Η σύγκληση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής προγραμματίζεται για την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να συζητηθούν εκεί σε πρώτη φάση τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και κυρίως να αποσαφηνιστούν τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν από ‘δω και πέρα προκειμένου να κινούνται με ασφάλεια τα τρένα στη χώρα. Ενημέρωση στα μέλη της Επιτροπής αναμένεται να πραγματοποιήσει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης που θα αναλύσει και το πλάνο που καταρτίζεται ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια.

Λίστα με ονόματα

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΜέΡΑ25 μέσω της αντιπροέδρου του Κοινοβουλίου Σοφίας Σακοράφα και ακολούθως ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία μέσω του τέως Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση και του βουλευτή Γιώργου Κατρούγκαλου ζήτησαν στη Διάσκεψη των Προέδρων χθες, να εισαχθεί προς συζήτηση το θέμα του δυστυχήματος στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Μάλιστα ο κ. Κατρούγκαλος είχε έτοιμο και κατάλογο με τα πρόσωπα που θα πρέπει να κληθούν ώστε να καταθέσουν όλα όσα γνωρίζουν για το τί συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και τί θα πρέπει να γίνει από ‘δω και πέρα. Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας αναμένεται να προβεί στις αναγκαίες διαβουλεύσεις με τα κόμματα προκειμένου να υπάρξει συμφωνία αναφορικά με τη διεξαγωγή και μιας τέτοιας συνεδρίασης. Άλλωστε όλοι συμφωνούν πως ένα τόσο μεγάλο θέμα δεν μπορεί παρά να απασχολήσει και το Κοινοβούλιο.

Τέλος, όπως έχουμε ήδη γράψει, αναμένεται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας να καταθέσει αίτημα ζητώντας τη διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων, για τα αίτια της τραγωδίας. Μεταξύ άλλων ο κ. Τσίπρας αναμένεται να ζητήσει από τον πρωθυπουργό να απαντήσει γιατί σταμάτησε η λειτουργία του κέντρου τηλεδιοίκησης του κομβικού σταθμού της Λάρισας αλλά και του δευτεροβάθμιου κέντρου ελέγχου στην Αθήνα επί των ημερών του τέως υπουργού Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, γιατί άλλαξε τη σύμβαση του 2021 – κατά το έτος 2022 – η οποία δέσμευε την ιδιωτική εταιρεία σε επενδύσεις 700 εκατομμυρίων ευρώ και αντιστοίχως το ελληνικό Δημόσιο να υλοποιήσει τα συστήματα ασφαλείας αλλά και γιατί απάλλαξε την εταιρεία από περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και ταυτόχρονα και το ελληνικό κράτος από την υποχρέωση να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας. Από τη Νέα Δημοκρατία αναμένεται να «σηκώσουν το γάντι», ώστε να γίνει μια ευρεία συζήτηση στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής, για τις διαχρονικές ευθύνες στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας Α.Ε.