Ο θεσμός του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας απαιτεί τα περισσότερα από τους οδηγούς. Αφοσίωση, επιμονή, υπερπροσπάθεια, ανταγωνισμός και η συνεχής πίεση προϋποθέτουν και ψυχικά αποθέματα καθώς η ένταση είναι διαρκής.

Όποιος τα καταφέρει καλύτερα σε όλα αυτά συνήθως στέφεται και πρωταθλητής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας «αντοχής στην πίεση» ήταν ο φετινός πρωταθλητής, Jorge Lorenzo. Ουσιαστικά ποτέ δεν έχασε τον έλεγχο, ο χειρότερος τερματισμός του ήταν 2ος και δύσκολα θα εντοπίσει κανείς μια λάθος κίνησή του σε όλη τη χρονιά.

Πόσο συνδέονται όμως όλα αυτά με την δημοτικότητα των οδηγών; Την απάντηση έρχεται να δώσει το «δημοψήφισμα» του έγκριτου crash.net που αποκαλύπτει ότι υπάρχουν παράμετροι για την ανάπτυξη της δημοτικότητας διαφορετικές από εκείνες που διαμορφώνουν τον πρωταθλητή.

Δείτε την κατάταξη που πέρα από την σχεδόν αναμενόμενη σειρά, συνοδεύεται από δύο κραυγαλέες απουσίες. Δύο εργοστασιακοί οδηγοί δεν βρίσκονται στο Top 10 της χρονιάς και ένας από αυτούς είναι ο super star της ιστορίας, Valentino Rossi!

10η θέση: Nicky Hayden

Βαθμολογία: 5.67
Ομάδα: Ducati Team
Μοτοσυκλέτα: Desmosedici GP12
Νίκες: 0
Βάθρα: 0
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 122 (7,6 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 9ος

Ο πρωταθλητής του 2006 για πρώτη χρονιά φέτος δεν επισκέφθηκε ούτε μια φορά το βάθρο. Ωστόσο τα κατάφερε περίφημα στην εσωτερική μάχη με τον Valentino Rossi σε σημείο που συχνά ο πολυπρωταθλητής ακολουθούσε τις ρυθμίσεις του Αμερικανού ως ύστατη λύση στα προβλήματά του.

Το 2012 υποχώρησε κατά μία θέση τόσο στην κατάταξη όσο και στην δημοτικότητά του. Τουλάχιστον όμως κατάφερε να παραμείνει στο top10…



9η θέση: Randy de Puniet

Βαθμολογία: 5.83
Ομάδα: Power Electronics Aspar
Μοτοσυκλέτα: ART (CRT)
Νίκες: 0
Βάθρα: 0
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 62 (3.4 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 13ος

O γάλλος ήταν μαζί με τον Colin Edwards ο οδηγός των MotoGP που συμμετείχε στην νεοσύστατη κατηγορία των CRT. Παρότι οι μοτοσυκλέτες είναι εμφανώς υποδεέστερες των εργοστασιακών και δορυφορικών, ο De Puniet κατάφερε να συζητηθεί περισσότερο καθώς «ντρόπιασε» αρκετές φορές ακόμη και εργοστασιακούς αναβάτες.
Τερμάτισε το πρωτάθλημα 3 θέσεις ψηλότερα το 2012 σε σχέσεις με το 2011, ενώ και η δημοτικότητα του βελτιώθηκε κατά 4 θέσεις.



8η θέση: Alvaro Bautista

Βαθμολογία: 6.10
Ομάδα: San Carlo Honda Gresini
Μοτοσυκλέτα: Honda RC213V (δορυφορική)
Νίκες: 0
Βάθρα: 2
Pole Positions: 1
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 178 (9,9 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 5ος

Ο Alvaro Bautista σημείωσε την καλύτερη χρονιά της καριέρας του. Το πέρασμα από την εργοστασιακή Suzuki στην ομάδα του Gresini του έδωσε την πρώτη του pole position (Silverstone) στη μεγάλη κατηγορία και την καλύτερο τερματισμό του σε αγώνα, μία 5η θέση, επισκέψεις στο βάθρο και φυσικά την καλύτερη θέση στην τελική κατάταξη, 5ος επίσης.

