Στην αντεπίθεση κατά του Νίκου Παππά με αφορμή τη δήλωσή του για τον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου πέρασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι «το πολιτικό θράσος και η αμετροέπειά του ξεπέρασε κάθε όριο».

Ειδικότερα, σε ανάρτησή του στο Twitter, ο κ. Καραμανλής σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Το πολιτικό θράσος και η αμετροέπεια του κ. Παππά ξεπέρασε κάθε όριο. Ο Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος παραπέμπεται στο Ειδικό Δικαστήριο για την “υπόθεση Καλογρίτσα” κουνάει το δάκτυλο στη Κυβέρνηση της ΝΔ».

«Ποιος; Αυτός που ηχογράφησαν να λέει “είναι πολλά τα λεφτά” για συνάδελφό του Υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ» συνέχισε στην ανάρτησή του ο κ. Καραμανλής. «Ας προσέξει ο κ. Παππάς. Όπως πάει θα περάσει πιο πολλές ώρες στα έδρανα των Δικαστηρίων παρά σ’ αυτά της Βουλής».

«Η αλήθεια και τα έργα μιλάνε όμως από μόνα τους. Ένα έργο – εκκρεμότητα του παρελθόντος βρήκε λύση και δρομολογήθηκε. Αυτό είναι το ζητούμενο. ΟΧΙ τα υπαρξιακά του ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Η δήλωση Παππά που προκάλεσε την αντίδραση Καραμανλή

Για «ψέματα και σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων» κατηγόρησε χθες, Τετάρτη (15/12) τον πρωθυπουργό ο τομέαρχης Μεταφορών και υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τις ανακοινώσεις του για την οδό Πατρών – Πύργου.

Σύμφωνα με τον κ. Παππά, «η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμφώνησε να δώσει το έργο με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών με «καπέλο» 114 εκατ. ευρώ, που θα πληρώνουν οι πολίτες μέσω διοδίων σε όλη την παραχώρηση, δίνοντας για τρία χρόνια το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου. Το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα αυξήθηκε από τα 225 εκατ. ευρώ, όπως είχε προκύψει από τις ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά 75 εκατ. Ευρώ».

Αναλυτικά η δήλωσή του:

Οι ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη για την Πατρών – Πύργου, ένα έργο που ο ίδιος σταμάτησε το 2019 με στόχο να το δώσει σε συγκεκριμένο ανάδοχο, βρίθουν ψεμάτων και… σπατάλης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά:

  • Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμφώνησε να δώσει το έργο με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών με «καπέλο» 114 εκατ. ευρώ, που θα πληρώνουν οι πολίτες μέσω διοδίων σε όλη την παραχώρηση, δίνοντας για τρία χρόνια το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.
  • Το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα αυξήθηκε από τα 225 εκατ. ευρώ, όπως είχε προκύψει από τις ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά 75 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουν και οι πολίτες της Αχαΐας και του Πύργου:

  • Η Ν.Δ., αφού το 2013 έβγαλε το τμήμα Πατρών – Πύργου από την Ολυμπία Οδό και παρέδωσε στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. «βαλτωμένη» την Κορίνθου – Πατρών για πάνω από πέντε χρόνια, όχι μόνο δεν είχε εγκεκριμένη χρηματοδότηση για την Πατρών – Πύργου, αλλά δεν είχε καν καταθέσει προς έγκριση στην Ε.Ε. φάκελο μεγάλου έργου.
  • Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά, ένα μήνα πριν τις εκλογές, προκήρυξε διαγωνισμό για το τμήμα Πατρών – Πύργου, χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση, περιέλαβε πλαστές ποσότητες υλικών και εργασιών και ελλιπέστατες μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους ίδιους εργολάβους της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού με στόχο την προνομιακή συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία. Τα ανωτέρω αποδείχθηκαν όταν με την επικαιροποίηση των μελετών προέκυψαν ενδεικτικά ότι οι ποσότητες των αδρανών υλικών ήταν κατά δύο φορές μεγαλύτερες από αυτές που περιγραφόταν στον διαγωνισμό της Ν.Δ.

Η Πατρών – Πύργου θα ολοκληρώνονταν σε έναν χρόνο από σήμερα.

Ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζοντας το «καπέλο» των 114 εκατ. ευρώ που θα πληρώσουν οι πολίτες και των πρόσθετων 75 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του έργου, ψεύδεται όταν λέει ότι το πρόσθετο κόστος των 75 εκατ. προέρχεται από καθυστέρηση και όχι από την απευθείας ανάθεση, που προτιμήθηκε αντί των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Επίσης, πριν από λίγους μήνες κατήργησε την Υπουργική Απόφαση του 2014 με νόμο ενώ είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, προκειμένου να προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση.

Δυστυχώς, η προτεραιοποίηση των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή ήταν άλλη.

Δεν περιελάμβανε τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα και την ενίσχυση των τοπικών οικονομιών.

Βασική τους μέριμνα αποτέλεσε, όπως σε όλα τα μεγάλα έργα, η εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Τα ψέματα που έλεγε ο κ. Μητσοτάκης πριν τις εκλογές και όσα αναφέρει σήμερα καταρρέουν.

Οι πολίτες θα περιμένουν για χρόνια την ολοκλήρωση του έργου, πληρώνοντας «καπέλα» και διόδια εκατομμυρίων ευρώ για τρία χρόνια περισσότερα.

Καλούμε, τέλος, τον κ. Μητσοτάκη να καταθέσει όλη την εν κρυπτώ αλληλογραφία και τα έγγραφα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της Ε.Ε., που εδώ και δύο χρόνια ζητάμε στη Βουλή, αλλά η κυβέρνηση δεν καταθέτει, απαξιώνοντας το κοινοβούλιο και τη δημοκρατία».

Ανταπάντηση Παππά σε Καραμανλή: Η ώρα της λογοδοσίας έρχεται

«Η ώρα της λογοδοσίας για τις απευθείας αναθέσεις και τη σπατάλη του δημοσίου χρήματος έρχεται. Για την απευθείας ανάθεση και το “καπέλο” εκατομμυρίων ευρώ στην Πατρών-Πύργου, τις απανωτές αποζημιώσεις στον ανάδοχο στο μετρό Θεσσαλονίκης, το πάρτι με τα λεωφορεία-‘σαπάκια’, τα γάντια από το επιπλάδικο στις Σέρρες, κ.ά.», υπογράμμισε ο κ. Παππάς σε απάντηση του προς τον κ. Καραμανλή.

«Θυμηθήκατε τη συντριβή της Ν.Δ. στην προανακριτική», συνεχίζει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «μας θυμίσατε τι ειπώθηκε για τις συνεργασίες των κυρίων Θεοδωρικάκου και Μητσοτάκη. Και δείξατε το πραγματικό σας ήθος και ύφος». Ο κ. Παππαάς αναφέρει ότι «η πολιτική αλητεία, τα ψευδή και η ανικανότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν έχουν όριο. Και δεν θα έχουν όσο η πραγματικότητα και οι επιστήμονες ξεμπροστιάζουν Μητσοτάκη, Μαξίμου και υπουργούς».