Tα υβριδικά αυτοκίνητα που υπήρχαν στην ελληνική αγορά μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ήταν ελάχιστα αριθμητικά, με πρώτο το Prius που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2001. Μετέπειτα, ακολούθησε η επόμενη γενιά του Prius το 2003, το Lexus RX400h τo 2005, ενώ η Honda το 2006 λανσάρισε το Civic Hybrid 4d.

Σήμερα, υπάρχουν -στην εγχώρια πάντα αγορά- περί τα 14 μοντέλα. Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον αναμένονται να προστεθούν και άλλα αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και το νέο Yaris HSD που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2012.

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι πρόκειται για μια «τάξη» με μεγάλη δυναμική που επεκτείνεται με ταυτόχρονο όφελος όχι μόνο προς το περιβάλλον, αλλά και ως προς την απόκτησή τους, αφού γίνονται όλο και πιο προσιτά. Στo θέμα που ακολουθεί, σας παρουσιάζουμε τα μικρά και μικρομεσαία υβριδικά οχήματα της ελληνικής αγοράς.

Honda Jazz Hybrid

To υβριδικό Jazz αποτελεί το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με αυτήν την τεχνολογία και με αυτό το δεδομένο, γίνεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, αφού διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα των υπολοίπων εκδόσεων, όπως είναι οι πολύ καλοί χώροι, η αυξημένη πρακτικότητα και η αξιοπιστία, συν ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,3 λίτρων, τεχνολογίας i-VTEC, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου CVT. Ο κινητήρας των 1.339 κ.εκ. αποδίδει 88 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 121 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 ανέρχονται στα 104 γρ./χλμ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι, οι χώροι των επιβατών του υβριδικού Jazz δεν έχουν αλλοιωθεί, με την πρακτικότητα να παραμένει αναλλοίωτη, αφού μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από το χώρο των αποσκευών. Ωστόσο, ο τελευταίος είναι της τάξης των 223 λίτρων έναντι 335 λίτρων του μη υβριδικού Jazz.

Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD με MP3, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.

Honda CR-Z

Πρόκειται για το πρώτο μικρό κουπέ υβριδικό αυτοκίνητο που, πρώτα απόλα, κεντρίζει το ενδιαφέρον με την ιδιαίτερα δυναμική σχεδίασή του, θυμίζοντας εξωτερικά το «εκρηκτικό» CRX, ενώ ανάλογα ξεχωριστό είναι και το 2θέσιο εσωτερικό του. Παράλληλα, το μεγάλο ατού του CR-Z είναι πως ξεφεύγει από την οδηγική μετριοπάθεια των υβριδικών οχημάτων που ξέραμε μέχρι σήμερα. Το τιμόνι έχει μεστή αίσθηση και πολύ καλή ακρίβεια, η απόκριση στο γκάζι είναι τονισμένη και ο επιλογέας τιμά την παράδοση της Honda. Σ

τις στροφές, ακόμα και υπό πίεση, το CR-Z διατηρεί στο ακέραιο την τροχιά του και μόνο στο όριο θα υποστρέψει προοδευτικά και απόλυτα ελεγχόμενα. Επίσης, ο τρόπος που τραβάει ο κινητήρας των 124 ίππων είναι εντυπωσιακός. Μάλιστα, στη θέση Sport, το μικρό υβριδικό κουπέ έχει πλήρη βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα και δε δυσανασχετεί ακόμα και με 6η στο χειροκίνητο κιβώτιο που είναι και το μοναδικό σε μοντέλο του είδους.

Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο-CD, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.

Honda Civic 1,3 Hybrid

Η σεντάν υβριδική έκδοση του Civic συνδυάζει την οικονομία στη χρήση με τους ικανοποιητικούς χώρους και την ενδιαφέρουσα αισθητική. Στο θάλαμο των επιβατών, η εικόνα είναι σύγχρονη με προσεγμένη ποιότητα και άνετους χώρους για τους επιβάτες. Ωστόσο, εκεί που μειονεκτεί περισσότερο είναι στο μικρό –για την κατηγορία- χώρο αποσκευών των 350 λίτρων, καθώς η τοποθετημένη στην πλάτη του πίσω καθίσματος μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα «κλέβει» χώρο.

 Στο δρόμο, είναι προσανατολισμένο στην άνεση μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης προσφέροντας παράλληλα ασφαλή οδική συμπεριφορά. Επίσης, χάρη στο σύστημα IMA (Intergrated Motor Assist) με το οποίο εφοδιάζεται ο I-VTEC κινητήρας των 1,3 λίτρων, επιτυγχάνεται πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μόλις 4,6 λτ./100 χλμ., και εκπομπές ρύπων CO2, 109 γρ./χλμ., ενώ την ευκολία στην οδήγηση ενισχύει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοσης (CVT).

Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο-CD, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.

