Τα ιδιαίτερα δημοφιλή σιρκουί (αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτων) πόλης την δεκαετία του ’60, σταμάτησαν απότομα όταν το 1971 σκοτώθηκε πάνω στα παλιά τείχη της Ρόδου ο επιχειρηματίας Γιάννης Μεϊμαρίδης, γνωστός στους αγώνες με το ψευδώνυμο «Μαύρος».

Την ίδια τύχη είχε και το διάσημο σιρκουί στο πολεμικό αεροδρόμιο του Τατοϊου, που σταμάτησε –ουσιαστικά- το 1982, όταν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας σταμάτησε τη διάθεσή του στους αγώνες αυτοκινήτου.

Έκτοτε, οι αγώνες ταχύτητας στην Ελλάδα πελαγοδρομούσαν και αργοπέθαιναν σε εγκαταλελειμμένα (Μαριτσά Ρόδου, Τυμπάκι Κρήτης) ή υπολειτουργούντα αεροδρόμια (Τρίπολη), αλλά και σε Βιομηχανικές Ζώνες (Βόλος) ή όπου αλλού, μέχρι τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, όταν «πέθαναν» εντελώς.

Μάλιστα αυτός ο «αργός θάνατος», συνέβη δέκα χρόνια μετά την πραγματοποίηση του διακαή πόθου εκατοντάδων αγωνιζομένων του παρελθόντος που έζησαν και πέθαναν περιμένοντας να γίνει πίστα αγώνων ταχύτητας, σαν αυτές που υπάρχουν -δεκαετίες τώρα- ακόμα και στα κράτη του πρώην παραπετάσματος. Έγιναν λοιπόν πραγματικότητα 2 πίστες, αυτή των Μεγάρων χάρη σε ιδιωτική πρωτοβουλία και αυτή των Σερρών χάρη σε ένα πεφωτισμένο δήμαρχο, αλλά οι αγώνες ταχύτητας μας τελείωσαν κάπου στο 2005-2006.

kokotas

Το αναμφίβολα περίεργο φαινόμενο, δεν ήταν απίθανο για όσους γνωρίζουν τα …προτερήματα της φυλής μας και οι όποιες προσπάθειες στη συνέχεια για την «ανάσταση» των Αγώνων Ταχύτητας, έπεσαν στο κενό.

Όμως, σε τρεις αποσπασματικές συγκεντρώσεις/αναμετρήσεις που έγιναν στο Τατόι, μια για τα 75χρονα της ΕΛΠΑ (1999) και δυο για λογαριασμό της ΦΙΛΠΑ (στην τρέχουσα δεκαετία), ο κόσμος έδωσε βροντερό παρόν, κάνοντας πολλούς να πιστέψουν πως τα σύμβολα όποιου χώρου λάμπουν παντοτινά.

thumb_640

Κάπως έτσι, πρόσφατα, εμφανίστηκε το σωματείο DielpisFormula1 (με επικεφαλής τον αρχιτέκτονα κ. Θανάση Παπαθεοδώρου) και σε συνεργασία με τον Δήμαρχο ρόδου και φορείς της Περιφέρειας Δωδεκανήσου, εξήγγειλαν την διοργάνωση αγώνα ταχύτητας στην Πόλη της Ρόδου το Φθινόπωρο του 2017, αφήνοντας όλους τους σχετικούς με ανοικτό στόμα.

Ευτυχώς (ή δυστυχώς) τους μήνες που ακολούθησαν τα ανοιχτά στόματα έκλεισαν και το μεγαλεπήβολο σχέδιο έως και ξεχάστηκε, έως ότου πριν λίγες ημέρες, ήρθε πρόσκληση για συνέντευξη Τύπου αναφορικά με αγώνες ταχύτητας που θα διεξαχθούν τον προσεχή Οκτώβρη σε Τατόϊ και Ρόδο.

