Τη στάση της κοινής γνώμης πάνω στα σημαντικά θέματα της επικαιρότητας καταγράφει δημοσκόπηση της εταιρείας Palmos Analysis που δημοσιεύεται σήμερα στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της έρευνας:

Για το προσφυγικό: Ποσοστό 58% των Ελλήνων θεωρεί ότι οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις ευθύνονται για τις αυξημένες προσφυγικές ροές. Μόνο το 19% εντοπίζει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση. Επίσης 61% των Ελλήνων συμφωνεί με την επίκληση του βέτο από την ελληνική κυβέρνηση.

Για το ασφαλιστικό: Ποσοστό 59% των Ελλήνων βλέπει θετικά τη ρήτρα ανάπτυξης για τις συντάξεις. Ποσοστό 59% επιθυμεί τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ασφάλισης. Μόνο το 31% θέλει να αναπτυχθεί ο 3ος πυλώνας (ιδιωτική ασφάλιση) και 61% θεωρεί σωστή την πρόταση της κυβέρνησης να πληρώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλιστικές εισφορές ανάλογα με το εισόδημα τους και όχι με τον χρόνο ασφάλισης. Επίσης 71% των Ελλήνων πιστεύει ότι η κυβέρνηση οφείλει με κάθε τρόπο να προστατεύσει τις συντάξεις. Μόνο το 17% θεωρεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος.

Για την αδειοδότηση των καναλιών: Το 79% των Ελλήνων πιστεύει ότι το καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών καναλιών την τελευταία 25ετία δεν είναι διαφανές και δεν αποκλείει φαινόμενα διαπλοκής. Ποσοστό 73% κρίνει αρνητική τη συμβολή των καναλιών στην αντικειμενική πληροφόρηση του κοινού, 64% εκτιμά ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης στο πλαίσιο της ρύθμισης του τηλεοπτικού τοπίου πρέπει να είναι η πάταξη των φαινομένων διαπλοκής. Μόνο το 29% θεωρεί προτεραιότητα να μην κλείσει κανένα από τα υπάρχοντα κανάλια. Το 67% θεωρεί θετική την πρωτοβουλία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αδειοδότηση μέσω διεθνούς διαγωνισμού.

Για τη λίστα Μπόργιανς: Ποσοστό 65% των Ελλήνων θεωρεί ότι η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έχει ευθύνες για τη λίστα Μπόργιανς, οι οποίες σχετίζονται με τη φοροδιαφυγή και τη διαπλοκή.

Για το κύκλωμα των εκβιαστών: Το 84% των Ελλήνων ζητά αυστηρότερο έλεγχο στην κρατική διαφήμιση, ενώ 38% θεωρεί ότι τα φαινόμενα κακοδιαχείρησης της κρατικής διαφήμισης αναπτύχθηκαν στην περίοδο διακυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.