Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και το απολύτως σύγχρονο Mokka απέκτησε τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.6 CDTI των 136 ίππων, σε αντικατάσταση του ξεπερασμένου πλέον 1.700άρη diesel με τους 130 ίππους.

Αυτό είναι και το βασικό νέο χαρακτηριστικό του Mokka που παρουσιάζουμε σε αυτές εδώ τις γραμμές, μεταφέροντάς σας τις εμπειρίες μας από τα 600 και πλέον χιλιόμετρα που ζήσαμε μαζί του.

Ο κινητήρας αυτός εφαρμόζει όλες τις σύγχρονες τεχνικές όπως το Start/Stop, τον υπερσυμπιεστή VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης. Βασικά χαρακτηριστικά του νέου 1.6 CDTI (Euro 6) δεν είναι τα ελαφριά κράματα που τον κάνουν κατά 20 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τον 1700άρη, ούτε οι περισσότεροι (136) ίπποι, αλλά ούτε και τα 32,6 χγρμ ροπής του.opel04

Οι μεγάλες διαφορές από τον κινητήρα που αντικαθιστά είναι, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και η πλήρης απουσία κραδασμών, δηλαδή με άλλα λόγια, η «πολιτισμένη» λειτουργία του. Έχοντας προηγμένο λογισμικό διαχείρισης, ζωηρεύει από τις 2.000 σ.α.λ. και κρατάει ψηλά την ισχύ έως και τις 4.000σ.α.λ., ενώ το νέο 6άρι κιβώτιο με την σωστή (σχετικά μακριά) κλιμάκωση, με προσόν τον ακριβή και γρήγορο λεβιέ που βοηθά τις επιδόσεις ούτως ώστε το Mokka 1.6 diesel να είναι όσο σβέλτο χρειάζεται.opel13

Στην περίπτωσή μας οδηγήσαμε και τις δυο εκδόσεις κιβωτίου, δηλαδή το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που συνοδεύει προσθιοκίνητες FWD και τετρακίνητες AWD εκδόσεις, αλλά και με το 6τάχυτο αυτόματο που μπαίνει μόνο στα FWD. Από τα δύο, σαφώς μας άρεσε το χειροκίνητο γιατί, το αυτόματο αργεί τόσο στο kickdown, όσο και στα ανεβάσματα στη χειροκίνητη λειτουργία, ενώ ο λεβιές όντας αρκετά πίσω σε αναγκάζει να ψάξεις να βρεις πάνω στη λαβή του το μπουτόν με το οποίο ανεβάζεις ή κατεβάζεις σχέση.opel10

Να θυμίσουμε ότι το Mokka προσφέρεται τόσο με κίνηση μόνο μπροστά, όσο και τετρακίνητο. Βασικά μέρη του συστήματος τετρακίνησης είναι τα διαφορικά εμπρός και πίσω, ο άξονας μετάδοσης, η μονάδα ελέγχου, ο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης και οι αισθητήρες που συντονίζουν όλα τα παραπάνω. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα μόνον όταν είναι απαραίτητο, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής από 100-0 (εμπρός/πίσω) μέχρι 50-50 σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Αν ο δρόμος είναι στεγνός, η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς για να διατηρείται η κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Σε συνέχεια και ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, έως και 50% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ για απότομες κατηφοριές υπάρχει το Hill Descent Control (HDC) που διατηρεί αυτόματα σταθερή ταχύτητα καθόδου χωρίς την ανάγκη να φρενάρει ο οδηγός. Εδώ, υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας καθόδου από 5 έως 20 km/h.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 10,3’’ και η τελική ανεβαίνει σχεδόν στα 190 χλμ/ώρα, παρά την τετρακίνηση. Οι τιμές αυτές δίνουν στο αμάξωμα των 1500 κιλών τη δυνατότητα να ταξιδεύει γρήγορα, προσπερνώντας εύκολα, ενώ την ίδια στιγμή η οικονομία καυσίμου που αναμφίβολα είχε ο προηγούμενος diesel κινητήρας, παραμένει έως και βελτιώθηκε καθώς η κατανάλωση σε μέση τιμή δεν ξεπέρασε τα 6λτ/100χλμ.

opel15

Τέλος, η ανάρτηση του Mokka αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ ειδικά για την πίσω ανάρτηση, η Opel εξέλιξε δύο ημιάκαμπτους άξονες για τις εκδόσεις 4WD και FWD αντίστοιχα, με σωληνωτή κεντρική αντιστρεπτική δοκό διατομής U, που τοποθετούνται μπροστά από τους πίσω τροχούς.

