Η καριέρα του Daniel Schwartz λογίζεται ανεπανάληπτη: στα 29 έγινε από διευθυντής στην επενδυτική εταιρία 3G Capital οικονομικός διευθυντής στα Burger King, λίγο αργότερα γενικός διευθυντής της αλυσίδας fast-food και μέχρι τα 32 του θα ήταν ο νέος διευθύνων σύμβουλος όλου του κολοσσού που ελέγχει τα Burger King (όμιλος Restaurant Brands International)!

Το αφεντικό σήμερα τριών μεγάλων αλυσίδων (Burger King, Tim Hortons και Popeyes) έμαθε πολλά και διάφορα στη σύντομη αλλά απίστευτη καριέρα του και είναι εδώ για να μοιραστεί μαζί μας το πιο πολύτιμο μάθημα σε επίπεδο διοίκησης επιχειρήσεων: «Το μεγαλύτερο μάθημα είναι να συνειδητοποιείς πάντα πως αν κάτι δεν δουλεύει, τότε είτε έχεις τον λάθος ιδιοκτήτη, είτε τον λάθος άνθρωπο υπεύθυνο είτε τη λάθος στρατηγική και πρέπει να είσαι αρκετά σίγουρος ποιο από τα τρία είναι».

Όταν αγόρασε η 3G τα Burger King το 2010, η αλυσίδα ήταν κατά πολύ πίσω από τον μεγάλο της ανταγωνιστή, τα McDonald’s. Αναλυτές της αγοράς ισχυρίζονταν στο πρακτορείο Reuters ότι τα Burger King παρουσίαζαν μειωμένη ζήτηση ακόμα και στους φανατικούς πελάτες τους.

Η 3G τοποθέτησε υπεύθυνο της αλυσίδας τον νεαρότατο Schwartz, ο οποίος μεταμόρφωσε τα πάντα, από το μενού μέχρι και την εμφάνιση των καταστημάτων. Αυτά ήταν αποτέλεσμα καλής στρατηγικής και ιδιοκτησίας, λέει ο Schwartz, ο οποίος επιμένει ωστόσο πως το πιο κοινό πρόβλημα είναι η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων στις κατάλληλες θέσεις.

Αυτό είναι το δικό του ταλέντο, εξομολογείται, ότι μπορεί να εντοπίζει τα ταλέντα και να τα τοποθετεί σε θέσεις που θα διαπρέψουν: «Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι εύκολο. Οι υπάλληλοι είναι άνθρωποι, όχι αριθμοί σε ένα φύλλο. Και, ακόμα χειρότερα, μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο να εγκαταλείψεις ακόμα και ένα αποτυχημένο πλάνο για ένα καινούριο όταν οι άνθρωποι έχουν επενδύσει προσωπικά πάνω του»…