Ο Γρηγόρης Δημητριάδης έχει μήνες που έχει φύγει από το Μέγαρο Μαξίμου λόγω της υπόθεσης των υποκλοπών και δεν είναι όμως λίγοι που επισημαίνουν ότι η απουσία του είναι εμφανής καθώς ήταν ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές και αυτός που έλυνε πολλά θέματα. Η άποψη αυτή εκφράζεται από πολλές πλευρές και το ενδιαφέρον για τα μελλούμενα είναι η στάση και υπουργών και βουλευτών που αρχίζουν πλέον και το λένε φωναχτά, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης που εξέφρασε την άποψη ότι δεν έπρεπε να…ξηλωθεί από το Μαξίμου, αλλά και ο Μπάμπης Παπαδημητρίου που αναγνώρισε πως υπάρχει πρόβλημα με την απουσία του Δημητριάδη, πρώην διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου και ανιψιού του Κυριάκου Μητσοτάκη,  καθώς έλυνε πολλά προβλήματα.

Για να ξέρετε όμως τα της ανθρωπογεωγραφίας του Μεγάρου Μαξίμου, κομβικό ρόλο σιγά-σιγά αποκτά ο Σταύρος Παπασταύρου, άλλοτε στενός συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά, ένα πρόσωπο που είχε κομβικό ρόλο στην πορεία υλοποίησης του μνημονίου. Ο Παπασταύρου θεωρείται πολυεργαλείο και το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς κατέρρευσαν οι εναντίον του κατηγορίες, τον οδήγησε και πάλι στο Μαξίμου, αυτή τη φορά στο πλευρό ενός άλλου Πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον οποίο και συνδέονται φιλικά από την εποχή του Κολλεγίου Αθηνών. Για την ιστορία Παπασταύρου και Δημητριάδης έχουν άριστη σχέση και κοινές απόψεις σε ορισμένα θέματα.

Η ιστορία του «χάου του»

Μεγάλη συζήτηση έχει προκαλέσει τα ιντερνετικά σποτάκια του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με τον τίτλο «χάου του». Ψάξαμε λοιπόν και ρωτήσαμε για να μάθουμε τι ακριβώς έχει γίνει με τα συγκεκριμένα σποτ, πως στήθηκαν, ποια ήταν η έμπνευσή τους και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που νομίζω αξίζουν για να πληροφορηθείτε. Τι μάθαμε λοιπόν;

Ξεκινώντας στις 30 Δεκεμβρίου με την υπόσχεση «να τα πούμε, για μια καλύτερη χρονιά» και, κυρίως, για μια δικαιότερη χρονιά, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δημοσιοποίησε μέσω social media μια σειρά από βίντεο. Αρχικά, τέσσερις ερωτήσεις, όχι του κόμματος, αλλά των νέων, και την απάντηση του «μπρό…εδρου» Αλέξη Τσίπρα. Θέματα που απασχολούν τη νέα γενιά, την Gen Z, με το δικό της τρόπο και τη δική της γλώσσα. Γιατί έγινε αυτό;

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επέλεξε να ξεκινήσει από αυτή τη γενιά, όπου σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις έχει υπεροχή και γιατί θεωρεί πολύ κρίσιμο αυτή η γενιά να βρεθεί μαζικά και στην κάλπη, αλλά και γιατί ήθελε μια θεαματική έναρξη για τις καμπάνιες που έχουν προγραμματίσει. Και ήταν όντως ενδιαφέρουσα (θεαματική για τους συνεργάτες του Αλ. Τσίπρα). Και από την απήχηση στις digital πλατφόρμες και από το γεγονός ότι αιφνιδίασε τους πολιτικούς αντιπάλους. Έλαβε δε τα θετικά σχόλια επαγγελματιών της επικοινωνίας και της διαφήμισης ενός ευρύτερου φάσματος. Κυρίως όμως γιατί το θέμα συζήτησης στη γενιά που αφορά.

Εδώ και αρκετό καιρό ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έβαλε σε διάταξη εκλογών το κόμμα και τους συνεργάτες του. Έχει ζητήσει ολοκληρωμένες προτάσεις για καμπάνιες πριν την προκήρυξη των εκλογών και κατά την προεκλογική περίοδο. Το περιεχόμενο, τις στοχεύσεις, την σπονδύλωση, τους τρόπους μέτρησης της απήχησης και του αποτελέσματος. Και έτσι έχει προκύψει η συνέργεια των στενών συνεργατών με ανθρώπους από την αγορά που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο, αλλά και τον διαφορετικό τρόπο απεύθυνσης. «Δικαιοσύνη Παντού» με διαφορετική απόδοση για διαφορετικά κοινά. Επαναπαρουσίαση του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα με αυθεντικό τρόπο μακριά από τις στρεβλώσεις και τα fake news.

