Ενίοτε, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Το ολόφρεσκο Peugeot 208 αποτελεί έναν πανάξιο εκπρόσωπο της γαλλικής φίρμας σε μια κατηγορία με μεγάλο ειδικό βάρος. Από θέση ισχύος προκαλεί τους ανταγωνιστές του στην κούρσα για την κορυφή

Εν αρχή ήταν το 205, που τη δεκαετία του ’90 άφησε εποχή με τον δυναμικό οδηγικό του χαρακτήρα και όχι μόνο στην κορυφαία έκδοση GTi. Μετά ήρθε το πανέμορφο, αλλά λιγότερο οδηγοκεντρικό 206, μια στροφή που ολοκληρώθηκε στο επίσης κουκλίστικο, αλλά άτολμο οδηγικά, 207.

Σε κάθε περίπτωση όλα τα παραπάνω μοντέλα, που σημείωσαν περί τα 15.000.000 πωλήσεις, καθιέρωσαν την Peugeot ως κραταιά δύναμη στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Σήμερα όμως η Peugeot φέρνει πίσω τα καλά νέα, παρουσιάζοντας το 208, το οποίο τηρεί τις υποσχέσεις για chic εμφάνιση αλά 206, συνδυασμένη με γαργαλιστική οδηγική συμπεριφορά και αίσθηση αλά 205. Για να το πετύχει αυτό, το 208 είναι ελαφρωμένο από περιττά βάρη, έχει μικρότερες διαστάσεις και είναι εντελώς αλλαγμένο μέσα-έξω.

Έχει ταυτότητα και… αριθμό

Το 208 συνεχίζει την παράδοση της Peugeot στην ονομασία των μοντέλων της με αριθμό. Αυτό όμως που έχει περισσότερη σημασία είναι πως το 208 λανσάρει μια νέα σχεδιαστική λογική, που όσο υποκειμενικός και να είναι ένας παράγοντας όπως η εμφάνιση, δεν αφήνει το νέο γαλλικό μικρό να περνά απαρατήρητο.

Έτσι το 208 απέκτησε νέα, χωρίς καμπύλες, μάσκα μπροστά, ενώ τα μπροστινά φώτα διαθέτουν ειδική εξοχή για τα στοιχεία LED ημέρας, τη στιγμή που τα πίσω σχηματίζουν ένα «C». Από τα πίσω φώτα ξεκινά και μια χαρακτηριστική πλευρική ακμή που εκτείνεται μέχρι το ύψος των μπροστινών καθρεφτών.

Το 208 είναι διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρη, όσο και πεντάθυρη εκδοχή, με έντονη διαφοροποίηση μεταξύ τους στην πίσω κολόνα: στο πιο πρακτικό πεντάθυρο, σχηματίζεται μια ιδιαίτερη καμπύλη σε συνδυασμό με το αμάξωμα, ενώ στο πιο δυναμικό τρίθυρο, η χρωμιωμένη φάσα στο κάτω μέρος του παραθύρου καταλήγει στο αμάξωμα.

Το πιο σημαντικό στοιχείο για το 208 είναι πως σε μια εποχή, που τα περισσότερα μοντέλα παίρνουν μπόι σαν τους έφηβους και κιλά σαν τους παντρεμένους, η Peugeot ακολουθεί διαφορετική τακτική. Έτσι, το βάρος σε σχέση με το 207 έχει μειωθεί (με το αυτοκίνητο να ξεκινά από 975 κιλά), τη στιγμή, που το μήκος του (3,98 μ.) είναι μικρότερο κατά 70 χλστ., το πλάτος κατά 20 χλστ. και το ύψος του κατά 10 χλστ. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως, ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει περιοριστεί στο Cd 0,29. Με 6 εκατ. κοντύτερο -σε σχέση με το 207- εμπρός πρόβολο και 1 εκατ. πίσω, το 208 είναι compact και το δείχνει…

Τη λογική της ελαφρότητας καλό θα ήταν να ακολουθήσουν και οι τιμές του νέου Peugeot 208, που όμως δεν είναι ακόμα γνωστές για την ελληνική αγορά. Στην χώρα μας το νέο μοντέλο, το οποίο θα έχει στάνταρ 6 αερόσακους και ESP, αναμένεται στα μέσα Μαΐου αρχικά με τους κινητήρες 1,4 και 1,6 σε βενζίνη και diesel.