Με το βάρος της απώλειας του Marco Simoncelli από την ομάδα, ο Bautista έδωσε το πρώτο βάθρο στην ομάδα στον αγώνα του Misano που είχε εν τω μεταξύ μετονομαστεί σε «Marco Simoncelli».

Όλα αυτά ανέβασαν την προτίμησή του στο κοινό κατά 5 θέσεις, από την 13η το 2011, στην 8η το 2012.



7η θέση: Aleix Espargaro

Βαθμολογία: 6.24
Ομάδα: Power Electronics Aspar
Μοτοσυκλέτα: ART (CRT)
Νίκες: 0
Βάθρα: 0
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 74 (4,1 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 12ος

Ο Ισπανός με την επιστροφή του στα MotoGP το 2012 από τη Moto2 το 2011, αντάμειψε με τον καλύτερο τρόπο την εμπιστοσύνη του Aspar, με την κατάκτηση του άτυπου τίτλου του ταχύτερου CRT.

Στην εσωτερική μονομαχία με τον De Puniet, παρότι ο Γάλλος ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες και επικράτησε με «σκορ» 10-8, στους αγώνες ο Espargaro τερμάτιζε μπροστά από τον Aleix 12 φορές στους 18 αγώνες.

Ήταν ο μόνος οδηγός που βρέθηκε να οδηγεί αγώνα MotoGP με CRT μοτοσυκλέτα, στους πρώτους γύρους της βρεγμένης Valencia.

Η 7η θέση στην σχετική λίστα δημοτικότητας είναι και η υψηλότερη για οδηγό CRT.



6η θέση: Stefan Bradl

Βαθμολογία: 7.12
Ομάδα: LCR Honda (δορυφορική)
Μοτοσυκλέτα: RC213V
Νίκες: 0
Βάθρα: 0
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 135 (7.5 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 8ος

Υπήρχαν πολλά ερωτηματικά για το κατά πόσο ο πρωτοεμφανιζόμενος (Rookie) στα MotoGP γερμανός θα κατάφερνε να τιθασεύσει την LCR Honda καλύτερα από τον πολύπειρο προκάτοχό του, Toni Elias.

Ωστόσο ο Bradl έδειξε από νωρίς ότι διαθέτει τη στόφα κορυφαίου οδηγού. Ψύχραιμος, μεθοδικός με γρήγορη προσαρμοστικότητα αποτελεί το πρότυπο rookie οδηγού για τα MotoGP.

Μια θέση στo πολυπόθητο βάθρο έδειχνε όλο και πιο εφικτή όσο προχώραγε η χρονιά, όμως δεν ήρθε και αυτό πρέπει να «χρεωθεί» και στην ωριμότητα του Bradl να μην ρισκάρει περισσότερο από όσο μπορεί να ελέγξει. Στο Mugello έμεινε εκτός βάθρου για μόλις 0.046 δευτερόλεπτα.

Η απόδοσή του επιβραβεύτηκε με ένα συμβόλαιο με το HRC για το 2014 και την 6η θέση στην δημοτικότητα του κοινού.

5η θέση: Andrea Dovizioso
Βαθμολογία: 7.59
Ομάδα: Monster Yamaha Tech 3
Μοτοσυκλέτα: YZR-M1 (δορυφορική)
Νίκες: 0
Βάθρα: 6
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 0
Βαθμοί 2012: 218 (12.1 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 4ος

Ο Andrea Dovizioso είχε στόχο μια θέση στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, δεν μπόρεσε να πείσει όμως κι έτσι πήγε στην Tech 3 έχοντας πάντα στην άκρη του μυαλού του να αποδείξει ότι έκαναν λάθος.

Τελικά έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία της Tech 3, με 6 βάθρα και την 4η θέση στο πρωτάθλημα. Πήρε δε και την πολυπόθητη θέση σε εργοστασιακή ομάδα, υπογράφοντας συμβόλαιο με την εργοστασιακή Ducati για τα δύο επόμενα χρόνια.

