Σχεδόν αμέσως μετά την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το νέο Suzuki Swift ήρθε στη χώρα μας, βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της φίρμας και παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, μεταξύ των οποίων και εμείς.

Πρόκειται για μια σοβαρή πρόταση στην δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, όπου η φίρμα βρίσκεται σταθερά μέσα στις πρώτες 10 εταιρίες σε πωλήσεις.

Swift_1_big

Το Swift, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην χώρα μας και απόδειξη αυτού είναι το ότι, πέρσι το προηγούμενο μοντέλο πούλησε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τέλος της ζωής του και είχε ήδη γίνει γνωστή η παρουσίαση του νέου.

Κατασκευασμένο πλέον στην Ιαπωνία, το νέο Swift δεν μεγάλωσε σε διαστάσεις, αλλά οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τους εσωτερικούς χώρους, ώστε να επιτύχουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ευελιξίας και ευρυχωρίας. Με μικρότερο μήκος κατά 1 εκατοστό από το προηγούμενο, αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 4 εκατοστά και αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά, προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και ταυτόχρονα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος σε συνδυασμό με την συγκράτηση του βάρους, καθώς το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα (ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη) πλατφόρμα «Heartect» της εταιρείας. Έτσι το βάρος του είναι μόλις 840 κιλά, 120 λιγότερα από τον προκάτοχό του, ενώ η ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί σημαντικά.

Με σπαρτιάτικο εσωτερικό, αλλά άριστα συναρμολογημένα μεταξύ τους υλικά, το εσωτερικό δεν εντυπωσιάζει, αλλά δίνει την αίσθηση life time κατασκευής, που ταυτόχρονα προσφέρει καλή εργονομία και άφθονη ορατότητα. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ, ενώ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού με το οποίο διατίθεται το 1000άρι τούρμπο, είναι πλήρες.

Swift_2_big

Το νέο Swift διαθέτει ακόμα (ανάλογα με την έκδοση) πολλά αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, όπως: σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κ.ά, μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, που χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες, ώστε να καλύπτει όλες τις πιθανές συνθήκες κίνησης.

Το νέο Swift χρησιμοποιεί τον 1000άρι τούρμπο κινητήρα Boosterjet της Suzuki απόδοσης 112 ίππων και τον ατμοσφαιρικό 1.2 Dualjet των 90 ίππων. Οι δύο αυτοί κινητήρες μπορεί να συνδυαστούν με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της φίρμας, που μειώνει την κατανάλωση στην πόλη, καθώς συνδυάζεται και με σύστημα start-stop.

Swift_5_big

Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, υπάρχει το στάνταρ χειροκίνητο 5 σχέσεων, ένα αυτόματο 6 σχέσεων και ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Διαθέσιμο είναι επίσης και το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Allgrip της Suzuki, που συνδυάζεται με τον 1200άρι κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο.

Οι αναρτήσεις διαθέτουν γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω (στις δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού), ή δίσκοι στην πλούσια έκδοση GLX. Η ευελιξία του νέου Swift πιστοποιείται και από το ότι, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 40 εκατοστά, από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η οικονομία καυσίμου κάνει το χωρητικότητας μόλις 37 λίτρων ρεζερβουάρ, να φαίνεται μεγάλο.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης οδηγήσαμε τον 1200άρι κινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο, για να εντυπωσιαστούμε από την ευελιξία του, την ομοιογενή συμπεριφορά, την προοδευτικότητα των αντιδράσεων του αμαξώματος στην πίεση και την αίσθηση του ότι, όλη η κατασκευή είναι «ένα κομμάτι».

Με σαφώς βελτιωμένη ακαμψία, καλή ποιότητα κύλισης, έκδηλη ποιότητα κατασκευής και ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι, το Swift με τον κινητήρα των 90 ίππων, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά μπορεί να κινηθεί απρόσματα γρήγορα εκμεταλλευόμενο την προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του και την ευκολία χρήσης που προσφέρει στον οδηγό.

Swift_6_big

Η επιτάχυνση από 0-100 γίνεται –κατά τον κατασκευαστή- σε 11.9΄΄, τιμή που κρίνεται επαρκής για τον χαρακτήρα της κατασκευής, ενώ η μέση κατανάλωση των 6,4 λίτρων/100 χιλιόμετρα διαδρομής, που είδαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας, είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση και με το πόσο πιέσαμε το πεντάλ της βενζίνης.

Όσον αφορά την αίσθηση σβελτάδας, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας δείχνει ελαστικός και εύστροφος, γεγονός που οφείλεται και στην μείωση του βάρους, αλλά σίγουρα η ροπή και η μεγαλύτερη δύναμη του τούρμπο κινητήρα, θα δίνουν ακόμα καλύτερες εντυπώσεις.

Στη σύντομη δοκιμή μας, διαπιστώσαμε μια κάποια ασάφεια του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, κάτι που μαζί με την «φτωχή» αίσθηση του εσωτερικού, ήταν τα μόνα επιλήψιμα σημεία σε πρώτο χρόνο.

IMG_9184

Το νέο Swift θα πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 11.680 ευρώ για το 1.2, με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, ενώ οι τιμές για το 1000άρι τούρμπο ξεκινούν από 13.880 ευρώ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (επιπλέον ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής για το ηχοσύστημα με κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, προβολείς ομίχλης και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα).

Περισσότερα στο άμεσοι μέλλον, όταν θα οδηγήσουμε και την έκδοση τούρμπο.

IMG_9185

Νίκος Τσάδαρης