτη συμμετοχή ακούει στο γερμανικό όνομα Luca Gruenwald που ήρθε 8ος, ενώ ο αυστραλός με ελληνικές ρίζες, Arthur Sissis ήταν 9ος για την Ομάδα Red Bull KTM. O τσέχος Jakub Kornfeil που ήταν εξαιρετικά γρήγορος σε όλα τα δοκιμαστικά και ταχύτερος στο πρωινό warm up session τερμάτισε 10ος με την FTR Honda της Ομάδας Redox-Ongetta-Centro Seta.

Ο «πολύς» Maverick Vinales ξεκίνησε 24ος, μετά τη χειρότερη εμφάνισή του σε δοκιμαστικά. Έδειχνε έτοιμος να κερδίσει πολλές θέσεις, αλλά τελικά δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 17η θέση, μία μπροστά από το βρετανό Danni Webb της British Mahindra. Ο συμπατριώτης του, Danny Kent, μπήκε στα pit ενώ απέμεναν 12 γύροι με μηχανικό πρόβλημα, επέστρεψε στον αγώνα, αλλά τελικά εγκατέλειψε στους τελευταίους γύρους.

Πτώσεις και εγκαταλείψεις είχαν οι Louis Rossi και Adrian Martin που οδήγησε πολύ καλά, αλλά έπεσε 7 γύρους από το τέλος.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα συνεχίζεται την ερχόμενη Κυριακή στο Mugello της Ιταλίας.

Αποτελέσματα Moto3

1. Sandro Cortese GER (KTM) 45’36.868
2. Alexis Masbou FRA (Honda) 45’37.503
3. Luis Salom SPA (Kalex KTM) 45’40.866
4. Jack Miller AUS (Honda) 45’40.919
5. Efren Vazquez SPA (FTR Honda) 45’48.987
6. Zulfahmi Khairuddin MAL (KTM) 46’2.042
7. Hector Faubel SPA (Kalex KTM) 46’2.367
8. Luca Gruenwald GER (Honda) 46’2.955
9. Arthur Sissis AUS (KTM) 46’6.543
10. Jakub Kornfeil CZE (FTR Honda) 46’6.759
11. Toni Finsterbusch GER (Honda) 46’10.046
12. Niccol? Antonelli ITA (FTR Honda) 46’19.726
13. Alan Techer FRA (TSR Honda) 46’39.521
14. Niklas Ajo FIN (KTM) 46’47.121
15. Simone Grotzkyj ITA (Suter Honda) 46’ 47.318
16. Alessandro Tonucci ITA (FTR Honda) 46’47.508
17. Maverick Vi?ales SPA (FTR Honda) 46’47.990
18. Danny Webb GBR (Mahindra) 46’48.174
19. Miguel Oliveira POR (Suter Honda) 46’ 55.746
20. Alex Rins SPA (Suter Honda) 46’55.825
21. Isaac Vi?ales SPA (FTR Honda) +1 γύρος
22. Luigi Morciano ITA (Ioda) +1 γύρος
23. Kenta Fujii JPN (TSR Honda) +1 γύρος
24. Romano Fenati ITA (FTR Honda) +1 γύρος
25. Ivan Moreno SPA (FTR Honda) +1 γύρος
26. Kevin Hanus GER (Honda) +1 γύρος
27. Giulian Pedone SWI (Suter Honda) +1 γύρος