Honda Insight

Εξωτερικά, το Insight με το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd=0,28) κεντρίζει το ενδιαφέρον με το σφηνοειδές ρύγχος του και την έντονα κεκλιμένη οροφή. Μοντέρνα εικόνα έχει και το εσωτερικό, στο οποίο τα σκληρά πλαστικά που αποτελούν το ταμπλό είναι καλής ποιότητας και ικανοποιούν περισσότερο ως προς την συναρμογή τους. Επίσης, οι χώροι ικανοποιούν 4 άτομα με τις αποσκευές τους (400 λτ.). Τo Insight χαρακτηρίζεται από την ευκολία στην οδήγηση και την άνεση που προσφέρει.

Οδηγικά, το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς στις στροφές, το αμάξωμα εμφανίζει κλίσεις αποτρέποντας τον οδηγό για κάτι περισσότερο. Η ισχύς που παράγει το θερμικό μοτέρ φτάνει τους 88 ίππους συν 14 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα, απόδοση που επαρκεί για να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.226 κιλών, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Επιπλέον, το CVT κιβώτιο περιλαμβάνει και «Sport» πρόγραμμα όπου με την επιλογή του μέσω του μοχλού, ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές.

Εξοπλισμός: Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο-CD και κλιματισμός.

Toyota Auris HSD

Ηπερισσότερο προηγμένη τεχνολογικά έκδοση του Auris είναι και το φθηνότερο υβριδικό Toyota. Σχεδιαστικά, ορισμένες μικροδιαφορές σε σχέση με τα «συμβατικά» Auris είναι υπαρκτές και τονίζουν τον πιο high – tech χαρακτήρα του. Στον τομέα των χώρων, στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικες θα νιώσουν άνετα, με το επίπεδο πάτωμα να βολεύει στη μεταφορά και τρίτου επιβάτη. Ωστόσο, η παρουσία της συστοιχίας μπαταριών έχει επηρεάσει το βάθος του χώρου αποσκευών που είναι πολύ ρηχός και με χωρητικότητα 279 λτ. (-75 σε σχέση με το συμβατικό Auris).

Στο δρόμο, το Auris HSD εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα, σίγουρο πάτημα και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του, με μικρότερες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σε σχέση με το «συμβατικό» Auris. Στον αντίποδα, η άνεση είναι ελαφρώς μετριασμένη, όμως η ποιότητα κύλισης παραμένει πολύ καλή. Το Toyota Hybrid Synergy Drive που αποτελεί και την “καρδιά” του υβριδικού Auris, έχει συνδυαστική ισχύ 136 ίππων, εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, αλλά στις υψηλές στροφές «ακούγεται».

Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο-CD, κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου.

Lexus CT 200h

HLexus λανσάρει το πρώτο μικρομεσαίο premium υβριδικό αυτοκίνητο που παράλληλα, είναι και το πρώτο προσθιοκίνητο της φίρμας. Εξωτερικά, παρουσιάζει δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ στο hi-tech εσωτερικό, διαθέτει πολύ καλά υλικά και προσοχή στη λεπτομέρεια. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα 2 ενήλικα άτομα θα νιώσουν άνετα, ενώ το πορτ μπαγκάζ μαζί με έναν κρυφό υποδαπέδιο χώρο προσφέρουν συνολικά 375 λτ. Στην οδήγηση, οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις κάνουν αισθητές στο εσωτερικό τις κακοτεχνίες, ωστόσο η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή.

Σε συνδυασμό με το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς, το CT 200h στρίβει με ασφάλεια και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Δε γέρνει ιδιαίτερα, δεν ανοίγει εύκολα την τροχιά του και όταν συμβεί αυτό, γίνεται προοδευτικά και ελεγχόμενα και το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, ενώ στην επιλογή Sport του Drive Mode τα πράγματα γίνονται καλύτερα. Παρά τα 1.370 κιλά του αμαξώματος, σύμφωνα με τη Lexus, τα 0-100 χλμ./ώρα διεκπεραιώνονται σε 10,3 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα με κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ.

Εξοπλισμός: ESP, 8 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο-CD, αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών και ζάντες αλουμινίου.

Toyota Prius

Οόρος «υβριδικό αυτοκίνητο» είναι συνώνυμος με το Prius, αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αυτή την τεχνολογία. Εξωτερικά, το σφηνοειδές του σχήμα με την πολύ χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (cd: 0,25) διαθέτει μοντέρνα εικόνα που αναδεικνύεται ακόμη πιο πολύ στο φουτουριστικό εσωτερικό του. Σε αυτό, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως προβλήματα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το σχεδόν επίπεδο δάπεδο. Παράλληλα, για τις αποσκευές, το αντίστοιχο ρηχό τμήμα έχει χωρητικότητα 445 λτ.

 Η ανάρτησή του με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση, προσφέρει σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, αλλά ο οδηγός νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου λόγω του «τεχνητού» σε αίσθηση τιμονιού και του μέτριου σε προοδευτικότητα πεντάλ των φρένων. Από την άλλη, ο συνδυασμός των δύο μοτέρ (θερμικού και ηλεκτρικού) γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο, ενώ το μόνο ίσως στοιχείο που δεν ταιριάζει με την εξελιγμένη εικόνα του αυτοκινήτου είναι ο αισθητός θόρυβος που παράγει ο βενζινοκινητήρας, όταν πιέζεται πολύ το πεντάλ του γκαζιού.

Πηγή: autotriti.gr