Το νέο Peugeot 508 αλλάζει στα πάντα με ερισσότερο συμπαγείς διαστάσεις και περιορισμένο ύψος. Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός δείχνει ένα πιο επιθετικό και πιο στιβαρό αμάξωμα, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχεί το εμβληματικό design i-Cockpit. Υποδειγματική οδική συμπεριφορά, νέοι κινητήρες, πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών και αλματώδης εξέλιξη στην ποιότητα, είναι μερικά από τα σημεία που καθιστούν το νέο 508, ένα από τα καλύτερα μοντέλα του segment D.

Σχεδίαση

Οι σχεδιαστές του νέου 508 προσπάθησαν να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupé με πέντε πόρτες. Έτσι, το ύψος του αυτοκινήτου μειώθηκε (δεν ξεπερνά πλέον το 1,40 μ.) και οι αεροδυναμικές του γραμμές παραπέμπουν πλέον ξεκάθαρα σε αμάξωμα coupé.

Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό με την μοντέρνα μάσκα, τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED.  Με το γνωστό λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, το 508 αποτίνει φόρο τιμής στον διάσημο πρόγονό του, το 504 και 504 coupé.

Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο, ενώ το συνολικό παρουσιαστικό του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να τραβά τα βλέμματα από όποια γωνία κι αν το κοιτάξει κανείς.

Η γραμμή της οροφής του ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των premium μοντέλων. Εντούτοις το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές: το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ, γεγονός που συμβάλλει στην ευελιξία του. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο πλάι αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κατεβαίνουν χαμηλά στις πόρτες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.

Στην πίσω πλευρά ξεχωρίζει το γυαλιστερό μαύρο οριζόντιο τμήμα ανάμεσα στα πίσω φώτα, που είναι πλέον το χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της μάρκας. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δοθεί στα τρισδιάστατης αισθητικής Full LED πίσω φωτιστικά σώματα, που προέρχονται κατευθείαν από το πρωτότυπο Quartz. Τα συγκεκριμένα φώτα λειτουργούν μέρα-νύχτα και διαθέτουν λειτουργία μεταβαλλόμενης φωτεινότητας, γίνονται δε άμεσα αναγνωρίσιμα χάρη στις τρείς φωτιζόμενες λωρίδες.

peyefg3

Τέλος, η πίσω πόρτα του νέου 508 εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση σε ένα χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 487 λίτρων.

Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του νέου 508, όπου κυριαρχεί η πρωτοτυπία και η ποιότητα, με την προσοχή να εστιάζεται στον κορυφαίο πίνακα οργάνων, που ο δεσπόζει στην νέα έκδοση του i-Cockpit, βασικά στοιχεία του οποίου είναι:

  • Το τιμόνι μικρής διαμέτρου
  • Η μεγάλη οθόνη αφής των 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD) σε διάταξη 8:3
  • Η μονάδα HUD (head-up display) με την υψηλής ανάλυσης ψηφιακή οθόνη των 12,3’’

Με πληθώρα δυνατοτήτων προσωπικής διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού (στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης/night vision).

Η κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται απόλυτα στον πίνακα οργάνων και βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το head-up display. Στο επίπεδο εξοπλισμού Active η οθόνη έχει διαγώνιο 8’’, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού Allure, η οθόνη είναι 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD).

Η οθόνη αυτή, συνοδεύεται από επτά διακόπτες που παρέχουν άμεση και μόνιμη πρόσβαση στα κύρια χαρακτηριστικά άνεσης: ραδιόφωνο, κλιματισμό, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές δικτύωσης και i-Cockpit Amplify.

peyefg2

Στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς το λεβιέ του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που λειτουργεί με ηλεκτρομηχανισμό και πραγματοποιεί τις αλλαγές με ένα απλό άγγιγμα. Ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός του ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σύγχρονη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό και με τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Το νέο 508 διαθέτει επίσης και την λειτουργία i-Cockpit Amplify, που δίνει τη δυνατότητα δύο επιλογών διαμόρφωσης στο περιβάλλον του εσωτερικού (“Boost” και “Relax”) με στόχο τις αισθήσεις:

  • Όραση: ρύθμιση έντασης του φωτισμού της καμπίνας, και της απόχρωσης των οθονών
  • Ακοή: ρυθμίσεις ηχοσυστήματος
  • Αφή: προγράμματα μασάζ πολλαπλών σημείων στα καθίσματα.

