Ο Joan Barreda μετά από ακραία αποτελέσματα –στην κορυφή και στον πάτο – κέρδισε την πιο δύσκολη ειδική του αγώνα και επιστρέφει στις πρώτες θέσεις. Ανακατατάξεις στα αυτοκίνητα, αλλαγή σκηνικού στα φορτηγά, κολλήματα και ιδρώτας αφήνουν κάποιους να ελπίζουν. Όμως ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς.

Ο οδηγός της Husqvarna έκανε την έκπληξη στην δεύτερη ειδική του αγώνα, καταποντίστηκε στην επόμενη εξ αιτίας ενός κατεστραμμένου τροχού αλλά επέστρεψε δυναμικά και έβαλε τα γυαλιά σε όλους στην 4η ειδική. Πλέον θεωρείται επίσημα μεταξύ των φαβορί για τη νίκη, αν δεν πάει κάτι στραβά βέβαια – κάτι που ισχύει όμως για όλους, φαβορί και μη.

Ξεκίνησε από την 24η θέση το πρωί από την Nazca και αφού πέρασε 15 προπορευόμενους οδηγούς έφτασε στον τερματισμό με τον καλύτερο χρόνο απ’ όλους. Η διαδρομή ήταν σκληρή και είχε απ’ όλα τα εδάφη, χρειαζόταν προσοχή καθώς έκρυβε παγίδες, όμως όλοι διατηρούσαν γρήγορο ρυθμό ώστε να μειώσουν τον χρόνο που θα βρίσκονταν στη σέλα.

Η έκπληξη πάντως της ημέρας έρχεται από τον Γάλλο Olivier Pain, που μπορεί να τερμάτισε 8’23” πίσω από τον Barreda, όμως οι σταθεροί καλοί τερματισμοί του τον ανέβασαν στην 1η θέση της γενικής κατάταξης. Στόχος του Pain είναι η νίκη σε ειδική, όμως αυτό που τον έφερε να προηγείται είναι η σταθερότητά του. Το προβάδισμα μάλιστα είναι κατά 2’24” από τον συναθλητή του στην ομάδα της Yamaha, David Casteu, που με ανάλογη τακτική είναι 2ος. Στο άντρο των ΚΤΜ δύο Yamaha προηγούνται και ένα Husqvarna φαντάζει σαν φαβορί.

Τι έγινε όμως με τον μέχρι τώρα πρωτοπόρο, Cyril Despres (ΚΤΜ); Κάνει αγώνα τακτικής και δεν θέλει να ξεκινά πρώτος «ανοίγοντας» τη διαδρομή. Θέλει να κρατήσει επαφή με την κορυφή αλλά και δυνάμεις και την τελευταία ημέρα θα κάνει την επίθεσή του. Τακτική που του έχει αποφέρει 4 νίκες στον αγώνα… Έτσι ο Γάλλος ήταν 3ος ταχύτερος στην ημέρα και έπεσε 3ος και στη γενική.

Στις απώλειες της ημέρας αναφέρεται και η εγκατάλειψη του πολύπειρου Γάλλου οδηγού της Yamaha, David Fretigne που είχε επιστρέψει μετά από 2 χρόνια απουσίας. Στους 25 μοτοσυκλετιστές που έχουν εγκαταλείψει ως τώρα, περιλαμβάνονται από 7 Honda και Yamaha, 4 KTM, από 2 BMW και Beta και από μία Husaberg, Husqvarna και Bultaco.

Στα quad ο Marcos Patronelli συνεχίζει ακάθεκτος, νίκησε για 3η συνεχόμενη ημέρα και πέραν του Sebastian Husseini, έχει δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από όλους τους ανταγωνιστές του. Όλοι βρίσκονται περισσότερο από μία ώρα πίσω του, ενώ ο Husseini «κρατιέται» στα 14’06” μετά από 4 ειδικές.

Στα αυτοκίνητα όλα δείχνουν ότι είναι η χρονιά του Nasser Al Attiyah από το Qatar. Νικητής το 2011 δείχνει σαν να είναι η χρονιά του. Έχει το δύσκολο έργο του να ανοίγει τη διαδρομή ξεκινώντας πρώτος, το buggy δεν είναι το αποτεσματικότερο όχημα για τις συνθήκες, όμως ο Al Attiyah κέρδισε την δεύτερη σερί ειδική φέτος, την 16η της καριέρας του.

Μπορεί ακόμη να είναι δεύτερος στη γενική, πίσω από την αλεπού της ερήμου, Γάλλο πολυνίκη με μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο, Stéphane Peterhansel, όμως έχει κατατροπώσει τους κραταιούς των buggy, Bruno Saby και Jean-Louis Schlesser. Ο μόνος που απείλησε τον Al Attiyah ήταν ο Guerlain Chicherit, όμως τελικά έμεινε οριακά 2ος, μόλις 36” πίσω σε μια ειδική 3,5 ωρών.

Την τακτική του Despres ακολουθεί και ο Stéphane Peterhansel. Αποφεύγει τη νίκη σε ειδική ώστε να μην αναγκάζεται να ανοίγει το δρόμο την επόμενη ημέρα. Έτσι έμεινε υπολογισμένα 3ος στην ειδική διατηρώντας την πρωτοπορία στη γενική με μια διαφορά 5’16”.

Άτυχος της ημέρας ήταν ο Carlos Sainz, έχασε 2,5 ώρες στους αμμόλοφους του Περού από το ίδιο πρόβλημα με το GPS. Λίγο χειρότερα ήταν τα πράγματα και για τον Robby Gordon, που τούμπαρε το Hummer και έχασε μερικές ώρες μέχρι να το επαναφέρει.

Αλλαγή σκηνικού και στα φορτηγά με τον Gerard De Rooy να χάνει την πρωτοπορία. Μηχανικό πρόβλημα και δύο σκασμένα λάστιχα τον καθήλωσαν στην έρημο, όμως έχασε μόνο 26’ σε όλα αυτά τερματίζοντας τελικά 7ος. Την ειδική κέρδισε ο Ayrat Mardeev με ένα Kamaz, όμως η σταθερή μέχρι τώρα πορεία του Ales Loprais με ένα Tatra φέρνει αυτόν στην κορυφή της μέχρι τώρα κατάταξης.

Η 5η ειδική είναι δύσκολη μεν όχι όμως τόσο μεγάλη όσο η 4η. Η διαδρομή από την Arequipa στην Arica όπου είναι και τα σύνορα με τη Χιλή είναι 411 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 275 είναι απλή και «μόλις» τα 136 ειδική διαδρομή.