Ο τρεις φορές νικητής του αγώνα, έδειξε ότι η εμπειρία αποτελεί καταλυτική προϋπόθεση στην εξέλιξη του υπερμαραθωνίου.

Ο οδηγός της KTM ξεκίνησε αποφασισμένος την 5η ειδική με σκοπό να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Τερμάτισε με διαφορά στην 1η θέση και πέρασε για πρώτη φορά στην κορυφή της γενικής κατάταξης.

«Έμεινα απόλυτα συγκεντρωμένος γιατί η η ειδική είχε πολλές παγίδες και ήταν εύκολο να χάσεις το δρόμο», δήλωσε μετά τον τερματισμό της ημέρας. «Όταν είδα ότι ο Barreda και ο Despres επέλεξαν λάθος δρόμο, προσπάθησα να μην κάνω το παραμικρό λάθος και να φτάσω στο τέρμα».

«Η διαδρομή ήταν απαιτητική και οι θερμοκρασία πολύ ψηλή. Σε ένα τμήμα περίπου 100 χιλιομέτρων έπρεπε να κινείσαι όρθιος, με 2α στο κιβώτιο και 50 km/h, κάνοντας διαρκώς άλματα πάνω από τις ανωμαλίες του εδάφους. Ήταν πολύ κουραστικό».

Η διαδρομή ήταν χαρακτηρισμένη ως «μαραθώνια» καλύπτοντας 384 χιλιόμετρα απλής διαδρομής και άλλα 527 ειδικής σε πολύ απαιτητικό τερέν. Τελικά η διοργάνωση για λόγους ασφαλείας έκοψε 95 χιλιόμετρα από την ειδική καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες, η αφυδάτωση και η εξάντληση είχαν πλήξει μεγάλο αριθμό οδηγών.

Ήδη από τους 196 οδηγούς στην εκκίνηση συνεχίζουν οι 92 και 104 έχουν εγκαταλείψει τον αγώνα. Σύμφωνα με το βετεράνο Peterhansel «το φετινό Dakar είναι τόσο σκληρό που κάνει τον αγώνα του 2013 να μοιάζει με σχολική εκδρομή». Μόνο στην 5η ειδική εγκατέλειψαν 26 αναβάτες, οι περισσότεροι από κάθε άλλη ημέρα του αγώνα.

Ήταν μια δύσκολη ημέρα για τους πρωταγωνιστές και όπως λέει και η ρήση, τίποτα δεν είναι τόσο χάλια ώστε να μην γίνεται χειρότερα. Τρανό παράδειγμα ο Barreda που διατηρούσε την πρωτοπορία του παρά την αστοχία στην 4η ειδική.

Στην 5η όμως ένα λάθος στην πλοήγηση του κόστισε περίπου 45 λεπτά, και πλέον είναι 2ος στη γενική 41 λεπτά πίσω από τον Coma που όχι μόνο πέρασε μπροστά αλλά απέκτησε και ασφαλές προβάδισμα. Ο πολύπειρος Καταλανός μπορεί τώρα να οδηγεί πιο συγκρατημένα φροντίζοντας να μην κάνει λάθη.

Ο Despres (Yamaha) έδειξε ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την απώλεια σημαντικού χρόνου στην 4η ειδική οπότε και είχε βρεθεί 40+ λεπτά πίσω μετά από μηχανική βλάβη. Στην 5η όμως τα πράγματα έγιναν τελικά ακόμη χειρότερα.

Πέρα από ένα χάσιμο στη διαδρομή και προβλήματα από υπερθέρμανση στον κινητήρα, χρεώθηκε και μία ώρα ποινή για την απώλεια ενός control. Έτσι καταποντίστηκε στην 12η θέση, ενώ αν δεν είχε την ποινή αυτή θα είχε καταφέρει να ανέβει 5ος!

Ακόμη χειρότερα όμως ήταν τα πράγματα για τον εργοστασιακό της Honda, Paulo Goncalves που είδε την CRF 450 να τυλίγεται στις φλόγες και να γίνεται παρανάλωμα στη μέση της ερήμου, στο 113ο χιλιόμετρο της ειδικής.

Δεύτερος στην ειδική τερμάτισε ο Jordi Viladoms, 13 λεπτά πιο πίσω, κάνοντας το 1-2 για την ΚΤΜ για πρώτη φορά από την εκκίνηση του αγώνα. Με την γενική αναστάτωση όμως, η επίδοση αυτή του Viladoms τον εκτόξευσε στην 4η θέση της γενικής, πίσω από τους Coma, Barreda και Lopez. Οι 4 αυτοί οδηγοί είναι οι μόνοι που θεωρητικά μπορούν να διεκδικήσουν ακόμη τη νίκη, απέχοντας μεταξύ τους λιγότερο από 1 ώρα.

