Σας έχει τύχει ποτέ να παραγγείλετε φαγητό από εστιατόριο και να φάτε τόσο άσχημα, που να γράφετε αμέσως κακή κριτική; Αυτό έκανε μια γυναίκα που πήρε ντελίβερι από εστιατόριο της περιοχής της, αλλά η κατάληξη της ιστορίας δεν ήταν αυτή που φανταζόταν.

Η γυναίκα που ονομάζεται ως Alice, αναφέρει πως μια μέρα, παρήγγειλε φαγητό σε πακέτο από την περιοχή της και το φαγητό ήταν τόσο αηδιαστικό που δεν μπόρεσε κανείς να το φάει. «Ήταν όλα λιπαρά, άτονα και, το χειρότερο απ’ όλα, το κοτόπουλο έμοιαζε σαν να μπορούσε ακόμη και να είναι ξεφλουδισμένο, οπότε φοβήθηκα πολύ να το φάω. Επικοινώνησα με το εστιατόριο για να ζητήσω επιστροφή χρημάτων και αρνήθηκαν, οπότε τους έδωσα μια κριτική ενός αστεριού στο διαδίκτυο», ανέφερε η γυναίκα.

«Τώρα, απειλούν να με μηνύσουν για δυσφήμιση. Πρέπει να φοβηθώ ή απλά προσπαθούν να με εκφοβίσουν;» αναρωτήθηκε, με τους ειδικούς να της δίνουν την απάντηση για το πώς να κινηθεί.

Σύμφωνα με το nypost.com, η γυναίκα δεν έχει να φοβάται τίποτα, καθώς προστατεύεται από τον νόμο που αφορά τη συκοφαντική δυσφήμιση. Παρακάτω, της παρέθεσαν τον νόμο, ώστε να είναι καλυμμένη σε περίπτωση που το εστιατόριο συνεχίσει να την απειλεί.

Συκοφαντική δυσφήμιση

Συκοφαντική δυσφήμιση σημαίνει να προκαλείται βλάβη στη φήμη ενός ατόμου ή μιας επιχείρησης με τη δημοσίευση υλικού γι’ αυτό, που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται γι’ αυτό. Η «δημοσίευση» είναι ένας ευρύς όρος και περιλαμβάνει την ομιλία, τη συγγραφή, το blogging, τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και μια κριτική στο Google.

Εάν η κριτική που δημοσιεύεται βλάπτει τη φήμη του εστιατορίου, κάνει τους πελάτες ή τους δυνητικούς πελάτες του να μην θέλουν να αγοράσουν φαγητό από εκεί. Αν οι πληροφορίες είναι ψευδείς, τότε μπορεί να τους δυσφημίζετε και να κινδυνεύετε με μήνυση.

Εάν, ωστόσο, η κριτική σας είναι αληθινή, τότε θα έχετε υπεράσπιση έναντι οποιασδήποτε αξίωσης του εστιατορίου εναντίον σας για δυσφήμιση.

Μπορεί επίσης να είστε σε θέση να υποστηρίξετε ότι δεν ήταν δυσφήμιση, εάν η κριτική:

  • παρουσιάστηκε ως γνώμη σας και όχι ως δήλωση γεγονότων
  • ήταν θέμα δημοσίου συμφέροντος (για να αποφευχθεί η πιθανή τροφική δηλητηρίαση άλλων)
  • δεν έγινε με κακή πρόθεση, αλλά βασιζόταν απλώς στην ειλικρινή σας γνώμη
  • έχετε αποδεικτικά στοιχεία. Τυχόν φωτογραφίες ή βίντεο που τραβήξατε από το φαγητό θα είναι χρήσιμα, καθώς και μια απόδειξη ή ένα δελτίο της παραγγελίας σας
  • ήταν τόσο ασήμαντη ώστε να είναι απίθανο να προκληθεί ζημία στη φήμη του εστιατορίου