Η αναβίωση του υπερηχητικού ονείρου που πέθανε με τη συνταξιοδότηση του Concorde πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, ενώ μοιάζει με σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας, είναι πέρα για πέρα αληθινή και απώτερος σκοπός της Boom Supersonic.

Το βρετανικό-γαλλικό αεροπλάνο Concorde, ένα από τα δύο υπερηχητικά αεροσκάφη που είχε λειτουργήσει εμπορικά, πέταξε από το 1969 έως το 2003 και ήταν τρελά δαπανηρό και καταστροφικό για το περιβάλλον. Αλλά σήμερα μια νέα ομάδα startup επιχειρήσεων εργάζονται σε υπερηχητικά έργα, προσπαθώντας να αναβιώσουν το μεγαλείο του αεροσκάφους, εκμεταλλευόμενοι το μειωμένο χρόνο πτήσεων, χωρίς, ωστόσο, το «πακέτο» του υπέρογκου κόστους και της μεγάλης περιβαλλοντικής μόλυνσης.

Boom Supersonic: Ποια είναι η startup που σχεδιάζει υπερηχητικές πτήσεις για οποιοδήποτε σημείο του κόσμου σε 4 ώρες με μόλις 100 δολάρια

Όπως αναφέρει στο CNN Travel, o ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Blake Scholl, το αεροσκάφος Overture είναι σχεδιασμένο για να φιλοξενεί από 65 έως 88 άτομα και θα επικεντρωθεί σε πάνω από 500 κυρίως υπερωκεάνιες διαδρομές που θα επωφεληθούν από τις ταχύτητες Mach-2.2 του αεροσκάφους -υπολογίζεται περισσότερο από δύο φορές πιο γρήγορα από τα σημερινά υποηχητικά εμπορικά αεροσκάφη.

Για παράδειγμα, ένα ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο θα διαρκεί μόλις τρεις ώρες και 15 λεπτά, ενώ η πτήση από Λος Άντζελες για Σίδνεϊ θα μειωθεί σε οκτώμισι ώρες. Το σπάσιμο του χρονικού εμποδίου μπορεί να αλλάξει τη ζωή, λέει ο Scholl. «Αλλάζει το πού μπορούμε να κάνουμε διακοπές, αλλάζει το πού μπορούμε να δημιουργήσουμε την επιχείρησή μας».

Το τρέχον χρονοδιάγραμμα της Boom Supersonic είναι να πετάξει το πρωτότυπο αεροσκάφος XB1 κλίμακας 1:3 περίπου στις αρχές του 2022, να ανοίξει έδαφος σε ένα νέο αμερικανικό εργοστάσιο, επίσης, το 2022 και στη συνέχεια να αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο αεροπλάνο Overture το 2023, με απώτερο σκοπό την πραγματοποίηση επιβατικών πτήσεων το 2029.

Σύμφωνα με τον Scholl, επίσης, η προσβασιμότητα στα συγκεκριμένα αεροπλάνα ενός μεγάλου αριθμού ταξιδιωτών αποτελεί το κλειδί. Σε αντίθεση με το Concorde, το οποίο τη δεκαετία του ’90 χρέωνε περίπου 12.000 δολάρια για ένα ταξίδι με επιστροφή -σαν να λέμε σήμερα 20.000 δολάρια- η εταιρεία στοχεύει στο να πραγματοποιεί ταξίδια για οπουδήποτε στον κόσμο διάρκειας τεσσάρων ωρών, με μια τιμή εισιτηρίου στα μόλις 100 δολάρια!

Αξίζει να αναφερθεί ότι το ενδιαφέρον για το έργο της Boom ήταν αρκετά υψηλό. Πριν από μερικές εβδομάδες, ο Scholl απευθύνθηκε στην Υποεπιτροπή Αεροπορίας της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ και τον Απρίλιο η American Express Ventures ήταν ο τελευταίος επενδυτής υψηλού προφίλ που άνοιξε το «πορτοφόλι» της για να χορηγήσει το έργο της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το CNN Travel η Boom έχει επί του παρόντος 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε προπαραγγελίες αεροσκαφών Overture.

Τέλος, ο πιο καυτός ανταγωνιστής της Boom στον υπερηχητικό αγώνα είναι η Aerion με έδρα τη Φλόριντα, η οποία τον Μάρτιο του 2021 παρουσίασε τα σχέδιά της για ένα εμπορικό αεροσκάφος Mach 4+ που ονομάζεται Aerion AS3, το οποίο θα μπορούσε να μεταφέρει 50 επιβάτες.