Η λειτουργία i-Cockpit Amplify ελέγχει επίσης και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μέσω του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης (ECO/Sport/Comfort/Normal), αλλά και τη συμπεριφορά της ανάρτησης (σε εκδόσεις εφοδιασμένες με ηλεκτρονική ανάρτηση).

Οδήγηση

peyefg5

Σε ό,τι αφορά την οδηγική εμπειρία, το νέο 508 διατηρεί στο ακέραιο το DNA της μάρκας. Μερικά από τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό είναι:

  • Η πλατφόρμα EMP2, που είναι αναμφίβολα μία από τις καλύτερες και πιο σύγχρονες της αγοράς, εξασφαλίζοντας εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και σημαντικό περιορισμό του συνολικού βάρους (70  κιλά μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο), με αποτέλεσμα σημαντική οικονομία, βελτιωμένη ασφάλεια, και επιδόσεις.
  •  Εισαγωγή μίας εντελώς καινούργιας τεχνικής συγκόλλησης, η οποία, συνεπικουρούμενη από την εφαρμογή 24 μέτρων ειδικού συγκολλητικού υλικού, εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή.
  • Τοποθέτηση υποπλαισίου έδρασης της εμπρός ανάρτησης για καλύτερη απόσβεση.
  • Υιοθέτηση πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων συνδεδεμένη με σύστημα ελεγχόμενης ανάρτησης μεταβλητού βαθμού απόσβεσης.
  • Ενεργή ανάρτηση (standard στην έκδοση GT και σε όλες τις εκδόσεις με βενζινοκινητήρα, προαιρετικά στις εκδόσεις με κινητήρα diesel 2.0 L).
  • Ειδικό set-up ανάρτησης, ανάλογα με τον τύπο κινητήρα, που διασφαλίζει τον ιδανικό βαθμό άνεσης και απόσβεσης σε ανώμαλο οδόστρωμα.
  • Ειδικό set-up του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης που εξασφαλίζει τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης-κρατήματος σε κάθε κατάσταση, παρέχοντας ταυτόχρονα μοναδική ευελιξία.
  • Υιοθέτηση του νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων EAT8 που διαθέτει ηλεκτροκίνητο μοχλό με αλλαγές ‘με απλό άγγιγμα’.

Άνεση και ποιότητα

Το νέο 508 είναι μία πρόκληση για υψηλού επιπέδου ταξίδια. Η επιλογή ποιοτικών υλικών στο εσωτερικό και η σημασία στις λεπτομέρειες του φινιρίσματος, δίνουν στους επιβάτες αίσθηση χαλάρωσης και ηρεμίας, σε ένα εκλεπτυσμένο και μοντέρνο περιβάλλον.

Το κάθισμα του οδηγού (και του συνοδηγού από το επίπεδο εξοπλισμού Allure) διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων απόστασης και κλίσης, αλλά και στήριξης της οσφυϊκής χώρας (η ηλεκτροπνευματική κίνηση 4 ρυθμίσεων είναι διαθέσιμη προαιρετικά από το επίπεδο εξοπλισμού Active).

Στα καθίσματα υπάρχει επίσης και η δυνατότητα 8 ηλεκτρικών ρυθμίσεων με δύο μνήμες, καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας μασάζ με 5 διαφορετικά προγράμματα.

peyefg4

Το εσωτερικό διαθέτει επίσης πληθώρα αποθηκευτικών χώρων συνολικής χωρητικότητας που φτάνει τα 32 λίτρα, τέσσερεις θύρες USB, μία υποδοχή τύπου jack στο κεντρικό υποβραχιόνιο και δύο ρευματολήπτες 12V (ένας βρίσκεται στο χώρο αποσκευών), μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή και κορυφαίο ηχοσύστημα της φημισμένης εταιρείας ηχοσυστημάτων Focal.

