Η BMW παραμένει προσηλωμένη στην υλοποίηση της στρατηγικής ηλεκτρικής μετακίνησης και συγκεντρώνει όλη την τεχνογνωσία της σχετικά με τις κυψέλες μπαταριών σε ένα νέο κέντρο τεχνολογίας (competence centre).

Το διεπιστημονικό κέντρο εξειδίκευσης στόχο έχει την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών και την μετάβασή της σε διαδικασία παραγωγής. Η εταιρία θα επενδύσει συνολικά 200 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις του κέντρου την επόμενη τετραετία, δημιουργώντας 200 θέσεις εργασίας. Η λειτουργία του κέντρου θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019.

Ειδικοί διεθνούς κύρους που θα εργαστούν στα νέα εργαστήρια και εγκαταστάσεις εξέλιξης, θα διερευνήσουν τη βελτίωση της χημείας και της σχεδίασης των κυψελών. Θα εστιάσουν σε περαιτέρω βελτιώσεις της απόδοσης, της διάρκειας ζωής, της ασφάλειας, της φόρτισης και ασφαλώς του κόστους της μπαταρίας.

osidutyst2

Η κυψέλη είναι η καρδιά της μπαταρίας. Αυτή προσδιορίζει τις επιδόσεις, το ενεργειακό περιεχόμενο, τις δυνατότητες φόρτισης και τη διάρκεια ζωής, συμβάλλοντας επομένως σημαντικά στις επιδόσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Με την παραγωγή κυψελών μπαταριών, αναλύονται και κατανοούνται οι διαδικασίες που δημιουργούν αξία για τις κυψέλες. Με αυτή την τεχνογνωσία, παρέχονται οι δυνατότητες στους προμηθευτές να κατασκευάζουν κυψέλες σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Στα εργαστήρια, και στις εγκαταστάσεις έρευνας και δημιουργίας πρωτοτύπων που απαρτίζουν το κέντρο κυψελών μπαταριών, εξειδικευμένες ομάδες θα αναλύουν τη σχεδίαση και την τεχνολογία των κυψελών. Επίσης θα δημιουργούν πρωτότυπες κυψέλες μελλοντικών μπαταριών, με έμφαση στην χημική σύσταση των κυψελών, τη χρήση διαφορετικών υλικών, τη συμπεριφορά της κυψέλης σε κρίσιμες ή πολύ κρύες συνθήκες, τη συμπεριφορά στη φόρτιση και την ταχεία φόρτιση και την αξιολόγηση διαστάσεων και σχημάτων των κυψελών. Αυτή η τεχνογνωσία στους κόλπους της εταιρίας είναι σημαντική για τη βελτίωση της μπαταρίας και την ανάπτυξη υψηλότερων δυνατοτήτων επιδόσεων.

osidutyst3

Η γερμανική φίρμα θα αποκτήσει επίσης τεχνογνωσία παραγωγής (build-to-print) και θα μπορεί στη συνέχεια να προχωρά σε υπεργολαβίες για την παραγωγή κυψελών μπαταριών σύμφωνα με τις ακριβείς προϊοντικές απαιτήσεις και προδιαγραφές. Αυτή η τεχνολογική εξειδίκευση (που καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα αξιών από την επιλογή υλικών, τη σχεδίαση κυψελών, την ενσωμάτωση στα συστήματα μπαταριών, την κατασκευασιμότητα και τις τεχνολογίες παραγωγής) προσφέρει στη εταιρία ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αξιοποιώντας πλεονεκτήματα κόστους και οικονομίες κλίμακας.

osidutyst4

Το Group έχει ήδη ολοκληρώσει αρκετά χρόνια έρευνας στις κυψέλες των μπαταριών και έχει αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο εξειδίκευσης στην αξιολόγηση, κυρίως μέσα από την εξέλιξη των ηλεκτρικών του μοντέλων. Η εταιρία θα συγκεντρώσει την τεχνογνωσία των διαφόρων τμημάτων και περιοχών στο νέο κέντρο τεχνολογίας για Κυψέλες Μπαταριών και θα επιταχύνει τις προσπάθειές της για πιο άμεσα αποτελέσματα. Τα ευρήματα από την έρευνα θα ενσωματωθούν απευθείας στην τελευταία γενιά μπαταριών.

osidutyst5

Το BMW Group ήδη εξελίσσει την 5η γενιά των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης που θα κυκλοφορήσουν το 2021, με βελτιστοποιημένη συνεργασία μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα, της μετάδοσης, των ηλεκτρονικών ισχύων και της μπαταρίας.

Ουσιαστικό πλεονέκτημα αυτής της μελλοντικής φιλοσοφίας ηλεκτροκίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος συνδυάζονται σε μία νέα και ανεξάρτητη μονάδα ηλεκτροκίνησης. Υιοθετώντας συμπαγή σχεδίαση, η νέα, ενιαία μονάδα καταλαμβάνει αισθητά λιγότερο χώρο από τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία που χρησιμοποιούνταν σε προηγούμενες γενιές. Η αρθρωτή φιλοσοφία επιτρέπει την κλιμάκωση και μετατροπή για ποικίλες απαιτήσεις χώρων και επιδόσεων, αυξάνοντας την ευελιξία και διευκολύνοντας την εγκατάσταση της νέας μονάδας ηλεκτροκίνησης σε διαφορετικές εκδόσεις μοντέλων. Ενσωματώνοντας τον ηλεκτροκινητήρα, τη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος σε μία μονάδα απαιτούνται λιγότερα εξαρτήματα, το οποίο μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους.

osidutyst6

Κάτι που επίσης αξίζει να αναφερθεί είναι ότι ο νέος ηλεκτροκινητήρας δεν έχει ανάγκη από σπάνιες γαίες, με αποτέλεσμα η εταιρία να μην εξαρτάται πλέον από την διαθεσιμότητά τους. Η 5η γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης χρησιμοποιεί επίσης νέες, ισχυρότερες μπαταρίες. Η κλιμακούμενη, αρθρωτή τους σχεδίαση σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται ευέλικτα στην αντίστοιχη αρχιτεκτονική κάθε αυτοκινήτου σε διαφορετικά εργοστάσια παραγωγής.

osidutyst7

Χάρη στην περαιτέρω εξέλιξη της μπαταρίας ειδικότερα, το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης αυξάνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας μέχρι 700 χλμ. Στα υβριδικά μοντέλα (plug-in hybrid), η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ.

osidutyst8

Η ευελιξία της νέας μονάδας ηλεκτροκίνησης και η αναβαθμισμένη, αρθρωτή μπαταρία θα διασφαλίσει την ελευθερία κινήσεων της BMW στο μέλλον. Χάρη στα κλιμακούμενα, ηλεκτρικά αρθρωτά συστήματα, από το 2020 θα μπορεί να τοποθετείται σε οποιαδήποτε σειρά μοντέλο με οποιοδήποτε σύστημα μετάδοσης, ανάλογα με τη ζήτηση. Η 5η γενιά συστήματος ηλεκτροκίνησης πετυχαίνει υψηλά επίπεδα επιδόσεων και καλή αυτονομία με πολύ λιγότερο βάρος. Θα μπορεί να ενσωματώνεται σε προσθιοκίνητες και πισωκίνητες ευέλικτες, βελτιωμένες αρχιτεκτονικές οχημάτων, που θα είναι επίσης κατάλληλες για όλες τα συστήματα κίνησης.

Νίκος Τσάδαρης