Oι εκδόσεις με τους 3κύλινδρους κινητήρες, καθώς και αυτές με τον 1,6 τούρμπο των 156 ίππων θα ακολουθήσουν προς το τέλος του Ιούνιου-αρχές Ιούλιου.

Η αβάσταχτη ελαφρότητα…

Κάθε σημείο του 208 αποτέλεσε και μια μελέτη για εξοικονόμηση βάρους. Έτσι αλουμινένιο στοιχεία στην εμπρός ζώνη παραμόρφωσης, οι συγκολλήσεις λέιζερ στην οροφή, η ευρεία χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, τα ειδικά στοιχεία για τη μόνωση και η χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών μερών έφεραν μια μείωση της τάξης των 110 κιλών στο βάρος σε σχέση με το 207 με τον ίδιο 1,4 HDi κινητήρα, τη στιγμή που το όφελος σε βάρος φτάνει και τα 173 κιλά με τον νέο 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα.

Μόνο από τα νέα 3κύλινδρα σύνολα η Peugeot γλίτωσε 25 κιλά. Από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αφαιρέθηκαν περί τα 23 κιλά, 20 από τον εσωτερικό εξοπλισμό, 15 από τον εξωτερικό και περί τα 25 από όλο το αμάξωμα. Όλα αυτά φυσικά δεν έχουν σημασία μόνο στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, αλλά και το πώς το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Το 208 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με πίσω 100% ανακυκλούμενο προφυλακτήρα, τη στιγμή που διαθέτει πλαίσιο και ανεμιστήρα ψυγείου που μπορούν επίσης να ανακυκλωθούν.

Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνο και ευρύχωρο

Τρία πράγματα τραβούν την προσοχή στο εντελώς νέο εσωτερικό του νέου 208: το μικρό τιμόνι, ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων και η εντυπωσιακή μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας με ανάλυση 800Χ480.

Η σχεδιαστική φόρμα είναι ευπρόσδεκτα απέριττη, τη στιγμή που είναι εμφανής η προσπάθεια της Peugeot για ποιοτική αναβάθμιση του μικρού της μοντέλου. Αυτό γίνεται αντιληπτό, τόσο από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όσο και από την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα. Αξιομνημόνευτα εργονομικά σφάλματα δεν υπάρχουν και στο εσωτερικό και το μόνο που ενοχλεί είναι η απουσία χειρολαβών στον ουρανό του αυτοκινήτου.

Κατά τα άλλα ο πίνακας οργάνων δίνει την αίσθηση Head Up Display, αφού δεν κοιτάς μέσα από το τιμόνι για να δεις τα στοιχεία του, ενώ η οθόνη αφής (στάνταρ στο 80% των μοντέλων που θα πωληθούν) είναι εύχρηστη, αντικαθιστά επιτυχώς πληθώρα κουμπιών και προβάλει σωστά τις πληροφορίες του συστήματος infotainment.

Τα χειριστήρια του συστήματος αερισμού είναι χαμηλά κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Η πανοραμική γυάλινη οροφή – με μια σειρά LED φώτων να διατρέχει τις πλευρές της- είναι ένα από τα έξτρα που θα επιλέγαμε και που σίγουρα αξίζει τα λεφτά του, αν και κλέβει λίγο από τον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών.

Και πιο ευρύχωρο

Παρά τις μικρότερες διαστάσεις, έχει γίνει καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και έτσι υπήρξε αύξηση των προσφερόμενων χώρων. Πιο συγκεκριμένα οι Γάλλοι αύξησαν το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών κατά 5 εκατοστά, ενώ μεγάλωσαν και το χώρο αποσκευών στα 285 λτ.

Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών με την πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.076 λτ.

Κινητήρες – Ευρεία γκάμα

Στο 208 λανσάρονται οι νέοι κινητήρες της γαλλικής φίρμας, με στόχο την οικονομία και τις χαμηλές εκπομπές CO2. Θα ξεκινήσουμε από τους κινητήρες βενζίνης που έχουν ισχύ από 68 έως 155 ίππους (ανάμεσα σε αυτούς και οι νέοι, αλουμινένιοι, χαμηλών τριβών και με μεταβλητό χρονισμό VTi, 3κύλινδροι , 12βάλβιδοι, κινητήρες με κυβισμό 1,0 και 1,2 λτ.). \

Ο νέος 1.000άρης κινητήρας έχει απόδοση 68 ίππων με 95 Nm στις 3.000 σ.α.λ. και εμφανίζει κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 μόλις 99 γρ./χλμ. Ο 1.200άρης κινητήρας έχει απόδοση 82 ίππων με 118 Nm στις 2.750 σ.α.λ. και εμφανίζει κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 104 γρ./χλμ. Αργότερα θα υπάρξει άμεσος ψεκασμός και τούρμπο!

