Οι θεατές του GP της Jerez θα έχουν την ευκαιρία να δουν εικόνες από το μέλλον της Ducati. Διότι στη θέση του Ben Spies θα τρέξει ο Michelle Pirro, αναβάτης εξέλιξης της Ducati Corse, πάνω σε μια Desmosedici ειδικών αποστολών…

Πρόκειται για μια διασκευασμένη Desmosedici που χαϊδευτικά αποκαλείται και «Μουλάρι». Το μουλάρι λοιπόν, λειτουργεί ως εργαστήριο δοκιμών για τα νέα ανταλλακτικά και μηχανικά μέρη που προτείνει η Ducati Corse. Μόνον όταν αυτά λάβουν το ΟΚ από τον Pirro, περνούν στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες των Hayden και Dovizioso για τις τελικές δοκιμές.

Η συμμετοχή του Pirro κάνει χρήση της πρώτης από τις 3 έκτακτες συμμετοχές (wildcard) που έχει σχεδιάσει η Ducati στο φετινό πρωτάθλημα.

Ο Pirro έτρεχε ως πέρυσι στην μεγάλη κατηγορία με μοτοσυκλέτα της San Carlo Honda Gresini και μάλιστα στον τελευταίο αγώνα της Βαλένθια είχε τερματίσει 5ος. Θεωρείται λοιπόν ως ένας από τους ελάχιστους αναβάτες εξέλιξης που μπορούν να κινηθούν με πραγματικό ρυθμό MotoGP.

Κι αυτό είναι σημαντικό, γιατί μόνον στο όριο, όπως σε έναν αγώνα, μπορεί να κριθεί ο πραγματικός αντίκτυπος ενός νέου ανταλλακτικού ή μιας διαφορετικής ρύθμισης στη Desmosedici GP και άρα αν προσφέρει ή αφαιρεί στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Η Desmosedici-εργαστήρι δοκιμών εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις επίσημες δοκιμές στην Sepang, όπου και φωτογραφήθηκε, παρά τις προσπάθειες της Ducati για μυστικότητα. Επίσης έχει οδηγηθεί από τον Pirro στην Jerez, την πίστα με την οποία χρησιμοποιεί φέτος η Ducati για τις δοκιμές των MotoGP και WSBK μοτοσυκλετών της.

Οι προφανείς διαφορές από τις μοτοσυκλέτες των Dovi / Hayden είναι στο πλαίσιο και την εξάτμιση.

Το τελικό του εμπρός ζεύγους κυλίνδρων έχει αλλάξει θέση και από την αριστερή πλευρά βγαίνει τώρα δεξιά, κάτω από το φέρινγκ. Επίσης ο εγκάρσιος άξονας στον οποίο στηρίζεται η πισω ανάρτηση έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, ενώ αλλαγές έχει δεχτεί και το πλαίσιο χαμηλά, προφανώς αλλάζοντας τη στρεπτική ακαμψία της περιοχής. Αυτό υπονοεί η παρουσία της λευκής χαρτοταινίας που καλύπτει πρόχειρα τις αλλαγές από τα βλέμματα των περιέργων.

Οι περισσότερες αλλαγές αποβλέπουν στη μεταβολή της κατανομής των μαζών στη μοτοσυκλέτα, ώστε επιτέλους να διορθωθεί η καταραμένη υποστροφή που βασανίζει τη Desmosedici από καταβολής της. Κάτι που παρεμπιπτόντως ζητούσε επίμονα επί δύο χρόνια ο Rossi.

Δοκιμάζοντας την στη Χερέθ πριν λίγες εβδομάδες, ο Pirro έκανε πολύ αξιόλογους χρόνους, μερικά δέκατα πίσω από εκείνους των εργοστασιακών αναβατών. Η οδήγηση σε έναν αγώνα βέβαια διαφέρει από εκείνην για την αξιολόγηση νέων μερών, καθώς στόχος δεν είναι μόνον ο ταχύτερος χρόνος.

Για αυτό και όλο το Σαββατοκύριακο στη Χερέθ, αντικειμενικός στόχος του ιταλού δοκιμαστή θα είναι η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και όχι ο καλύτερος δυνατός χρόνος στα Χρονομετρημένα.

Οι εφαρμοσμένες αλλαγές, αν εγκριθούν από τον Pirro και τα αποτελέσματα της Χερέθ, θα εμφανιστούν στην νέα έκδοση της GP13 που αναμένεται να παραδοθεί στους Dovi και Nicky για τις επίσημες δοκιμές της Βαρκελώνης, τον Ιούνιο.