Εξοπλισμός και συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το Peugeot 508 διαθέτει πλέον ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς που πληρούν τις πρόσφατες αυστηρότατες προδιαγραφές του οργανισμού EuroNCAP.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται :

  • Σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision), για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας
  • Τελευταίας γενιάς σύστημα Active Safety Brake (αναγνωρίζει την ύπαρξη πεζών και ποδηλατών μέρα και νύχτα) με ειδοποίηση απόστασης/Distance Alert
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (περιλαμβάνει και τις άκρες του δρόμου)
  • Ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού/Driver Attention Alert
  • Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας φώτων/High Beam Assist
  • Αναγνώριση ορίων ταχύτητας
  • Αναγνώριση οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικά κλπ.)
  • Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go (με το αυτόματο κιβώτιο EAT8)
  • Αποτροπή ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (με το Stop & Go ενεργό cruise control)
  • Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων/Active Blind Spot Monitoring system

Το σύστημα νυχτερινής όρασης (Night Vision), χρησιμοποιεί μία κάμερα υπερύθρων που αναγνωρίζει πεζούς ή οτιδήποτε κινείται μπροστά από το αυτοκίνητο, τη νύχτα ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τα 200 – 250μέτρα, και στέλνει εικόνα στην οθόνη του head-up display, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Για μεγαλύτερη διευκόλυνση του οδηγού μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο εφοδιάζεται προαιρετικά με το σύστημα Visiopark 2 (εικόνα 360°) και το τελευταίας γενιάς Full Park Assist, με δυνατότητα αυτόματου παρκαρίσματος (διαθέσιμο μόνο με το αυτόματο κιβώτιο EAT8). Το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων και παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Επίσης, στον εξοπλισμό συνδεσιμότητας περιλαμβάνονται:

  • Εφαρμογή Mirror Screen συμβατή με Android Auto, Apple CarplayTM και MirrorLink®, με φωνητικές εντολές μέσω smartphone.
  • Ασύρματη φόρτιση smartphone ( για συσκευές συμβατές με πρωτόκολλα Qi).

Επιδόσεις – Οικονομία

Πέρα από την προσοχή στις λεπτομέρειες σε τομείς όπως η ηχομόνωση, ο περιορισμός των κραδασμών, η ποιότητα κατασκευής εσωτερική και ο περιορισμός του βάρους, στο αυτοκίνητο έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό οι εκπομπές του CO2.

Το νέο 508 εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς κινητήρες Euro 6.2 PureTech και BlueHDi (εξελιγμένης τεχνολογίας SCR) που επιτυγχάνουν ιδιαίτερα μειωμένες τιμές εκπομπών CO2. Αυτά τα επίπεδα απόδοσης λαμβάνουν υπόψη τις νέες τεχνικές διατάξεις και τη διαδικασία WLTP, η οποία επιδιώκει να εναρμονίσει τα εγκεκριμένα επίπεδα δοκιμών κατανάλωσης με τα πραγματικά επίπεδα κατανάλωσης των χρηστών.

peyefg1

Το νέο μοντέλο διατίθεται με δύο νέες εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης1.6 PureTech:

  • 1.6 PureTech 180 S & S EAT8
  • 1.6 PureTech 225 S & S EAT8 (μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού έκδοση GT)

και τέσσερις εκδόσεις των κινητήρων diesel 1.5 και 2.0 BlueHDi:

  • 1.5 BlueHDi 130 S & S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (η μοναδική με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)
  • 1.5 BlueHDi 130 S & S EAT8
  • 2.0 BlueHDi 160 S & S EAT8
  • 2.0 BlueHDi 180 S & S EAT8

Made in France

Το νέο 508 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mulhouse στη Γαλλία και οι κινητήρες του στα εργοστάσια του Trémery και του Douvrin, γεγονός που πιστοποιεί την ολοκληρωτική «Made in  France» καταγωγή του.

Θα παρουσιαστεί στην προσεχή Διεθνή έκθεση της Γενεύης το 2018, θα ξεκινήσει να πωλείται σε παγκόσμια κλίμακα από τον Σεπτέμβριο.

Νίκος Τσάδαρης