Το νέο Seat Ateca απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία στα πλαίσια του προγράμματος των πρόσφατων δοκιμών του Euro NCAP. Το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας αξιολογήθηκε με 5 αστέρια αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο ασφάλειας που το διακρίνει. Το Ateca έλαβε εξαιρετική κατάταξη σε κάθε μία από τις επιμέρους κατηγορίες που περιλαμβάνονται στις δοκιμές του Euro NCAP, με ιδιαίτερη έμφαση σε αυτές της ασφάλειας ενηλίκων επιβατών και προστασίας παιδιών, καθώς και σε αυτές της προστασίας πεζών και συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Η αναγνώριση αυτή έρχεται λίγο πριν την προγραμματισμένη έναρξη πωλήσεων του Ateca στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός που υλοποιεί την προϊοντική πολιτική της φίρμας, που σταδιακά θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων 18 μηνών, με συνολικά 4 νέα μοντέλα που περιλαμβάνουν και ένα ακόμα μικρότερο crossover στα τέλη του 2017.

Να σημειώσουμε ότι ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP έχει αυξήσει τον αριθμό των δοκιμών που τα οχήματα πρέπει να εκτελούν κατά τις δοκιμές και έχει θέσει αυστηρότερα πρότυπα για την αξιολόγηση των νέων μοντέλων.

Η επιτυχία του Ateca στο πρόγραμμα των δοκιμών πρόσκρουσης οφείλεται στα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει, που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου και τα οποία αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Το νέο μοντέλο, το οποίο έχει εξ ολοκλήρου σχεδιαστεί στη Βαρκελώνη, διαθέτει το σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης Front Assist με αναγνώριση πεζών για οδήγηση μέσα στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο, το οποίο αξιολογείται θετικά από το Euro NCAP από τη φετινή χρονιά. Επιπλέον το πρόγραμμα δοκιμών ασφάλειας αξιολογεί και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, που είναι διαθέσιμο σε όλη την γκάμα του Ateca.

Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με 7 αερόσακους στο βασικό του εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου γονάτου οδηγού, καθώς και ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστή φορτίου στα εμπρός και πίσω καθίσματα.

Το Ateca, διαθέτει επίσης πολλά ακόμα συστήματα όπως, το σύστημα Isofix και Top Tether, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, ανιχνευτή τυφλού σημείου, σύστημα ανίχνευσης κίνησης στο πίσω μέρος, κάμερα 360ο, ανιχνευτή κούρασης, οπτική προειδοποίηση ζωνών στις πίσω θέσεις.

Νίκος Τσάδαρης