Παρότι συχνά έμενε πίσω από τον Cal Crutchlow στις χρονομετρήσεις, τερμάτισε μπροστά από τον Άγγλο συναθλητή το στην ομάδα σε 13 από τους 18 αγώνες και έγινε ο καλύτερος δορυφορικός αναβάτης του 2012.

Παρότι διατηρεί απλά τη θέση του στην κατάταξη της δημοτικότητας, βελτίωσε την βαθμολογία του από το 7,07 του 2011 στο 7,59 του 2012.

4η θέση: Cal Crutchlow
Βαθμολογία: 7.60
Ομάδα: Yamaha Tech 3
Μοτοσυκλέτα: YZR-M1 (δορυφορική)
Νίκες: 0
Βάθρα: 2
Pole Positions: 0
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 1
Βαθμοί 2012: 151 (8.4 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 7ος

Η μάχη σώμα με σώμα στους περισσότερους αγώνες της χρονιάς αποτυπώθηκε και με την διαφορά τους μόλις για 0,01 βαθμό στην κατάταξη της δημοτικότητας των δύο συναθλητών στην ομάδα της Tech3. Την 4η θέση ωστόσο αυτή τη φορά κέρδισε ο Cal Crutchlow από τον Andrea Dovizioso και απέσπασε την θέση του κορυφαίου δορυφορικού αναβάτη –από πλευράς δημοτικότητας.

Εντυπωσιακός στις κατατακτήριες, εκκίνησε 7 αγώνες από την πρώτη σειρά εκκίνησης. Το πολυπόθητο βάθρο όμως άργησε να έρθει και τελικά τα κατάφερε στον 12ο αγώνα της χρονιάς, στο Brno -και μία ακόμη φορά, στην Αυστραλία.

Δεν τερμάτισε σε 5 αγώνες και αυτό τον έριξε στην 7η θέση της βαθμολογίας , όμως κατάφερε να διπλασιάσει τους βαθμούς του, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πρόοδο σε σχέση με το 2011 έναντι οποιουδήποτε άλλου οδηγού.

3η θέση: Casey Stoner
Βαθμολογία: 7.90
Ομάδα: Repsol Honda
Μοτοσυκλέτα: RC213V
Νίκες: 5
Βάθρα: 10
Pole Positions: 5
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 2
Βαθμοί 2012: 254 (16.9 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 3ος

O δημοφιλέστερος για το 2011 και πρωταθλητής την ίδια χρονιά, έχασε δύο θέσεις και στις δύο αυτές κατατάξεις.

Ο απόλυτος κυρίαρχος του 2011 στην πρώτη του χρονιά με την Repsol Honda, ήρθε το 2012 σαν το φαβορί για ένα συνεχόμενο τίτλο στη μεγάλη κατηγορία. Οι ανατροπές όμως ήταν εντυπωσιακές. Τα βρήκε σκούρα τόσο από τον Jorge Lorenzo όσο και από τον συναθλητή του στην ομάδα Dani Pedrosa, ενώ τελικά ο τραυματισμός στην Ινδιανάπολη, έδωσε τέλος σε κάθε του ελπίδα.

Κάπου εκεί ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τους αγώνες στο τέλος της σεζόν και αυτό ήταν το μεγαλύτερο σοκ για το MotoGP που έχασε έναν από τους καλύτερους των τελευταίων χρόνων.

Θα παραμείνει αναπάντητο αν θα μπορούσε ο Stoner να διεκδικήσει τον τίτλο απέναντι στον Lorenzo, όμως ο Αυστραλός έδειξε το αξιόμαχό του, με ένα ρεκόρ στον αγώνα της πατρίδας του όπου επικράτησε ολοκληρωτικά για 6η συνεχή χρονιά.


2η θέση: Jorge Lorenzo

Βαθμολογία: 8.57
Ομάδα: Yamaha Factory Racing
Μοτοσυκλέτα: YZR-M1
Νίκες: 6
Βάθρα: 16
Pole Positions: 7
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 5
Βαθμοί 2012: 350 (19.4 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 1ος

Ο πρωταθλητής του 2012 δεν είναι και ο δημοφιλέστερος μεταξύ των οδηγών και αυτό από μόνο του αποτελεί έκπληξη. Παρότι πήρε περισσότερους βαθμούς στην δημοτικότητα (8,57 από 8,30) από το 2010 οπότε είχε κερδίσει τον πρώτο του τίτλο, προφανώς η συντηρητική του οδήγηση ώστε να εξασφαλίσερι τον τίτλο, κόστισε σε δημοτικότητα.

