Πριν καλά καλά ανοίξει τις πύλες της η EICMA 2018 (6-11/11) στο Μιλάνο, έχουμε ήδη μπροστά μας το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο της κορυφαίας μοτοσυκλέτας της έκθεσης.

Η Ducati παρουσίασε την νέα Panigale V4 R ένα δίτροχο που ξεχειλίζει από τεχνολογία MotoGP και που θα αποτελέσει το αγωνιστικό όπλο της φίρμας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike του 2019.

Οι αλλαγές σε σχέση με την προκάτοχό της δεν περιορίζονται μόνο σε κινητήρα και αναρτήσεις, αλλά και στο φέρινγκ το οποίο σχεδιάστηκε κι εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της Ducati και εφοδιάζεται με τα αεροδυναμικά φτερά από κάρμπον που εξελίχθηκαν για τα πρωτότυπα των MotoGP.

Ο κινητήρας της Desmosedici Stradale των 1.103 κ. εκ. έδωσε τη θέση του στον Desmosedici Stradale R των 998 κ. εκ. που χάρη στα πιο ελαφρά εξαρτήματα που διαθέτει βοηθά στη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας κατά 2 κιλά σε σχέση με την Panigale V4S, φτάνοντας έτσι τα 193 κιλά (έτοιμη για χρήση).

To βάρος της μοτοσυκλέτας χωρίς υγρά είναι στα 172 κιλά, το οποίο κάλλιστα μπορεί να πέσει στα 165,5 κιλά με την τοποθέτηση του αγωνιστικού κιτ.

Το νέο μοτέρ διαθέτει ακόμα μεγαλύτερη ευστροφία και προσφέρει μεγαλύτερη δύναμη, όπως επίσης και καλύτερη επιτάχυνση.

Οι αριθμοί που ανακοινώνει η εταιρεία είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακοί καθιστώντας την V4 R ως την ισχυρότερη Ducati που κατασκευάστηκε ποτέ: 221 ίππους @ 15.250 σ.α.λ, όπερ σημαίνει ότι η μέγιστη ισχύς έρχεται 2.250 σ.α.λ παραπάνω απ’ ότι στον V4 των 1.103 κ.εκ. H μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 112.4 Nm @ 11.500 σ.α.λ. Ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 16.000 σ.α.λ για τις πέντε πρώτες σχέσεις και στις 16.500 σ.α.λ για την 6η!

Η απόδοση του μοτέρ μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω με την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης της Akrapovič χάρη στην οποία η ιπποδύναμη ανεβαίνει στους 234 ίππους @ 15.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 119 Nm @ 11.750 σ.α.λ.

Οι αναρτήσεις είναι μηχανικές (όχι ημι-ενεργητικές όπως στην S) της Ohlins με πιρούνι 43mm μπροστά και αμορτισέρ TTX36 πίσω, ενώ οι ζάντες είναι της Marchesini, κατασκευασμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο.

Η νέα Ducati βρίθει ηλεκτρονικών βοηθημάτων χάρη στη μονάδα IMU 6D της Bosch, παρέχοντας μεταξύ άλλων στο στάνταρ εξοπλισμό και περιοριστή ταχύτητας κατά την είσοδο στο pit lane (Pit Limiter).

«Καθαρή αγωνιστική αδρεναλίνη υπό έλεγχο», είναι το μότο που χρησιμοποιούν στο Borgo Panigale για να χαρακτηρίσουν το νέο τους πόνημα. Και απ’ ότι φαίνεται, δεν έχουν άδικο…