«Στην πολιτική δεν υπάρχουν φιλοδοξίες ερήμην των πολιτών. Ο κόσμος είναι αυτός που αποφασίζει αν πράγματι είσαι ικανός, αν πονάς, νοιάζεσαι και τιμάς την πατρίδα σου, αν πράγματι είσαι στην πολιτική γι’ αυτόν ή για τον εαυτό σου. Τα σχέδια και οι σκακιέρες χωρίς τον λαό είναι άδεια πουκάμισα. Αδιαμφισβήτητα, το θετικό έργο αυτών των χρόνων διακυβέρνησης, είναι και μεγάλο και σημαντικό σε πολλούς τομείς» επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη».

«Παρ’ όλα αυτά, στη δεύτερη τετραετία μιας κυβέρνησης και μάλιστα στο μέσον της χρονικά, είναι λογικό να εμφανίζονται χαμηλότερα ποσοστά. Ο κόσμος έχει προβλήματα, κυρίως στο κόστος διαβίωσης συνολικά. Υπάρχουν εν εξελίξει υποθέσεις με αρνητικό πρόσημο που όμως διερευνώνται» πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας, ενώ κάνοντας αναφορά στην αντιπολίτευση, τόνισε: «Δεν υπάρχει ηγετική προσωπικότητα στην κεντροαριστερά ώστε να συνενώσει τις κοινωνικές δυνάμεις -όχι τα κόμματα- κάτω από μια σημαία. Και δεν υπάρχει σαφές, ρεαλιστικό, αξιόπιστο και με θετικό πρόσημο αφήγημα. Όλη η αντιπολιτευτική στρατηγική βασίζεται στην αντικυβερνητική ρητορική».

Αναφερόμενος στην ανάγκη ενίσχυσης και αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, ο υπουργός ανακοίνωσε: «Το φθινόπωρο φέρνουμε προς ψήφιση ένα κρίσιμο νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση. Στόχος μας είναι να απλοποιήσουμε διαδικασίες, να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία και να δημιουργήσουμε ένα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό πλαίσιο, που θα δίνει περισσότερα κίνητρα σε πανεπιστήμια -δημόσια και ιδιωτικά – ώστε να επενδύσουν στη ναυτική εκπαίδευση». 

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά το ρόλο και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας, τόνισε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων στον κόσμο, με 5.300 πλοία. «Πάνω από 1.700 ναυτιλιακές εταιρίες έχουν έδρα στην Ελλάδα, με 50.000 καλά αμειβόμενους εργαζόμενους. Πάνω από 150.000 εργαζόμενοι δουλεύουν στα ναυπηγεία, την τροφοδοσία, τις ναυτασφάλειες, τις πρακτορεύσεις κ.ά. Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρχεται στη χώρα μας είναι της τάξης των 18-19 δισ. ευρώ κάθε έτος, μεγάλο ποσοστό των οποίων επενδύεται όχι μόνο σε πλοία αλλά και σε ξενοδοχεία, real estate, επιχειρήσεις τεχνολογίας, ενέργειας, σε αθλητικές ομάδες, στον πολιτισμό κ.ά.» όπως υπογράμμισε.

 Ο κ. Κικίλιας έκανε ιδιαίτερη μνεία στην ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και ιδίως του λιμένα Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως είναι το μεγαλύτερο και πιο ισχυρό πλεονέκτημα που έχει η πόλη και κατ’ επέκταση, η Κεντρική Μακεδονία. «Το υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση έχουν δρομολογήσει μια σειρά μεγάλων έργων, εντός και εκτός λιμένα Θεσσαλονίκης, που θα αναβαθμίσουν τις λιμενικές υπηρεσίες και τον κλάδο των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Είναι πρώτη φορά που υλοποιείται ένα τόσο συνεκτικό, μεγάλης κλίμακας, μεταφορικό δίκτυο με βάση τον λιμένα, με το οποίο η Μακεδονία μας θα αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει στο επίκεντρο των μεταφορικών ροών, όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και σε όλη την Ανατολική Ευρώπη».