Ο Helder Rodrigues ήταν 3ος στην ειδική και κράτησε την τιμή της Honda που πλέον βλέπει το στόχο της νίκης να απομακρύνεται. Ο Lopez (ΚΤΜ) με ανάλογα προβλήματα και αυτός, ήταν μόλις 20ος στην ειδική, όμως τα γενικευμένα προβλήματα των υπολοίπων πρωταγωνιστών τον «κράτησαν» στην 3η της γενικής.

Στα Quad o Ignacio Casale διατήρησε την πρώτη θέση στη γενική παρότι δεν κέρδισε την ειδική της 5ης ημέρας. Ήταν ο ουρουγουανός Sergio Lafuente εκείνος που σταμάτησε πρώτος το χρονόμετρο, σημειώνοντας την 3η νίκη ειδικής στην καριέρα του. Πέρασε έτσι 2ος στη γενική και παραμένει σε τροχιά διεκδίκησης της νίκης, αφού λιγότερα από 17 λεπτά τον χωρίζουν από τον Casale.

Ο Nani Roma, γείτονας και φίλος του Marc Coma έκανε κάτι ανάλογο με εκείνον στα αυτοκίνητα. Ο Roma επικράτησε πλήρως και πέρα από τη νίκη στην ειδική επέστρεψε και στην κορυφή της γενικής. Ο Carlos Sainz που προηγείτο πέρασε μια εφιαλτική ημέρα με ηλεκτρικά προβλήματα στο buggy του που τον καθήλωσαν για περισσότερο από 1 ώρα.

Στα φορτηγά την ειδική κέρδισε για μία ακόμη φορά διαφορετικό πλήρωμα, αυτό του Dmitry Sotnikov με Kamaz, ωστόσο στη γενική εξακολουθεί να προηγείται ο Gerard De Rooy που ήταν 3ος στην ειδική.

Δείτε το βίντεο από την 5η ημέρα του Dakar 2014…

Αποτελέσματα 5ης ειδικής, Chilecito – San Miguel de Tucuman, 527 km

Pos.

Όνομα

Μοτο

Χρόνος

Διαφορά

Ποινές

1

2

COMA (ESP)

KTM

03:02:08

2

4

VILADOMS (ESP)

KTM

03:15:02

00:12:54

3

7

RODRIGUES (PRT)

HONDA

03:28:01

00:25:53

4

30

VAN NIEKERK (ZAF)

KTM

03:34:12

00:32:04

5

40

SALVATIERRA (BOL)

SPEEDBRAIN

03:35:20

00:33:12

6

23

PEDRERO GARCIA (ESP)

SHERCO

03:36:11

00:34:03

7

67

VAN PELT (NLD)

HONDA

03:39:12

00:37:04

8

26

GOUET (CHL)

HONDA

03:40:01

00:37:53

9

22

DUCLOS (FRA)

SHERCO

03:41:36

00:39:28

10

38

ISRAEL ESQUERRE (CHL)

SPEEDBRAIN

03:42:15

00:40:07

11

17

METGE (FRA)

YAMAHA

03:44:25

00:42:17

12

34

STANOVNIK (SVN)

KTM

03:45:47

00:43:39

13

3

BARREDA BORT (ESP)

HONDA

03:46:28

00:44:20

14

44

OLIVEIRA (PRT)

SPEEDBRAIN

03:47:59

00:45:51

15

53

BIANCHI PRATA (PRT)

HUSQVARNA

03:48:25

00:46:17

Γενική Κατάταξη μετά την 5η ημέρα

Pos.

Όνομα

Μοτο

Χρόνος

Διαφορά

Ποινές

1

2

COMA (ESP)

KTM

18:45:11

2

3

BARREDA BORT (ESP)

HONDA

19:26:21

00:41:10

3

5

LOPEZ CONTARDO (CHL)

KTM

19:38:52

00:53:41

4

4

VILADOMS (ESP)

KTM

19:44:09

00:58:58

5

22

DUCLOS (FRA)

SHERCO

19:47:24

01:02:13

6

38

ISRAEL ESQUERRE (CHL)

SPEEDBRAIN

20:08:41

01:23:30

7

6

PAIN (FRA)

YAMAHA

20:12:33

01:27:22

00:15:00

8

15

PRZYGONSKI (POL)

KTM

20:28:13

01:43:02

9

9

CASTEU (FRA)

KTM

20:37:52

01:52:41

10

7

RODRIGUES (PRT)

HONDA

20:43:29

01:58:18

11

26

GOUET (CHL)

HONDA

20:52:05

02:06:54

12

1

DESPRES (FRA)

YAMAHA

21:08:12

02:23:01

01:00:00

13

19

SVITKO (SVK)

KTM

21:15:24

02:30:13

01:00:00

14

23

PEDRERO GARCIA (ESP)

SHERCO

21:35:55

02:50:44

00:40:00

15

30

VAN NIEKERK (ZAF)

KTM

21:56:08

03:10:57