Αν πριν 25 χρόνια έλεγε κάποιος πως η Hyundai θα έφτιαχνε μοντέλα που θα πρωταγωνιστούσαν στην κατηγορία τους, θα γέλαγαν ακόμα και τα μπλόκια του Πειραιά, πάνω στα οποία κυλούσαν όλα τα νεοφερμένα κορεάτικα μοντέλα, μερικά των οποίων το μόνο πλεονέκτημα που διέθεταν, ήταν η χαμηλή τιμή κτήσης.

Να όμως που οι καιροί αλλάζουν και η δεύτερη γενιά του i20 είναι ο εκπρόσωπος της κορεάτικης φίρμας στη μεγαλύτερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, φιλοδοξώντας να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο. Φυσικά αυτό δεν ισχύει μόνο για το i20, καθώς από την εποχή του νέου i30 μέχρι και σήμερα, η Hyundai έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα σε όλους τους τομείς, αποτέλεσμα του οποίου είναι το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε εδώ, που έρχεται να καλύψει ένα κενό προερχόμενο από το προηγούμενο -«μπαγιάτικο» πλέον- i20.hund6

Το νέο i20 έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, αρχής γενομένης από το μήκος που φτάνει πλέον στα 4,035μ. Επίσης είναι φαρδύτερο κατά 24 χλστ και ελαφρώς χαμηλότερο (-16 χλστ.) ώστε να τονίζεται η αεροδυναμική του. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,57μ) εξασφαλίζει χώρους που προβληματίζουν ήδη έντονα τον ανταγωνισμό καθώς προσφέρουν κορυφαία ευρυχωρία για την κατηγορία, ενώ οι πόρτες ανοίγουν σε μεγαλύτερη γωνία από το προκάτοχο μοντέλο διευκολύνοντας σημαντικά την είσοδο/έξοδο. Έτσι στο πίσω κάθισμα τρεις ενήλικοι χωρούν να στριμώξουν το κεφάλι, τα γόνατά τους και τους αγκώνες τους. Ανάλογα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 326 λίτρα, που όμως διαθέτει σχετικά μικρό άνοιγμα. Το διπλό πάτωμα (από κάτω υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης) δημιουργεί πάντως ενιαίο επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.hund7

Η εικόνα πάντως στο εσωτερικό, αν και συντηρητική, δείχνει καλή ποιοτικά με υψηλού επιπέδου συναρμολόγηση και αψεγάδιαστη εργονομία, κάτι που αποδεικνύεται και από την άψογη θέση οδήγησης σε ένα αναπαυτικό -αν και στενό- κάθισμα. Την ευχάριστη και εργονομική καμπίνας συμπληρώνουν οι πολλές πρακτικές θήκες και η βάση στήριξης/φόρτισης για smartphone στο ταμπλό, που επί της ουσίας λειτουργεί σαν ένα σύστημα πολυμέσων.hund3

Κατασκευαστικό ατού του i20 η κατά 81% μεγαλύτερη ακαμψία του πλαισίου χάρη σε νέα υλικά αλλά και μεθόδους κατασκευής, ενώ η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονας πίσω και η ρύθμιση ισορροπεί μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας.

Δυνατό σημείο του πακέτου ο 3κύλινδρος τουρμποντίζελ κινητήρας, 1100 κ.εκ. με απόδοση 75 ίππων και ροπή 18,3 χγρμ., που σίγουρα δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά κινεί το βάρους 1185 κιλών αμάξωμα με σχετική αξιοπρέπεια και σχετικά χαμηλή κατανάλωση, αν ο οδηγός δεν είναι ανυπόμονος. Στα συν του κινητήρα επισημαίνουμε τους ανύπαρκτους κραδασμούς (κάποιοι προκύπτουν μόνο στο ρελαντί), ενώ το αποτελεσματικό φιλτράρισμα του θορύβου αποδεικνύει την καλή ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών. Όσον αφορά τις επιδόσεις τα 15,8’’ για τα 0-100 και τα 160 χλμ. τελικής ταχύτητας είναι ικανοποιητικές τιμές για τον όγκο και τη χωρητικότητα του i20, ενώ η σφιχτή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου μαζί με το ότι ο κινητήρας «τραβάει» καλά από τις μόλις 1400σ.α.λ., διευκολύνουν τις αλλαγές ρυθμού που επιλέγει ο οδηγός.

Πάντως, οι κοντές σχέσεις είναι ένας από τους λόγους που η μέση κατανάλωση δεν είναι όσο καλή θα μπορούσε (μέση δοκιμής 5,9 λίτρα/100χλμ.), από την άλλη όμως κάνουν το ήδη εύχρηστο i20 ακόμα πιο εύκολο για τον οδηγό του.

Από την άλλη με 97 gr CO2/km ο εν δυνάμει ιδιοκτήτης του απαλλάσσεται  από τα τέλη κυκλοφορίας και τους περιορισμούς του δακτυλίου.hund4

Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, ικανό να τα καταφέρει και σε μικρά ταξίδια, με κορυφαίους χώρους, αξιοσημείωτη ευκολία χρήσης, απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά, πολύ καλά φρένα και χαμηλή τιμή, χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται «λαχείο».

Η τελευταία αρχίζει από 13.2οο ευρώ (με προσφορά και απόσυρση) στην έκδοση GL Access και φτάνει τα 14.200 ευρώ για την έκδοση GLS Comfort.

Η τιμή αυτή γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, αν προστεθούν τα 5 χρόνια εγγύησης χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και άλλα 5 χρόνια δωρεάν ετήσιου τεχνικού ελέγχου και οδικής βοήθειας.hund9

Υπέρ

– Σύγχρονη σχεδίαση

– Ακαμψία πλαισίου

– Φινίρισμα

– Ηχομόνωση

– Χώροι επιβατών/αποσκευών

– Εργονομία

– Κυβισμός

– Φρένα

– Μικρό κόστος συντήρησης

– Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Κατά

– Αδύναμος κινητήρας

– Κραδασμοί (στο ρελαντί)

– Κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά i20

Κυβισμός: 1120 κ.εκ., turbo ντίζελ, common rail

Ισχύς: 75 ίπποι/4000σ.α.λ.

Ροπή: 18,3 χγρμ./1750σ.α.λ.

Κιβώτιο: 6άρι, χειροκίνητο

Τιμόνι: Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/απλοί δίσκοι πίσω

0-100: 15.8’’

Τελική ταχύτητα: 160χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα

Διαστάσεις: 3995x1710x1490 χλστ

Βάρος: 1.185 κιλά hund5hund8 hund1 hund2Νίκος Τσάδαρης