Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Το ελληνοκινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί με 1 ευρώ/100 χλμ

Είναι εύκολο στο παρκάρισμα και φορτίζει σε μια απλή πρίζα σούκο


AUTO
13:22
12/10/2017
Το ελληνοκινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί με 1 ευρώ/100 χλμ
17
loading

Μπορεί να παρκάρει σε θέση... κάδου, κάτι που του το επιτρέπει το μικρό πλάτος του, στοιχίζει πολύ λιγότερο από άλλα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, φορτίζει σε απλή πρίζα σούκο και η κίνησή του κοστίζει μόλις 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Και μπορεί να κατασκευάζεται σε μια μεγάλη μονάδα στην Κίνα, όμως η «καρδιά» του χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία.

Ο λόγος για το «Ecocar», ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης αποτέλεσμα ελληνοκινέζικης συνεργασίας, με συσσωρευτές (μπαταρίες), ελεγκτές και ηλεκτρικά υποσυστήματα ελληνικής τεχνογνωσίας, που αναμένεται να κυκλοφορεί μαζικότερα στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά το 2018.

Παρότι έκανε το ντεμπούτο του μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια της 82ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, έχει ήδη «ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών», αλλά και αρκετές πωλήσεις, που πραγματοποιήθηκαν πριν καν περάσει την έξοδο του διεθνούς εκθεσιακού και συνεδριακού της ΔΕΘ-Helexpo AE, για να βγει επισήμως στους δρόμους. Ήδη έχουν ταξινομηθεί δύο μοντέλα του οχήματος, τα οποία έχουν αδειοδοτηθεί για κυκλοφορία στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Η διαδικασία έκδοσης των αδειών ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί όπως παρατηρεί o Γιώργος Καζαντζίδης μέσω του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, υπεύθυνος της εταιρίας Ecosun, που εμπλέκεται στη δημιουργία του από ελληνικής πλευράς, «γνωρίζαμε ότι αν απευθυνόμασταν στην Ελλάδα, για να βγάλουμε πρώτοι στη χώρα και την Ευρώπη τις εγκρίσεις, το όλο πράγμα δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα».

«Το Ecocar σίγουρα δεν θα βάλει... φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα με αυτό, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών δε, μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας του», σημείωσε ο κ. Καζαντζίδης.

Για το target group στο οποίο απευθύνεται το Ecocar και ποια είναι η τιμή του, απάντησε: «Απευθύνεται σε οποιονδήποτε κινείται μέσα στην πόλη, είτε περιφερειακά αυτής. Παγκόσμια μελέτη δείχνει ότι στο 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν υπάρχουν κατά μέσο όρο το πολύ δύο άτομα και ότι διανύουμε μέσο όρο κάτω από 100 χλμ ημερησίως σε αποστάσεις.

Με αυτά ως δεδομένα και κάνοντας το "ρεπορτάζ" αγοράς μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το διθέσιο όχημα, που -μεταξύ άλλων- βοηθάει πάρα πολύ στο παρκάρισμα, αφού μπορεί να παρκάρει κάθετα στον δρόμο... Για την έκδοση low speed (χαμηλής ταχύτητας), που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ/ώρα, η τελική τιμή με τον ΦΠΑ είναι 6.700 ευρώ. Και υπάρχει και η έκδοση υψηλής ταχύτητας (high speed), με μεγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ/ώρα, που στοιχίζει 7.700 ευρώ με τον ΦΠΑ».

Το όχημα «χρειάζεται μια απλή πρίζα σούκο, για φορτίο σαν ένα μικρό κλιματιστικό ή μια ηλεκτρική σκούπα. Μια πλήρης φόρτιση, που μας παρέχει αυτονομία 100-120 χλμ για κίνηση σε πόλη, με ταχύτητα μέχρι 40 χλμ, επιτυγχάνεται με φόρτιση σε 6-8 ωρών, αν είναι πλήρως εκφορτισμένο», εξήγησε ο κ. Καλαντζίδης.

Σε περίπτωση, όμως, που βρισκόμαστε στον δρόμο και προφανώς θέλουμε να το φορτίσουμε πολύ γρηγορότερα από τις 6-8 ώρες, «προβλέπεται να αναπτυχθούν για πολλούς λόγους δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (έχουν ήδη εγκριθεί 120 σε δημόσια σημεία στην Αθήνα και μελλοντικά θα υπάρξουν και στη Θεσσαλονίκη). Υπάρχουν φορτιστές τριών κατηγοριών: βάσεως (η φόρτιση επιτυγχάνεται σε 6-10 ώρες), μέσης φόρτισης (έχουμε φόρτιση μπαταρίας σε ποσοστό 80%-90% εντός μίας ή δύο ωρών) και ταχυφορτιστές (είναι δυνατή η φόρτιση σε ποσοστό 70%-80% σε μόλις 20 λεπτά). Η λογική των ταχυφορτιστών βέβαια είναι να τοποθετηθούν σε βενζινάδικα π.χ., στην εθνική οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης και να βοηθήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία, ας πούμε 300 χλμ, να συνεχίσει το ταξίδι του, με μία στάση στον Βόλο, όπου ο οδηγός μπορεί να πιει έναν καφέ, να ξεκουραστεί και να φορτίσει.

