Επιστροφή στην Ευρώπη μετά από δύο εβδομάδες απραξίας για τις ομάδες και τους οδηγούς του MotoGP. Μετά το Κατάρ, ο θίασος μεταφέρεται στη Jerez της Ισπανίας, πίστα όπου είχαν διεξαχθεί και επίσημες δοκιμές το Μάρτιο.

Χάρη σε αυτές τις δοκιμές οι ομάδες έχουν περισσότερα δεδομένα για τις 1000 κυβικών εκατοστών πλέον μοτοσυκλέτες τους σε σχέση με άλλες πίστες. Αυτό κάνει τον αγώνα στη Jerez απόλυτα ενδεικτικό της πραγματικής δυναμικότητας κάθε ομάδας αυτή την περίοδο του πρωταθλήματος.

Ο Lorenzo έχει τεθεί επικεφαλής της βαθμολογίας μετά τη νίκη του στην πίστα του Losail, έστω κι αν ο αγώνας στο Κατάρ «χάθηκε» εξίσου από τον Stoner, εξαιτίας του προβλήματος στους βραχίονές του. Ο Ισπανός ήταν οριακά δεύτερος στο IRTA τεστ του Μαρτίου, όμως ο Stoner έχει να ανέβει στο βάθρο της Jerez από το 2009.

Ο Αυστραλός πέρασε τις δύο αυτές εβδομάδες στην Ελβετία, δίπλα στη γυναίκα του και το μωρό τους, ξεκουράζοντας τα χέρια του και ελπίζοντας ότι το πρόβλημα ήταν μεμονωμένη περίπτωση.

Είναι «αλλεργικός» στους γιατρούς και θα προτιμούσε να αποφύγει την εγχείρηση εν μέσω της αγωνιστικής περιόδου –παρότι αποτελεί τον μόνο τρόπο να αντιμετωπιστεί το «σύνδρομο διαμερισμάτων» ή αλλιώς compartmental syndrome.

Πολύ δυνατός στην πατρίδα του είναι και ο εσωτερικός ανταγωνιστής του Casey, ο τρίτος των alien, Dani Pedrosa. Έχει επιτέλους εξαιρετική φυσική κατάσταση και, μετά το Κατάρ όπου ήταν το πρώτο Honda, θα κάνει τα πάντα για να διατηρήσει αυτήν τουλάχιστον την θέση στη βαθμολογία. Αν βέβαια θέλει να επιβιώσει στην ομάδα, όταν ανέβει κατηγορία ο Marquez.

Τους 3 «εξωγήινους» ακολουθεί από κοντά το ζευγάρι της δορυφορικής Yamaha Tech3. Για την ώρα τον πρώτο λόγο έχει ο Cal Crutchlow, καθώς ο Andrea Dovizioso δείχνει να αναζητεί ακόμα τα πατήματά του με την M1.

Λίγο πιο πίσω κάνει την έκπληξη ο νεοφώτιστος Γερμανός πρωταθλητής της Moto2 Stefan Bradl που συνεχίζει να επιδεικνύει μεγάλη ωριμότητα, αποφεύγοντας τα συνήθη λάθη των νέων.

Έπειτα είναι και ο Alvaro Bautista και φυσικά ο Ben Spies που για άγνωστο λόγο έδειξε εκτός ρυθμού στον πρώτο γύρο.

Για την Ducati τι να πει κανείς; Ο Rossi φόρτισε τις μπαταρίες του με κουράγιο μετά τον αγώνα του στην Monza με μια Ferrari. Δήλωσε πιστός στην κόκκινη εταιρεία και θα οδηγήσει -ελπίζουμε πιο παθιασμένα- την ίδια ακριβώς μοτοσυκλέτα με κείνη που τον απογοήτευσε στο Κατάρ.

Οι πρώτες αναβαθμίσεις για την Desmosedici αναμένονται στις δοκιμές του Estoril, μετά τον εκεί αγώνα, μία εβδομάδα μετά τη Jerez. Τα βελτιωμένα ανταλλακτικά επρόκειτο να δοκιμαστούν την προηγούμενη εβδομάδα στο Mugello από τον F. Battaini, όμως η βροχή δεν επέτρεψε να γίνει σοβαρή δουλειά. Είναι λοιπόν δύσκολο να φανταστούμε μία Ducati στο βάθρο, εκτός κι αν τον αγώνα επισκεφτεί κάποια βροχή…