Κανένας άλλος οδηγός της Yamaha κατάφερε να πλησιάσει την απόδοση του Ισπανού καθώς ήταν ο ταχύτερος με την M1 σε 16 από τους 18 αγώνες. Όποτε τερμάτισε ήταν είτε πρώτος είτε δεύτερος, κέρδισε τις 6 από αυτές επικρατώντας όμως ουσιαστικά στο πρώτο μισό της χρονιάς. Στο δεύτερο μισό, παρακολουθούσε τον Dani Pedrosa να του παίρνει νίκες…

Ήταν αλάνθαστος όλη τη χρονιά, εκτός από τον τελευταίο αγώνα. Δεν τερμάτισε μία φορά όταν τον παρέσυρε ο Alvaro Bautista στο Assen και μία ακόμη στον τελευταίο αγώνα, στον Valencia, όταν έκανε το μοναδικό του λάθος στη βροχή, ενώ όμως είχε εξασφαλίσει ήδη τον τίτλο.



1η θέση: Dani Pedrosa

Βαθμολογία: 8.86
Ομάδα: Repsol Honda
Μοτοσυκλέτα: RC213V
Νίκες: 7
Βάθρα: 15
Pole Positions: 5
Ταχύτεροι γύροι αγώνα: 9
Βαθμοί 2012: 332 (18.4 βαθμοί ανά εκκίνηση)
Κατάταξη 2012 στη βαθμολογία: 2ος

Δημοφιλέστερος οδηγός για το 2012 είναι ο Dani Pedrosa!

Ο οδηγός της Repsol Honda τερμάτισε το πρωτάθλημα στην ψηλότερη θέση στην καριέρα του, μετά από μια χρονιά χωρίς τραυματισμούς και απρόοπτα. Μπορεί να έχασε στα ίσα από τον μεγάλο του αντίπαλο τον συμπατριώτη του Jorge Lorenzo, όμως κέρδισε τελικά περισσότερους αγώνες από εκείνον και έκανε περισσότερες φορές ταχύτερο γύρο αγώνα από εκείνον. Ωστόσο δεν ήταν τόσο σταθερός στην απόδοσή του και αυτό τους στέρησε τον τίτλο.

Ο Pedrosa πέτυχε όλες τις νίκες του στους τελευταίους 7 αγώνες της χρονιάς, στην υπερ-προσπάθειά του να καλύψει την απόσταση που τον χώριζε στη βαθμολογία από τον Lorenzo. Μια αναπάντεχη εξέλιξη στο Misano κατέληξε με τον Pedrosa να ξεκινά τελευταίος και να καταλήγει στο έδαφος, ενώ και μια πτώση στο Phillip Island εκμηδένισαν τις ελπίδες του για τον πρώτο του τίτλο στη μεγάλη κατηγορία.
Η απόδοσή του σε αυτό το δεύτερο μισό της χρονιάς, του χάρισαν τον τίτλο του δημοφιλέστερου οδηγού για το 2012, με ένα εξαιρετικά υψηλό σκορ.

Το 2011 ήταν μόλις 5ος δημοφιλέστερος και μπήκε έτσι στην ελίτ, μαζί με τους προηγούμενους νικητές, τον Casey Stoner (2011), τον Jorge Lorenzo (2010) και τον Valentino Rossi (2009, 2008).

Η απουσία του Valentino Rossi από το Top10 αποτελεί την μεγαλύτερη έκπληξη, ενώ εκείνη του Ben Spies καταγράφεται στις μάλλον αναμενόμενες.

Για τον δημοφιλέστερο οδηγό ψήφισαν κοντά 30.000 αναγνώστες του Crash.net από όλο τον κόσμο, ανάγοντας πλέον το θεσμό σε έναν διεθνώς αποδεκτό από τον θίασο των αγώνων.