Πλην του κινητήρα, το Mokka δεν έχει αλλάξει σε τίποτα και όσον αφορά την οδική συμπεριφορά εκτελεί άψογα τις εντολές του οδηγού με μειωμένες κλίσεις στις στροφές (παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος). Το κομψό αμάξωμα πατάει στο δρόμο με τρόπο που σου επιτρέπει να απολαύσεις στο έπακρο τις ικανότητες του νέου κινητήρα και διανύει πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο στρίβοντας με ασφάλεια στις κλειστές καμπές, αν και το τιμόνι είναι υπερβολικά ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση.

Η θέση οδήγησης είναι σχεδόν άριστη, εκτός από τη μέτρια ορατότητα εμπρός διαγώνια, ενώ παντού βρίσκονται πρακτικές θήκες. Ο χώρος στο πίσω κάθισμα κρίνεται επαρκής, αλλά ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 356 λίτρων, είναι μάλλον μικρός για την περίσταση.

opel21

Η εργονομία χωρίς να είναι υπόδειγμα απλότητας (κυρίως λόγω των πολλών διακοπτών στην κονσόλα που χρειάζονται χρόνο εξοικείωσης) συνηθίζεται μετά από τις πρώτες ώρες που γίνονται περισσότερες, αναλογικά με το επίπεδο εξοπλισμού.

Στις εκτός ασφαλτόδρομου αναζητήσεις η αυτόματη τετρακίνηση λειτουργεί αποτελεσματικά, με την εμπλοκή της πρακτικά να μη γίνεται αντιληπτή παρά το ότι δίνει εντυπωσιακή πρόσφυση ακόμα και σε δρόμο που γλιστράει πολύ. Όμως εδώ γίνεται σαφές ότι, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο όχημα αλλά με μια μηχανή που σε βοηθά σε δύσκολες συνθήκες και σε κάνει «Καμελτροφίστα»  με το εξελιγμένου ESP και τα συστήματα ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC). Αυτό πάντως που βάζει φρένο στις εκτός δρόμου δραστηριότητες είναι, ο υπερβολικά χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας και τα ασφάλτινα λάστιχα.opel14

Στην πόλη, το Mokka δε θα κουράσει καθόλου οδηγό και επιβάτες, καθώς είναι όσο κόμπακτ χρειάζεται (μήκος 4,28μ.), με την ανάρτηση να απορροφά καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου και την ανταπόκριση στο πεντάλ του φρένου άμεση και αποτελεσματική ακόμα και σε κατάσταση πανικού.

Την ίδια στιγμή, οδηγός και επιβάτες είναι ικανοποιημένοι από τον εξοπλισμό του Mokka με  ESP , 6 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες , ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδίου, cruise control, κλιματισμό, προβολείς ομίχλη και ζάντες αλουμινίου.opel01

Στο δια ταύτα η ουσία είναι ότι, το Mokka με τον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κινητήρα diesel γίνεται πλέον μια πρόταση κορυφής στα κόμπακτ crossover. Με τιμή που ξεκινάει από περίπου 25.500 ευρώ (με απόσυρση) για την τετρακίνητη έκδοση, ή ακόμη λιγότερα για την δικήνητη, είναι μια σχετικά προσιτή πολύ καλή επιλογή για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει τα πάντα ή σχεδόν.

opel16

Υπέρ

  • Κινητήρας
  • Απουσία θορύβων/κραδασμών
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία τετρακίνησης
  • Εξοπλισμός
  • Αισθητική

Κατά

  • Ελαφρύ τιμόνι χωρίς αίσθηση
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας
  • Αργό αυτόματο κιβώτιο opel19

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1598κ.εκ.

Ισχύς: 136 ίπποι/3.500σ.α.λ.

Ροπή: 32,6χγρμ./2.000σ.α.λ.

Μετάδοση: Σε δυο ή τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό, ή 6άρι αυτόματο

Ανάρτηση: ΕμπρόςΓόνατα McPherson/ ΠίσωΠολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 215/5518

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι/ ΠίσωΔίσκοι

Διαστάσεις: Μήκος 4.278 χλστ/Πλάτος1.777χλστ/Ύψος1.658χλστ

Μέγιστο ύψος: 1.658χλστ

Μεταξόνιο: 2.555χλστ

Βάρος: 1.504 κιλά

Επιτάχυνση 0-100: 10,3’’

Τελική ταχύτητα: 187χλμ/ώρα

Κατανάλωση: 6λτ/100χλμ

Ρεζερβουάρ: 53λτ  opel02 opel05 opel06 opel07 opel08 opel09 opel12opel22 opel20 opel18

Νίκος Τσάδαρης