Αυτό βέβαια με το ανάλογα μεγαλύτερο κόστος. Αυτοί οι φορτιστές παρέχουν άλλο σέρβις και φυσικά δεν είναι για να τους βάλεις στο σπίτι σου, γιατί έχουν μεγάλο κοστολόγιο. Στη δική μας πρόταση, αρκεί ο φορτιστής που έχεις. Και μπορείς, αν θέλεις, να φορτίσεις και όσο είσαι στη δουλειά, και ας μην είναι πλήρως εκφορτισμένο το αυτοκίνητο. Υπάρχει η εσφαλμένη άποψη για μια μικρή κατηγορία συσσωρευτών ότι πρέπει να τους εξαντλούμε 100% πριν τους ξαναφορτίσουμε, για να μη δημιουργηθεί το λεγόμενο "φαινόμενο μνήμης". Αυτό, όμως, πλέον δεν ισχύει και μάλιστα βοηθάει στην αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών να τις έχεις όσο το δυνατόν πάντα φορτισμένες».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

17
σχόλια
  1. avatar Απορώ

    Πόσα βολταμπέρ είναι οι μπαταρίες του οχήματος; Πάντως με 1 ευρώ η ΔΕΗ μας δίνει περίπου 9 κιλοβατώρες . Περίπου τόσο μας δίνουν και δύο παπάκια 50ρια που για να μας πάνε 100χμ το κάθε ένα θέλει κάπου στα 2 λίτρα βενζίνη που περίπου είναι 20 κιλοβατώρεςδηλαδή τα 2 παπάκια μεδύο οδηγούς και το σχετικό βάρος των ίδιων των παπιών θέλουν 40 κιλοβατώρες για 100 χιλ αυτό πως θέλει μόνο 9 κιλοβατώρες για 100 χμ είναι ένα θέμα...

  2. avatar Voidi

    Έχουμε και λέμε. 7700.
    Κάθε βδομάδα τρώω 25 ευρώ, άρα 100 ευρώ το μήνα.
    Αυτό τρώει 6 ευρώ τον μήνα. Άρα σε 6.5 χρόνια = απόσβεση. Χωρίς την διαφορά για service κλπ, ασφάλειες, τέλη κυκλ.
    Συμφέρει. Και λίγο ακριβό να είναι, χαλάλι γιατί είναι ελληνικό προϊόν.

  3. avatar ….σασ

    εγγυηση μπαταριας 3 μηνες....

  4. avatar 6565

    Σιγα μεγαλη μ....α θα ψαχνεις να βρεις μπριζα πιο καλυτερο το aixan και με ιαπωνικο κινητηρα

  5. avatar tom tom club

    εγω θα προσπερἀσω τα υποτιμιτικα σχολια και θα κανω τον εξης απλο υπολογισμο, μενοντας στα 80 χιλιομετρα πανε-ελα απο την εργασια μου, και εχοντας να κανω περιπου αλλα 25 χιλιομετρα καθημερινα (φουσκωμενα μεν αλλα για ασφαλεια) τα πηγαινε ελα φροντηστηριων, και λοιπων αλλων οικογενειακων υποχρεωσεν μας βγαζουν ενα συνολο 105 χιλιομετρα τη μερα, επι 5 μερες την βδομαδα παμε στα 525 χλμ δηλαδη με ηλεκτροκινηση στα 5,77 ευρω εξοδα μετακινησης εβδομαδιαιως !!! Με βενζινη χρειαζομουν 62 ευρω την βδομαδα, με αεριο 31,2 ευρω ! Λοιπον κυριοι επικριτες μεινετε με τα 62 ευρω καυσιμα την βδομαδα εσεις και εγω βαζω πλωρη για τα 5,77 ευρω, καπου εχει παρεξηγηθει το θεμα αυτοκινηση, μετακινηση, γουστο, χομπυ, επιδειξη και λοιπα.

    1. avatar Paul

      περα απο το οικονομικο, που το θετεις σε σωστη βαση, υπαρχει και μια σειρα αλλων θεματων που πρεπει να ελεγξεις προτου προβεις στην αγορα ενος αυτοκινητου νεας τεχνολογιας...

      δυο βασικα ειναι η ΑΣΦΑΛΕΙΑ παθητικη και ενεργητικη...

