Στη διεθνών προδιαγραφών πίστα καρτ SFi Karting Circuit στα Σπάτα βρέθηκαν οι δημοσιογράφοι/εκλέκτορες μέλη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα», προκειμένου να πάρουν μια τελευταία γεύση από τους 11 φιναλίστ – τα μοντέλα που διεκδικούν φέτος τον μεγάλο τίτλο – αλλά και να ακούσουν τις παρεμβάσεις των εκπροσώπων των εισαγωγικών εταιριών, σε ένα ιδιαίτερο debate.
Ο νικητής, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα, θα αναδειχθεί σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Δεκεμβρίου. Τα 11 αυτοκίνητα της τελικής λίστας – μετά από ισοψηφία στην 10η θέση – επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 50 εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Τα μοντέλα, με αλφαβητική σειρά, είναι τα εξής: BYD Atto 2, Chery Tiggo 4, Citroen C3 (& ё-C3), Dacia Bigster, Fiat Grande Panda (& EV), Geely EX5, Hyundai Inster, KIA EV3, MG ZS Max Hybrid+, Renault 5 E-Tech Electric, Skoda Elroq.
Σημειώνεται ότι στην τελική ενδεκάδα – όπου εκπροσωπούνται όλοι οι τύποι συστημάτων κίνησης – η παρουσία της ηλεκτροκίνησης είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Έξι μοντέλα διατίθενται αποκλειστικά ως ηλεκτρικά (BYD Atto 2, Geely EX5, Hyundai Inster, KIA EV3, Renault 5 E-Tech Electric, Skoda Elroq), δύο είναι πλήρως υβριδικά (Chery Tiggo 4, MG ZS Max Hybrid+), δύο προσφέρονται σε βενζίνη, υβριδικό και ηλεκτρικό σύνολο (Citroen C3, Fiat Grande Panda), ενώ το Dacia Bigster διαθέτει mild hybrid, full hybrid και έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG.

Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός, με κατοχυρωμένη νομική μορφή (Σύλλογος Δημοσιογράφων για την Ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα). Κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα. Ξεκίνησε το 2006 με την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007» και έκτοτε έχει σταθερή παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα, προάγοντας την αυτοκίνηση μέσα από την ανάδειξη οχημάτων που συνδυάζουν κατασκευαστική ποιότητα, ασφάλεια, βιωσιμότητα και αξιοπιστία, στοιχεία απαραίτητα για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες οδηγούς.

Η κριτική επιτροπή αποτελείται από 27 επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, οι οποίοι διαθέτουν από 100 βαθμούς για να τους απονείμουν στα 10 υποψήφια μοντέλα (φέτος 11 λόγω ισοψηφίας), με μέγιστη βαθμολογία το 20 και ελάχιστη το 5. Η ψηφοφορία είναι φανερή και κάθε μέλος οφείλει στη συνέχεια να δημοσιοποιήσει το σκεπτικό της επιλογής του. Νικητής αναδεικνύεται το μοντέλο που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη συνολική βαθμολογία.