ZiroKanaroglouRodos60

Η συνέντευξη δόθηκε την περασμένη Τρίτη, στο Ξενοδοχείο King George (χορηγός), με θέμα την υλοποίηση της αναβίωσης των ιστορικών αγώνων ταχύτητας στο Αεροδρόμιο Τατοΐου, μετά από 35 χρόνια καθώς και στην Ρόδο (αλλά στο Αεροδρόμιο Μαριτσών), μετά από 45 χρόνια.

Πρόκειται μάλιστα για αγώνες που θα τελεστούν υπό την αιγίδα και την στήριξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Δήμο Ρόδου.

Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο του project για την υλοποίηση του σχεδιασμού της πίστας των Αγώνων και την οργάνωση των αγώνων F1 (από το DielpisFormula1) στην περιοχή της Δραπετσώνας.

Στη συγκέντρωση (όπου οι εκπρόσωποι του Τύπου και οι άνθρωποι των αγώνων ήταν μειοψηφία σε σχέση με τους εκπροσώπους της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου…), ανακοινώθηκε ότι, οι αγώνες τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Γ.Ε.Α. (Γεν. Επιτελείου Αεροπορίας) με τη χορηγία της Εθνικής Ασφαλιστικής (μαζί με τις Coral – Shell, Blue Star , Aegean Airlines, εκδόσεις Λιβάνη) με την προοπτική να επεκταθεί σε επιλεγμένες πόλεις της Ελλάδος όπου ήδη έχει προχωρήσει ο σχεδιασμό των αγωνιστικών διαδρομών.

25

Η ενημέρωση είχε ελάχιστες αναφορές σε σχέση με το αγωνιστικό σκέλος και έτσι δεν μπορούμε να γράψουμε κάτι περισσότερο από το ότι, ο αγώνας στο Τατόϊ θα γίνει σε διαδρομή μήκους 3600 μέτρων σχεδιασμένη με τεχνητές στροφές πάνω στους αεροδιαδρόμους.

Τον συντονισμό είχε ο παλαίμαχος δημοσιογράφος κ. Παύλος Αλέπης, με την παρουσία του Διοικητή του Τατοίου, του Διευθύνοντα Συμβούλου του Ιατρικού Αθηνών και του Δημάρχου Ρόδου. Στους ομιλητές και ο τέως υπουργός κ. Δημήτρης Κρεμαστινός, αλλά και ο Διευθυντής Marketing της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Στους παρόντες από τον πολιτικό, τον καλλιτεχνικό, τον επιχειρηματικό και τον χώρο των αυτοκινήτων διακρίναμε τους: Σήφη και Μίνα Βαλυράκη, τον ορθοπεδικό Λάκη Νικολαου, τον εκδότη Ηλία Λιβάνη, τον τ.Περιφερειάρχη Αιγαίου Γιώργο Πουσσαίο, τον Δήμαρχο Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκο, τον Γιάννη Βουλγαράκη μέλος Πολιτικού σχεδιασμού ΣΥΡΙΖΑ, τον Πρόεδρο του ελληνικού μουσείου αυτοκινήτου Θεόδωρο Χαραγκιώνη και άλλους πολλούς που είναι αλήθεια πως από σπάνια έως καθόλου συναντάς σε ανάλογες εκδηλώσεις για το αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Σαν επίλογο αυτής της αναφοράς, το μόνο που έχουμε να συμπληρώσουμε/ευχηθούμε (παραβλέποντας ότι ο αγώνας στη Ρόδο θα γίνει στο αεροδρόμιο και όχι στην διαδρομή της πόλης) είναι να επιτύχουν όλοι αυτοί οι ετερόκλητοι συγκεντρωθέντες, εκεί που απέτυχαν παταγωδώς οι ειδικοί φορείς του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της χώρας.

Η απάντηση σύντομα, καθώς και ο Οκτώβρης είναι προ των πυλών και σε αυτή την γωνιά της Ευρώπης οι «τρελοί» που ζουν είναι πιο τρελοί από τους Γαλάτες της Αρμορίκης…