      αλλα και τον τροπο που θα ανεφοδιαζεις τις μπαταριες σου την στιγμη που σε ολη την Αθηνα δεν υπαρχει προς το παρον τπτ.

  6. avatar panos222

    Στα αξεσουάρ περιλαμβάνεται και ενσωματωμένη ηλεκτρική σκούπα, που φορτίζει με την ίδια μπρίζα.

  7. avatar γιαννης ο υπομονετικος

    θελω να ρωτησω σκεπαστρο για την βροχη η τον ηλιο θα είναι δωρο η μηπως θα πρεπει να εχουμε ομπρελα γιατι υποθετο θα είναι παντος καιρου ευχαριστω

  8. avatar χαχαχαχα

    Με 7700 αγοράζεις αυτοκινητάρα, όχι μπαταρία με ρόδες

  9. avatar Σοβαρά τώρα

    Η πρίζα σουκο πως θα βγει στον δρόμο; Το αμάξι πως θα μπεί στο σαλόνι;

    1. avatar Paul

      αυτοι που δεν καταλαβαινουν την ερωτηση σου, ζουνε ολοι σε μονοκατοικιες και σπιτια που εχουν πριζα μεσα στο γκαραζ να κανουν δουλεια τους...

      εχεις δικιο λοιπον...

      αν ζεις σε διαμερισμα πολυκατοικιας και δεν υπαρχει δυνατοτητα να πετας μπαλαντεζες σε καποιο ακαλυπτο χωρος της πυλωτης για να κανεις δουλεια σου...

      αν εισαι ενας απο τους εκατομμυρια που ασφυκτιουν μεσα στη ζουγκλα της πολης δεν εχεις καν ιδιωτικο χωρο σταθμευσης, και παρκαρεις ενα χιλιομετρο μακρια απο το σπιτι σου γιατι δεν βρισκεις πουθενα...

      τοτε ναι...οσες σουκο και να χει το σπιτι σου...αυτο το αμαξι δεν ειναι για εσενα.

    2. avatar Γιατι

      Φοβάσαι μη στο κλέψει κανείς;

      1. avatar Σοβαρά τώρα

        Μα καλά, πόσο βλαμμένοι είστε; Μια φυσιολογική ερώτηση κάνω: το αμάξι λέει φορτίζεται με μια πρίζα σούκο. Που στο καλό θα την βρω αυτήν την πρίζα;

        1. avatar ΕΛΛΗΝ

          φιλε μου λεει για τις απλες μπριζες...σουκο λεγονται που εχουμε ολοι στο σπιτι μας....και το λεει αυτο για να δειξει την ευκολια φορτισης στο σπιτι η την δουλεια....
          οσοι γραφουν για μπαταταριες ..ροδες...οτι με τα χρηματα αγοραζουν αυτι κινηταρες...οτι θελουν τον ιαπωνικο κινητηρα..κ.α
          μην τα βαζετε στο ιδιο ζυγι παιδια...λεει ηλεκτρικο...ΚΑΙ ΜΟΝΟ. οχι μοτερ πετρελαιου οπως το AIXAM το οποιο εχει 10.000 + με το σερβις με το λαδι και τα εργατικα του...στον χρονο...
          οτι παρεις με μοτερ.που καιει καυσιμο...εχει αναλογο κοστος...συν..παλι θα πω σερβις μπουζι λαδια...φιλτρο...βαλβολινες ..συμπλεκτες..και οτι αλλο θελει ενα μεταχειρι στα 7.700 που λεει ο φιλος...
          μιλαμε για ενα ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ...ΚΑΙ ΜΟΝΟ... ι.χ..μικρο να κανεις την δουλεια σου στην πολη...ολοι οι υπολοιποι ...μαλλον εχετε ακομη χρηματα να ξοδευεται...εκτος αν ειναι μερακλης ο μαστρο-μπαμπης και δεν μπορειτε να μην τον βλεπετε !

    3. avatar Σοβαρά τώρα

      Το ότι δεν ξέρεις την απάντηση δεν είναι λόγος να ρίξεις αρνητική ψήφο. Γεμίσαμε ανθρωποειδη

  10. avatar Pamponhros

    Μιλάει για μηδενικό κόστος λειτουργίας εαν εγκαταστήσετε φωτοβολταικά, δηλαδή 3-5 χιλιάρικα για να γλιτώνεις 500 ευρώ το χρόνο. Επίσης το κάθετο παρκάρισμα μπορεί να επιτρέπεται στην Ελλάδα (μαζί με χιλιάδες άλλες παρανομίες) αλλά σε Ευρωπαικές χώρες (όπως Ιταλία) απαγορεύεται δια ροπάλου.

    1. avatar Theodossits

      Καλα ενταξει... Οταν το παρεις μην πας Ιταλια.. Αμαν πια!!! ολα στραβα τα βρησκετε.. Μιζερια!!!! Ελεος!!!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει