Αυξημένες κατά 10% εμφανίζονται οι προκρατήσεις προς την χώρα μας από την Βρετανική αγορά για το 2014 σε σχέση με το 2013, από ένα πρώτο δείγμα 200.000 προκρατήσεων που αποτελούν περίπου το 10% του αναμενόμενου συνόλου επισκεπτών από την χώρα αυτή.

Τα στοιχεία αυτά ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Ανδρέας Ανδρεάδης, με την ευκαιρία της έκθεσης τουρισμού World Travel Market που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο. Όπως τόνισε ο κ. Ανδρεάδης σε σχέση μάλιστα με τους κύριους ανταγωνιστές μας, την Ισπανία και την Τουρκία, όπου οι προκρατήσεις είναι στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, φαίνεται ότι κερδίζουμε μερίδιο αγοράς, ενώ και η Αίγυπτος παρουσιάζει σοβαρή υποχώρηση. «Αυτά αποτελούν μία πρώτη θετική ένδειξη συνέχισης της φετινής δυναμικής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».

Η άλλη θετική ένδειξη, που ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είναι ότι έχουν προγραμματισθεί, για δεύτερη συνεχή χρονιά, επιπλέον 1.000.000 νέες αεροπορικές θέσεις προς την χώρα μας. «Εάν η πορεία της Βρετανικής αγοράς εμφανισθεί και στις άλλες χώρες, όπου ακόμη δεν ξεκίνησαν ουσιαστικά οι προκρατήσεις, προδιαγράφεται ως εφικτή η επίτευξη του στόχου για το 2014 των 18 εκατ. αφίξεων και των 13 δισ. ευρώ σε άμεσα έσοδα, μαζί με την κρουαζιέρα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η χώρα να συνεχίσει να εκπέμπει εικόνα σταθερότητας, αποφασιστικότητας και προσήλωσης στην υλοποίηση των βασικών της στόχων, πράγμα για το οποίο είμαστε όλοι υπεύθυνοι».

Η έκθεση WTM

H Ελλάδα συμμετέχει στην έκθεση του Λονδίνου, με μεγάλο περίπτερο, το οποίο εγκαινίασε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη. Στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η υπουργός σημείωσε τα θετικά μηνύματα που έρχονται για τον τουρισμό στη χώρα μας φέτος αλλά και για την επόμενη χρονιά. Όπως χαρακτηριστικά είπε, μπορούμε να περιμένουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, μέσω της ανάδειξης περισσότερων πτυχών του τουριστικού μας προϊόντος και επεκτείνοντας την τουριστική περίοδο όσο το δυνατόν περισσότερο.

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε και στη «Μυστική Ελλάδα» («Secret Greece») και όπως τόνισε η κυρία Κεφαλογιάννη το υπουργείο και ο ΕΟΤ θα επικεντρωθούν στην προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ελληνικής γαστρονομίας, της ελληνικής υπαίθρου, της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και των ελκυστικών ελληνικών πόλεων. Επίσης επισήμανε τις σημαντικές πρωτοβουλίες της Περιφέρειας Αττικής για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις δράσεις ανάπτυξης του ιστότοπου Athens Live, στη διοργάνωση σειράς ταξιδιών εξοικείωσης για τους παράγοντες του τουρισμού, καθώς και σε νέες εφαρμογές για μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η κ. Κεφαλογιάννη στην World Travel Market είχε συναντήσεις με κορυφαίους παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς και εκπροσώπους ΜΜΕ όπου εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι το 2014 θα είναι μια χρονιά ακόμη μεγαλύτερης ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό. Στις συζητήσεις της έκανε έναν απολογισμό της φετινής χρονιάς, τονίζοντας ότι η Ελλάδα παρά τις αντίξοες συνθήκες κατάφερε το μεγάλο άλμα και κέρδισε το στοίχημα στον Τουρισμό.

Στη συνέχεια ανέλυσε το σχέδιο της για το 2014, δίνοντας έμφαση στα νέα τουριστικά προϊόντα που ανεβάζουν υψηλά τον πήχη, όσον αφορά τον ποιοτικό τουρισμό. Ειδικότερα τόνισε τις προσπάθειες που είναι σε εξέλιξη για ανάπτυξη των ειδικών θεματικών μορφών τουρισμού, όπως είναι ο ιαματικός, θρησκευτικός, αθλητικός γαστρονομικός τουρισμός.