Tα άλλα δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα βενζίνης είναι τα γνωστά VTi τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα του 1,4 και 1,6 λτ. με απόδοση 95 και 120 ίππους αντίστοιχα. Από το ερχόμενο καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμος και ο 1,6 τούρμπο κινητήρας με άμεσο ψεκασμό των 155 ίππων.

Για τους πετρελαιοκινητήρες, που πλέον απέκτησαν ενδιαφέρον και για τη χώρα μας, η γκάμα περιλαμβάνει 5 μηχανικά σύνολα (1,4 ΗDi και 1,6 e-HDi ) από 68-115 ίππους κανένα από τα οποία δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας μιας και οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 87-99 γρ./χλμ.

Για παράδειγμα, ο ντίζελ 1,6 e-HDi των 115 ίππων (όπου e βάλτε σύστημα Stop & Start) καταναλώνει 3,8 λτ./100 χλμ., τιμή που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 της τάξης των 99 γρ./χλμ.

Στο δρόμο

Εκεί όμως που το 208 λάμπει κυριολεκτικά είναι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και του κρατήματος. Το πρώτο χαμόγελο έρχεται από τη θέση οδήγησης, που σε κάνει να νιώθεις ότι φοράς το μικρό μοντέλο, με το μικρό τιμόνι ακριβώς μέσα στα χέρια.

Μετά είναι η αίσθηση της ευκινησίας και της αμεσότητας στις εντολές που δίνεις με το τιμόνι και όλα αυτά χωρίς η άνεση να είναι υποβαθμισμένη. Κάθε άλλο… Η ανάρτηση του 208, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, λειαίνει υπεραποτελεσματικά τις ανωμαλίες και προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, τονισμένη και από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Νιώθεις κυριολεκτικά σε κάθε κίνηση τα πλεονεκτήματα της ελαφριάς κατασκευής, αλλά και των μικρών προβόλων κάθε φορά που επιτίθεσαι στις στροφές και παίρνεις για αντάλλαγμα αυτό που περιμένεις από ένα μικρό διασκεδαστικό αυτοκίνητο: κοφτερή συμπεριφορά, αμεσότητα και κράτημα, που σε προτρέπει να απολαύσεις οδήγηση. Απλά καμία σχέση με το 207 με άλλα λόγια και απλά το 208 σε πάει οδηγικά πίσω στο δοξασμένο 205. Αυτό σίγουρα είναι ένα καλό προοίμιο για το 208 GTi που είναι στα σκαριά…
 
Ο κινητήρας 1,6 HDi των 115 ίππων και των 270 Nm (285 με overboost) ροπής στις 1.750 σ.α.λ. είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας με μεστό τράβηγμα, σπουδαία οικονομία καυσίμου και ελάχιστα επίπεδα θορύβου/κραδασμών. Σίγουρα δένει άψογα με το προφίλ του νέου 208, αλλά κακά τα ψέματα το ζουμί για την Ελλάδα βρίσκεται στα νέα 3κύλινδρα σύνολα.

Η έκδοση του 1,2 με τους 82 ίππους, αν και εμφανώς πιο διστακτικός στην εκκίνηση (όπως όλα τα 3κύλινδρα σύνολα άλλωστε σε σχέση με τα 4κύλινδρα) δεν είναι καθόλου θορυβώδης ή αργός όταν πατήσεις το γκάζι. Εύστροφος, δυνατός και ικανός κερδίζει την εμπιστοσύνη και το μόνο παράπονο έχει να κάνει με την ακρίβεια και τις διαδρομές του επιλογέα στο 5τάχυτο κιβώτιο, που συνοδεύει τα 3κύλινδρα σύνολα και που δεν έχει καμία σχέση με το 6τάχυτο κιβώτιο, που αν και όχι κορυφαίο, τουλάχιστον δεν μετρίαζε το χαμόγελο που σου ζωγράφιζε η οδική συμπεριφορά μαζί με τα κορυφαία σε αίσθηση φρένα.

Πηγή: autotriti.gr