Το Netflix κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ για το «Φρανκενστάιν» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και το αποτέλεσμα είναι σκοτεινό, υποβλητικό και σχεδόν… εξοργιστικά καλό.
Με πρωταγωνιστές τον Όσκαρ Άιζακ, τον Τζέικομπ Ελόρντι και τη Μία Γκοθ, το teaser αποκαλύπτει μια οπτικά εντυπωσιακή εκδοχή του διαχρονικού μύθου –τόσο κινηματογραφική, που οι θαυμαστές έχουν ήδη αρχίσει να απαιτούν κάτι που το Netflix συχνά αποφεύγει: να προβληθεί στις αίθουσες.
Η νέα ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη δεν είναι απλώς ακόμη μια διασκευή του μυθιστορήματος της Mary Shelley -είναι το προσωπικό του όνειρο, που περίμενε σχεδόν δύο δεκαετίες για να υλοποιηθεί. Και τώρα, το κοινό αναρωτιέται: πώς μπορεί ένα τέτοιο όραμα να περιοριστεί μόνο στη μικρή οθόνη;
Η προοπτική μιας ακόμη διασκευής του κλασικού μυθιστορήματος της Mary Shelley μπορεί να φαίνεται κουραστική, καθώς έχουν ήδη υπάρξει σχεδόν 200 κινηματογραφικές εκδοχές του μύθου. Ωστόσο, το τρέιλερ φαίνεται απολύτως εντυπωσιακό -και εξαιρετικά κινηματογραφικό.
Το αποτέλεσμα; Οι θαυμαστές λένε, λίγο- πολύ, το ίδιο πράγμα: αυτή η ταινία πρέπει να προβληθεί στη μεγάλη οθόνη. Τα πιο δημοφιλή σχόλια στο YouTube -εκείνα με τις περισσότερες ψήφους- δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους για την απουσία κινηματογραφικής κυκλοφορίας, καθώς το «Φρανκενστάιν» ετοιμάζεται για την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Netflix τον Νοέμβριο.
Πρόκειται για μια ταινία που ο νικητής του Όσκαρ καλύτερης ταινίας για το «The Shape of Water» του 2017 έχει προφανώς καταγράψει ότι «θα σκότωνε για να την κάνει» από το 2007.
Το 2016, σε συνέντευξή του στο Den of Geek, ο Ντελ Τόρο ανέλυσε το πάθος του για το έργο και το πώς σκοπεύει να συμπεριλάβει μέρη του μυθιστορήματος που συνήθως παραλείπονται από άλλες διασκευές, όπως η συσκευή πλαισίωσής του, η οποία περιλαμβάνει τη σκηνή του Βόρειου Πόλου. Έτσι, κατά μία έννοια, παρόλο που η ιστορία έχει διασκευαστεί αμέτρητες φορές, οι κινηματογραφόφιλοι που έχουν δει μερικές από τις πιο δημοφιλείς διασκευές του βιβλίου μπορεί να μην έχουν δει ποτέ την «πραγματική» (ή τουλάχιστον ολόκληρη) ιστορία.
«Μέχρι σήμερα, κανείς δεν έχει κάνει το βιβλίο, αλλά το βιβλίο έγινε η βίβλος μου, γιατί αυτό που έγραψε η Mary Shelley ήταν η πεμπτουσία της αίσθησης της απομόνωσης που έχεις ως παιδί», είπε. «Έτσι, το Φρανκενστάιν είναι για μένα η κορωνίδα των πάντων, και ένα μέρος μου θέλει να κάνει μια εκδοχή του, ένα μέρος μου δειλιάζει για περισσότερα από 25 χρόνια να το κάνει. Ονειρεύομαι ότι μπορώ να φτιάξω τον καλύτερο Φρανκενστάιν που έγινε ποτέ, αλλά αν το κάνεις, το έχεις κάνει. Είτε είναι σπουδαίο είτε όχι, έχει γίνει. Δεν μπορείς να το ονειρεύεσαι πια. Αυτή είναι η τραγωδία ενός σκηνοθέτη. Μπορείς να ονειρεύεσαι κάτι, αλλά μόλις το κάνεις, το έχεις κάνει».
Όπως αναφέρει το The Hollywood Reporter, αν και φαίνεται αυτονόητο πως μια τόσο εντυπωσιακή ταινία άξιζε να προβληθεί στους κινηματογράφους, πολλοί ίσως δίστασαν να το ρισκάρουν. Ο λόγος; Η κούραση του κοινού από τις πολλές διασκευές του «Φρανκενστάιν» και η μέτρια εμπορική πορεία της τελευταίας ταινίας του Ντελ Τόρο, «Nightmare Alley». Όμως, μετά την τεράστια επιτυχία του «Nosferatu» του Ρόμπερτ Έγκερς, φαίνεται πως το «Frankenstein» θα μπορούσε τελικά να τα πάει εξαιρετικά καλά στο box office -ειδικά προς το τέλος της χρονιάς».