Ο πρωταγωνιστής σπουδαστής σχολής θεάτρου

Ο πρωταγωνιστής (σπουδαστής σε σχολή θεάτρου, ΔΕ σύμφωνα με την κυβέρνηση) πολύ θα ήθελε να χαιρετήσει τους γονείς του, να να βρει το διαμέρισμα των ονείρων του, ή έστω κάτι κοντινό και να την κάνει από το παιδικό του δωμάτιο. Όμως, η αδικία του μισθού του, παρά το πτυχίο ή τα προσόντα που έχει αποκτήσει, δεν του επιτρέπει αυτό που του αξίζει. Ο πρωταγωνιστής λοιπόν του σποτ,  παρά το «δομημένο βιογραφικό» του, τρώει πόρτα. Η κρεμασμένη σημαία του pride στον τοίχο του δωματίου δε συμβολίζει μόνο ένα δίκαιο αίτημα, είναι η πραγματικότητα των νέων του 2023. Για να επιστρέψει όμως η δικαιοσύνη στη χώρα χρειάζεται να βάλουν το χέρι τους οι νέοι και οι νέες. Ο «μπρό…εδρος» Αλέξης Τσίπρας ξέρει πώς: «Όταν έρθει η ώρα, πας να ψηφίσεις».

Το «Χάου Του» όμως δεν τελείωσε, δεν τελείωσε δηλαδή η απεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στην Gen Z δεν τελείωσε. Έχει και συνέχειες με τον πρωταγωνιστή σε νέους ρόλους και νέες περιπέτειες με τον «μπρό…εδρο» μέχρι τις εκλογές. Η επόμενη καμπάνια που βρίσκεται ήδη στις digital καμπάνιες αποτελείται από πρόσωπα με αξιοπρέπεια, πρόσωπα καθαρά με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί κάθε Έλληνας και κάθε Ελληνίδα που ζει τίμια και έχει την προσδοκία η Πολιτεία να λειτουργεί με δικαιοσύνη. Οι προγραμματικές εξαγγελίες παρουσιάζονται με τρόπο προσιτό και είναι εκείνες που απαντούν στις πιο επείγουσες και τις πιο σπουδαίες ανάγκες. Επιλέχθηκαν, δηλαδή, τα σημεία του προγράμματος που βγάζουν τους πολίτες από τα πιο άμεσα αδιέξοδά τους. Ο αποχρωματισμός της εικόνας αισθητικά λειτουργεί ως μια υπενθύμιση της ζωής που ξεθωριάζει υπό το βάρος των απογοητεύσεων, σε αντίθεση με τα έντονα χρώματα που υιοθετούνται για το κλείσιμο των βίντεο και την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ο οποίος επαναφέρει την δικαιοσύνη.

Σε κίνδυνο οι περιοδείες Ανδρουλάκη;

Το ατύχημα που είχε πριν μήνες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης παίζοντας μπάσκετ, τον ταλαιπωρεί ακόμα και αισθάνεται κατά καιρούς έντονες ενοχλήσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ορισμένες φορές να αναβληθούν περιοδείες του. Ο ίδιος όμως δεν ήθελε πολυήμερη αποχή από τις κομματικές δραστηριότητες και ως εκ τούτου πίεσε αρκετά το πόδι του με αποτέλεσμα να μην γίνει σωστή αποθεραπεία. Προ λίγων εβδομάδων πάλι είχε ενοχλήσεις και έπρεπε οπωσδήποτε να τον εξετάσει ειδικός ιατρός, όπως και έγινε. Ο Ν. Ανδρουλάκης όμως επέλεξε εκτός από τους άριστους γιατρούς στην Ελλάδα να επισκεφθεί και τη Γερμανία για μια πιο εξειδικευμένη απάντηση για το πόδι του, όπως και έγινε τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Μάλιστα, το πρόβλημα στο πόδι του ενδέχεται να του δημιουργήσει πρόβλημα στις προεκλογικές περιοδείες και γι’ αυτό υπάρχει αγωνία πως θα το αντιμετωπίσει.

Ο ίδιος πάντως επέδειξε κομματικά και πολιτικά αντανακλαστικά, απαντώντας στον Αλέξη Τσίπρα που από την Πάτρα το βράδυ της Παρασκευής παρέπεμψε αρκετές φορές και στον Ανδρέα Παπανδρέου, με εμφανή στόχο τους πασοκογενείς ψηφοφόρους. Η οργή του Ν. Ανδρουλάκη ήταν έντονη που επιτέθηκε με δριμύτητα στον Αλ. Τσίπρα επισυνάπτοντάς του μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία του που είναι αγκαλιά με τον Πάνο Καμμένο μετά την εκλογική νίκη του 2015, θυμίζοντας ουσιαστικά την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Και αυτή η κίνηση πυροδότησε νέα ένταση στις σχέσεις των δυο κομμάτων με ότι αυτό σημαίνει για τα μελλούμενα, λίγα εικοσιτετράωρα μετά τις δημόσιες αντεγκλήσεις στην σκιά των δηλώσεων από την πλευρά ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. περί «εκβιαζόμενου» Ν. Ανδρουλάκη.